OT viktsnack
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    OT viktsnack

    Fler som kämpar med kilona i sommarvärmen? Jag har väl eg inte så himla många kilon att gå ner, men jag har svårt för att gå ner i vikt, så varje gram är en kamp. Sen i måndags har jag kört GI-light till middag. Då äter jag det mesta utom kolhydrater som pasta/potatis/ris. Måste säga att jag blivit jättemätt av bara kött och sallad och frukt till efterrätt. Det har gått över förväntan! Visserligen hade jag gått upp lite precis innan jag började, men om man bortser från det har jag gått ner 1,6 totalt idag torsdag :-)
  2. 1
    OT viktsnack Fler som kämpar med kilona i sommarvärmen? Jag har väl eg inte så himla många kilon att gå ner, men jag har svårt för att gå ner i vikt, så varje gram är en kamp. Sen i måndags har jag kört GI-light till middag. Då äter jag det mesta utom kolhydrater som pasta/potatis/ris. Måste säga att jag blivit jättemätt av bara kött och sallad och frukt till efterrätt. Det har gått över förväntan! Visserligen hade jag gått upp lite precis innan jag började, men om man bortser från det har jag gått ner 1,6 totalt idag torsdag :-)
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Oj, det e bra jobbat, ja dem där få sista kilona sitter som ett väldigt bra klister. Men dem ska väck!!!
    Även om glassen lockar o lösgodis. MMM
    Men en dag i veckan får man.

    Mia
  4. 2
    Oj, det e bra jobbat, ja dem där få sista kilona sitter som ett väldigt bra klister. Men dem ska väck!!!
    Även om glassen lockar o lösgodis. MMM
    Men en dag i veckan får man.

    Mia
  5. Anonym
    #3
    Kämpar med vikten varje vecka, varje dag, timme och minut. Kan svulla i mig gott och sen ha ångest över vad jag ätit. Blä.
    Så har mitt liv sett ut de sista 20 åren. Men jag har 5 envetna kilon som sitter som klister mot kroppen. Trots att jag har ett normal BMI så känns de där extra kilona. Tänker dock inte stressa bort dem, utan de faller av då jag börjar jobba.
  6. 3
    Kämpar med vikten varje vecka, varje dag, timme och minut. Kan svulla i mig gott och sen ha ångest över vad jag ätit. Blä.
    Så har mitt liv sett ut de sista 20 åren. Men jag har 5 envetna kilon som sitter som klister mot kroppen. Trots att jag har ett normal BMI så känns de där extra kilona. Tänker dock inte stressa bort dem, utan de faller av då jag börjar jobba.
  7. Medlem sedan
    Oct 2006
    #4
    Heja på. Vad duktig du är. Jag hoppas att jag kommer igång i höst när jag ska rulla tvillingvagnen här hemma. Hoppas även kunna gå med stavar när maken är hemma.
  8. 4
    Heja på. Vad duktig du är. Jag hoppas att jag kommer igång i höst när jag ska rulla tvillingvagnen här hemma. Hoppas även kunna gå med stavar när maken är hemma.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Sista kilona är värst! Jag har lite lättare att avstå från glass eftersom jag ammar och Ella är mjölk- och äggallergiker, men lösgodis har slinkit ner i helgen. Men sista dagarna har jag frossat i frukt som jordgubbar, melon och mango. Det tar bort lite av sockerbegäret.
  10. 5
    Sista kilona är värst! Jag har lite lättare att avstå från glass eftersom jag ammar och Ella är mjölk- och äggallergiker, men lösgodis har slinkit ner i helgen. Men sista dagarna har jag frossat i frukt som jordgubbar, melon och mango. Det tar bort lite av sockerbegäret.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Oj, det där lät lite jobbigt! Jag kan också svulla till lite och sen få lite ångest, men inte så mycket. Hoppas att du har nån du kan prata med. Själv har jag BMI 28, måste gå ner 6 kilo för att få bmi 25. Men det känns ok ändå. Siktar på ca 3 kg till att börja med. Jag har ändå varit gravid två gånger och gått upp 17 kg och 15 kg.
  12. 6
    Oj, det där lät lite jobbigt! Jag kan också svulla till lite och sen få lite ångest, men inte så mycket. Hoppas att du har nån du kan prata med. Själv har jag BMI 28, måste gå ner 6 kilo för att få bmi 25. Men det känns ok ändå. Siktar på ca 3 kg till att börja med. Jag har ändå varit gravid två gånger och gått upp 17 kg och 15 kg.
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Tack. Egentligen känns det inte som någon riktig diet. Till lunch äter jag allt, och till middag blir jag proppmätt. Sså jag hoppas det kommer att funka. Hehe du kommer garanterat att ha att göra med två småttisar, så kilona kommer nog att rasa :-)
  14. 7
    Tack. Egentligen känns det inte som någon riktig diet. Till lunch äter jag allt, och till middag blir jag proppmätt. Sså jag hoppas det kommer att funka. Hehe du kommer garanterat att ha att göra med två småttisar, så kilona kommer nog att rasa :-)
  15. Medlem sedan
    Jul 1999
    #8
    Jag skulle behöva gå ner ca 15 kg, känner mig som en julegris, har fått gått upp två klädstorleker nu efter graviditeten. Men problemet är att jag inte klarar av att banta. Jag älskar mat, godis, fika. Jag hoppas att det kommer att vända nu om jag ska börja plugga då kan jag inte gå och småäta hela dgarna. Sist jag pluggade gick jag ner massor men då levde jag på cigg och börja röka igen nej då är jag hellre tjock. Nog om det. Lycka till det verkar gå bra för dig. Ha det!
  16. 8
    Jag skulle behöva gå ner ca 15 kg, känner mig som en julegris, har fått gått upp två klädstorleker nu efter graviditeten. Men problemet är att jag inte klarar av att banta. Jag älskar mat, godis, fika. Jag hoppas att det kommer att vända nu om jag ska börja plugga då kan jag inte gå och småäta hela dgarna. Sist jag pluggade gick jag ner massor men då levde jag på cigg och börja röka igen nej då är jag hellre tjock. Nog om det. Lycka till det verkar gå bra för dig. Ha det!

Liknande trådar

  1. **Viktsnack**
    By Annamed5 in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 11:50
  2. **VIKTSNACK**
    By spider-woman in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 21:29
  3. **VIKTSNACK**
    By Maria med 4 barn in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 14:20
  4. **VIKTSNACK**
    By catya in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 09:33
  5. **VIKTSNACK**
    By millimin in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-08, 08:34
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar