Sixten har...
Efter Svårt att bli gravid/IVF
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Sixten har...

    ...SOVIT EN HEL NATT!!! Fattar ni vad lycklig jag är!!! Han blev 11 månader igår och det firade han med att ääääääääääntligen sova ordentligt! I 10 TIMMAR!!!!! Varenda natt sen han föddes har han - och då även jag - varit vaken massor och ibland har jag inte fått mer än 1-2 timmars sömn. En gång fick jag sova hela 4 timmar i sträck och då var jag lycklig i flera dagar efteråt.... Den senaste tiden har jag blivit mer och mer utmattad och känt av trötthetssymptom som minnesluckor, koncentrationssvårigheter, bristande tålamod och hemskt humör. Maken jobbar borta mer eller mindre varje vecka och det har varit tufft att ensam ta hand om alla tre barnen samtidigt som jag har varit helt utsliten men nu... nu har jag hopp om livet! Kanske var det bara en engångsföretelse och kanske dröjer det länge till nästa gång men bara vetskapen att han faktiskt kan sova en hel natt gör att jag svävar på små moln!!! *glad*

    Hoppas ni alla mår bra och har haft en häääärlig dag i sommarvärmen!
    En särskild tanke sänder jag till Devali som förhoppningsvis njuter massor av lillebror just nu!

    kramar
  2. 1
    Sixten har... ...SOVIT EN HEL NATT!!! Fattar ni vad lycklig jag är!!! Han blev 11 månader igår och det firade han med att ääääääääääntligen sova ordentligt! I 10 TIMMAR!!!!! Varenda natt sen han föddes har han - och då även jag - varit vaken massor och ibland har jag inte fått mer än 1-2 timmars sömn. En gång fick jag sova hela 4 timmar i sträck och då var jag lycklig i flera dagar efteråt.... Den senaste tiden har jag blivit mer och mer utmattad och känt av trötthetssymptom som minnesluckor, koncentrationssvårigheter, bristande tålamod och hemskt humör. Maken jobbar borta mer eller mindre varje vecka och det har varit tufft att ensam ta hand om alla tre barnen samtidigt som jag har varit helt utsliten men nu... nu har jag hopp om livet! Kanske var det bara en engångsföretelse och kanske dröjer det länge till nästa gång men bara vetskapen att han faktiskt kan sova en hel natt gör att jag svävar på små moln!!! *glad*

    Hoppas ni alla mår bra och har haft en häääärlig dag i sommarvärmen!
    En särskild tanke sänder jag till Devali som förhoppningsvis njuter massor av lillebror just nu!

    kramar
  3. Medlem sedan
    Dec 2003
    #2

    Grattis!

    Ja, man tror knappt att det är sant.

    Vår lilla trea väntade till ettårsdagen med att sova en hel natt och då en natt då jag flyttat ut i största syrrans rum bara för att få lov att sova. Nu sover hon bra på nätterna MEN bara mellan oss. Det är stört omöjligt att flytta över henne till spjälsängen. Så vi finner oss i det nu och provar växasäng sedan. Egentligen sover jag inte så bra med barn i sängen, men orkar inte springa upp på flera gånger på natten heller.

    Storasystrarna har inte hållt på så här och strulat. De har tidigt kunnat sova en hel natt även om det kunde krånga i perioder, men inget i närheten av minstingen.

    Sömnbrist kan verkligen göra en tokig och har man två andra små barn att ta hand om så behöver man ju så väl få sina timmar på natten. Hoppas sovlyckan håller i sig nu för er!!

    Kram Lima
  4. 2
    Grattis! Ja, man tror knappt att det är sant.

    Vår lilla trea väntade till ettårsdagen med att sova en hel natt och då en natt då jag flyttat ut i största syrrans rum bara för att få lov att sova. Nu sover hon bra på nätterna MEN bara mellan oss. Det är stört omöjligt att flytta över henne till spjälsängen. Så vi finner oss i det nu och provar växasäng sedan. Egentligen sover jag inte så bra med barn i sängen, men orkar inte springa upp på flera gånger på natten heller.

    Storasystrarna har inte hållt på så här och strulat. De har tidigt kunnat sova en hel natt även om det kunde krånga i perioder, men inget i närheten av minstingen.

    Sömnbrist kan verkligen göra en tokig och har man två andra små barn att ta hand om så behöver man ju så väl få sina timmar på natten. Hoppas sovlyckan håller i sig nu för er!!

    Kram Lima
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Vad härligt! "Grattis" eller vad man säger! Hoppas det blir en vana!
    Här hemma har vi också en nattbuse. David är ju snart 7 mån, väger säkert 9-10 kg (missade halvårkontrollen) och vill bara äta mammas mat. Vilket medför att han äter med 2-3 tim mellanrum, dygnet runt... Puh! När han var 2-4 mån sov han 6-7 tim pass på natten, så jag var inte beredd på att backa så här. Men det är väl bara att amma på och hoppas att han snart vill äta annan mat och då kanske sover bättre.
    Förstår att du har det slitigt med tre barn och en man som reser så mycket. Min man är på sjön nu i 7 veckor och jag tycker att det är intensivt med två barn ensam.

    Hoppas ni får lite mer nattsömn så att du får tillbaka lite ork! Vore kul med en fika efter semesterperioden! KRAM!
  6. 3
    Vad härligt! "Grattis" eller vad man säger! Hoppas det blir en vana!
    Här hemma har vi också en nattbuse. David är ju snart 7 mån, väger säkert 9-10 kg (missade halvårkontrollen) och vill bara äta mammas mat. Vilket medför att han äter med 2-3 tim mellanrum, dygnet runt... Puh! När han var 2-4 mån sov han 6-7 tim pass på natten, så jag var inte beredd på att backa så här. Men det är väl bara att amma på och hoppas att han snart vill äta annan mat och då kanske sover bättre.
    Förstår att du har det slitigt med tre barn och en man som reser så mycket. Min man är på sjön nu i 7 veckor och jag tycker att det är intensivt med två barn ensam.

    Hoppas ni får lite mer nattsömn så att du får tillbaka lite ork! Vore kul med en fika efter semesterperioden! KRAM!
  7. Medlem sedan
    May 2001
    #4

    wiihoooo

    det längtar jag med efter även om Tyr sover väldigt bra mätt med Sixtenmått men ändå en hel natt har jag inte sovit på bra länge.

    Hoppas han känner att det var jätteskönt och fortsätter i samma stil.

    kram
    Stolt mamma till underprinsarna Elric-05, Tyr-07 och Zedd-09

    Våran blogg : http://littelfrogs.blogspot.com

    Elrics gammla blogg finns kvar men kommer inte att skriva just nåt mer i den men där finns ju en del smått och gott från då han var liten bebis.
    www.grodprinsen.blogg.se
  8. 4
    wiihoooo det längtar jag med efter även om Tyr sover väldigt bra mätt med Sixtenmått men ändå en hel natt har jag inte sovit på bra länge.

    Hoppas han känner att det var jätteskönt och fortsätter i samma stil.

    kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2003
    #5
    Men åh så underbart! Förstår din lycka Håller tummarna stenhårt för att han fortsätter i de spåren nu!

    Kram
  10. 5
    Men åh så underbart! Förstår din lycka Håller tummarna stenhårt för att han fortsätter i de spåren nu!

    Kram
  11. Medlem sedan
    Oct 1999
    #6

    Gud så skönt!

    Här har det aldrig heller hänt, här stökas det vid 3-tiden fortfarande och sedan flera gånger framemot 5-6-tiden.
    Hoppas att det är en trend hos Sixten som håller i sig!!
    Min store kille har ju först som 5½åring börjat att sova hela natten lång. Så jag hoppas att Vidar tar efter mycket snabbare, annars så har jag ju 4½ år kvar.....Blä! Men bara vi blir kvitt amningen snart så hoppas jag att han sover bättre.
    ~*~ Ju mer jag tänker på saken, dess tydligare tycks det mig att livet helt enkelt är till för att levas ~*~ JW von Goethe
  12. 6
    Gud så skönt! Här har det aldrig heller hänt, här stökas det vid 3-tiden fortfarande och sedan flera gånger framemot 5-6-tiden.
    Hoppas att det är en trend hos Sixten som håller i sig!!
    Min store kille har ju först som 5½åring börjat att sova hela natten lång. Så jag hoppas att Vidar tar efter mycket snabbare, annars så har jag ju 4½ år kvar.....Blä! Men bara vi blir kvitt amningen snart så hoppas jag att han sover bättre.

Liknande trådar

  1. Sixten
    By Lisalee in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-14, 08:47
  2. Sixten är här!!!
    By -TuvaLiten- in forum _1001 Januaribarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-01-25, 21:33
  3. Sixten är så
    By hermelinen in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-10, 10:59
  4. En SIXTEN!
    By hedvig in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 15:10
  5. Sixten!
    By Keso in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-08-11, 22:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar