Ena gången inget andra gången betala
_0803 Marsbarn
  1. anonymt namn
    #1

    Ena gången inget andra gången betala

    Sökte hjälp akut på psyk dag före helgdag, träffade läkare kostade ingenting.

    Sökte akut igen, träffade läkare, inget snack om att det kostade pengar och nu kommer en jävla räkning på 275 SEK. Beror det på att jag betedde mig mig dumt åt denna gången då jag inte ansåg mig behöva hjälp.

    Varför då? Varför kräver dem betalning en helt vanlig tisdag och inte dag före helgdag?

    Jag blir riktigt förbannad.
  2. 1
    Ena gången inget andra gången betala Sökte hjälp akut på psyk dag före helgdag, träffade läkare kostade ingenting.

    Sökte akut igen, träffade läkare, inget snack om att det kostade pengar och nu kommer en jävla räkning på 275 SEK. Beror det på att jag betedde mig mig dumt åt denna gången då jag inte ansåg mig behöva hjälp.

    Varför då? Varför kräver dem betalning en helt vanlig tisdag och inte dag före helgdag?

    Jag blir riktigt förbannad.
  3. Medlem sedan
    May 2000
    #2
    ring landstinget och fråga dem, de kan ge besked
  4. 2
    ring landstinget och fråga dem, de kan ge besked
  5. Medlem sedan
    Aug 2003
    #3

    Det kanske dyker upp

    En räkning även på det besöket, det kanske hamnade i olika körnigar i något system.

    Vet bara att när vi åkt in för Pontus krupp så säger de heller aldrig något om att det kostar ( i vårat landsting så kostar det för barn på akuten och jouren) och vi brukar hinna åka hem innan vi kommer på att vi skulle betalat. Då kommer det en räkning men ibland kan det dröja en månad innan den dyker upp och ibland är de mycket snabbare.

    Men ring och fråga om du tror att det kan ha blivit fel.
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  6. 3
    Det kanske dyker upp En räkning även på det besöket, det kanske hamnade i olika körnigar i något system.

    Vet bara att när vi åkt in för Pontus krupp så säger de heller aldrig något om att det kostar ( i vårat landsting så kostar det för barn på akuten och jouren) och vi brukar hinna åka hem innan vi kommer på att vi skulle betalat. Då kommer det en räkning men ibland kan det dröja en månad innan den dyker upp och ibland är de mycket snabbare.

    Men ring och fråga om du tror att det kan ha blivit fel.
  7. Anonym
    #4
    Det besöket jag slapp betala var sista spril så det verkar som det blev gratis då. Kvällstid

    Det andra besöket som jag fick betala var i juni dagtid.
  8. 4
    Det besöket jag slapp betala var sista spril så det verkar som det blev gratis då. Kvällstid

    Det andra besöket som jag fick betala var i juni dagtid.
  9. Anonym
    #5
    Får nog göra så. Är rädd bara att jag ska få stå för det andra också för det har jag inte råd med.

    Jag tycker det är konstigt att man inte får en upplysning när man är där att det kostar, jag har aldrig betalat när jag för varit akut till psyk
  10. 5
    Får nog göra så. Är rädd bara att jag ska få stå för det andra också för det har jag inte råd med.

    Jag tycker det är konstigt att man inte får en upplysning när man är där att det kostar, jag har aldrig betalat när jag för varit akut till psyk

Liknande trådar

  1. andra gången
    By Anonym in forum Missfall
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 21:55
  2. Andra gången!
    By @ida in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-06-23, 11:15
  3. Inget hus den här gången...
    By ~Milla~ in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 20:38
  4. För andra gången på 16 år
    By -Solros- in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-14, 20:53
  5. Inget den här gången
    By Riara in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-31, 18:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar