Som mamma vet man om sitt barn är sjuk!!
Astma & allergi - barn
  1. Medlem sedan
    Feb 2007
    #1

    Som mamma vet man om sitt barn är sjuk!!

    Som mamma vet man ofta om något är fel, man lär sig att känna sitt barn. Min dotter som nu är 11 år var liten hon kunde vara sjuk flera gånger varje månad. Det började när hon var runt 5 månader. Hon fick ofta öroninflammation och hosta som gjorde att hon fick svårt med andningen. Hon kunde vara sjuk 3-6 gånger varje månad och läkaren sa hela tiden att det inte var något fel. Jag fick även höra att det var mitt fel att hon var sjuk eftersom jag rökte när jag väntade henne. Jag sa flera gånger att det kan endå inte vara normalt att hon är sjuk så ofta. Jag fick höra av min mamma och hennes bekanta att jag inte skulle ge upp, dom sa också att det inte är normalt att hon är sjuk så ofta. Efter att jag tjafsat med vårdcentralen i flera månader så började jag skriva upp när hon var sjuk. Efter ca: 3 månader var ett helt A4 fullt, där jag hade skrivit upp vad hon hade haft för sjukdom och vilket datum. Jag tog med papperet nästa gång jag fick tid till vårcentralen, men läkaren sa fortfarande att det inte var något fel utan att det var normalt. Jag gick hem igen med min dotter som var förskylld, febrig, och hostig, hon var roslig och fick svårt att andas, men det var inget fel på henne. Jag tog kontakt med barnkliniken men fick ingen tid, jag kontaktade då vårdcentralen och bad dom skicka en remis, men tyvärr dom sa nej. Efter några veckor till så fick jag nog. Jag satte mig ner och skrev ett brev till barnkliniken och förklarade hur det stod till med min dotter, jag skickade även med papper som jag hade där det stod varje gång hon hade varit sjuk. Jag gick sedan bara och väntade och efter ca: 1 vecka hade jag fått en tid till barnkliniken.

    När jag kom till barnkliniken fick jag besked om att hon hade förskylnings astma och hon fick då astma medicin, dom sa att det kunde försvinna när hon blir äldre. Idag 11 år sedan är hon bra från sin förskylnings astma. Jag brukar tänka på hur hon var som liten och jag tror att om jag inte hade kämpat på med läkarna så hade hon nog haft astma idag.

    Så jag säger till alla mammor där ute om du misstänker eller tycker att något är fel med ditt barn så ge inte upp, kämpa på, tänk på att barnen är det enda du har.
  2. 1
    Som mamma vet man om sitt barn är sjuk!! Som mamma vet man ofta om något är fel, man lär sig att känna sitt barn. Min dotter som nu är 11 år var liten hon kunde vara sjuk flera gånger varje månad. Det började när hon var runt 5 månader. Hon fick ofta öroninflammation och hosta som gjorde att hon fick svårt med andningen. Hon kunde vara sjuk 3-6 gånger varje månad och läkaren sa hela tiden att det inte var något fel. Jag fick även höra att det var mitt fel att hon var sjuk eftersom jag rökte när jag väntade henne. Jag sa flera gånger att det kan endå inte vara normalt att hon är sjuk så ofta. Jag fick höra av min mamma och hennes bekanta att jag inte skulle ge upp, dom sa också att det inte är normalt att hon är sjuk så ofta. Efter att jag tjafsat med vårdcentralen i flera månader så började jag skriva upp när hon var sjuk. Efter ca: 3 månader var ett helt A4 fullt, där jag hade skrivit upp vad hon hade haft för sjukdom och vilket datum. Jag tog med papperet nästa gång jag fick tid till vårcentralen, men läkaren sa fortfarande att det inte var något fel utan att det var normalt. Jag gick hem igen med min dotter som var förskylld, febrig, och hostig, hon var roslig och fick svårt att andas, men det var inget fel på henne. Jag tog kontakt med barnkliniken men fick ingen tid, jag kontaktade då vårdcentralen och bad dom skicka en remis, men tyvärr dom sa nej. Efter några veckor till så fick jag nog. Jag satte mig ner och skrev ett brev till barnkliniken och förklarade hur det stod till med min dotter, jag skickade även med papper som jag hade där det stod varje gång hon hade varit sjuk. Jag gick sedan bara och väntade och efter ca: 1 vecka hade jag fått en tid till barnkliniken.

    När jag kom till barnkliniken fick jag besked om att hon hade förskylnings astma och hon fick då astma medicin, dom sa att det kunde försvinna när hon blir äldre. Idag 11 år sedan är hon bra från sin förskylnings astma. Jag brukar tänka på hur hon var som liten och jag tror att om jag inte hade kämpat på med läkarna så hade hon nog haft astma idag.

    Så jag säger till alla mammor där ute om du misstänker eller tycker att något är fel med ditt barn så ge inte upp, kämpa på, tänk på att barnen är det enda du har.
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    En mamma med kurage! imt
  4. 2
    En mamma med kurage! imt

Liknande trådar

  1. Sjuk mamma - sköta barn?
    By ~Emma~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 20:22
  2. Självisk mamma/skada sitt barn?
    By Flyttmamman in forum Stora barn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 13:57
  3. Självisk mamma/skada sitt barn?
    By Flyttmamman in forum _98 Alla barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-03-16, 09:15
  4. Mammigt barn - sjuk mamma
    By Limsa in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 15:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar