Missfall !
Planera för barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    Missfall !

    Jag vet inte om missfall hör hemma i något annat forum, men jag har letat och hittar inget som passar. Jag fick ett missfall i förra veckan och egentligen så var bebisen inte planerad, men när detta var ett faktum så sitter vi båda och är ledsna över det. Jag fyller 41 i november och undrar om det kanske är ett tecken till mig att inte skaffa flera barn ? Vi har redan 5 barn innan. Jag har mig veterligen aldrig haft ett missfall innan. Är det risk för att det blir fler om vi försöker igen ? Räknar man blödningens första dag som första dagen i mensen eller kommer mensen efter missfallet ? Kan man försöka direkt igen att bli gravid ?
  2. 1
    Missfall ! Jag vet inte om missfall hör hemma i något annat forum, men jag har letat och hittar inget som passar. Jag fick ett missfall i förra veckan och egentligen så var bebisen inte planerad, men när detta var ett faktum så sitter vi båda och är ledsna över det. Jag fyller 41 i november och undrar om det kanske är ett tecken till mig att inte skaffa flera barn ? Vi har redan 5 barn innan. Jag har mig veterligen aldrig haft ett missfall innan. Är det risk för att det blir fler om vi försöker igen ? Räknar man blödningens första dag som första dagen i mensen eller kommer mensen efter missfallet ? Kan man försöka direkt igen att bli gravid ?
  3. Medlem sedan
    Jun 2008
    #2
    månader föddes en välskapt och ubnderbar sonjag tycker så synd om, dig för jag och många med mig vet vad du går igenom. Jag fick missfall för 5 år sedan mellan mitt första och andra barn och det var såotroligt jobbigt och gjorde så ont.
    Jag blödde bara då när missfallet var och sedan blev jag gravid på en gång igen.
  4. 2
    månader föddes en välskapt och ubnderbar sonjag tycker så synd om, dig för jag och många med mig vet vad du går igenom. Jag fick missfall för 5 år sedan mellan mitt första och andra barn och det var såotroligt jobbigt och gjorde så ont.
    Jag blödde bara då när missfallet var och sedan blev jag gravid på en gång igen.
  5. Anonym
    #3
    hejsan jag vet vad du går igenom. jag fick själv missfall för 5 år sedan och blev gravid på en gång igen och fick sedan en välskapt son.
    jag hade bra blödning då missfallet var .
  6. 3
    hejsan jag vet vad du går igenom. jag fick själv missfall för 5 år sedan och blev gravid på en gång igen och fick sedan en välskapt son.
    jag hade bra blödning då missfallet var .
  7. Anonym
    #4
    Jag har låst mig lite på min ålder tror jag ( 40+ ). Hur gammal var du när du fick ditt missfall ? Jag är så rädd för att försöka igen och kanske få missfall igen och sedan ge upp och känna mig misslyckad
  8. 4
    Jag har låst mig lite på min ålder tror jag ( 40+ ). Hur gammal var du när du fick ditt missfall ? Jag är så rädd för att försöka igen och kanske få missfall igen och sedan ge upp och känna mig misslyckad
  9. Medlem sedan
    Oct 2000
    #5
    Mf är jobbigt, ok mf risken ökar ju ju äldre man blir, men därmed är det inte sagt att du inte kan få fler barn om det är det ni vill. Jag har själv haft två missfall, ett innan jag fick min etta och ett nu innan jag blev gravid med trean.... Tror inte du ska tänka så mycket på din ålder... KRAM
  10. 5
    Mf är jobbigt, ok mf risken ökar ju ju äldre man blir, men därmed är det inte sagt att du inte kan få fler barn om det är det ni vill. Jag har själv haft två missfall, ett innan jag fick min etta och ett nu innan jag blev gravid med trean.... Tror inte du ska tänka så mycket på din ålder... KRAM
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Ja jag var ju "bara" 23år när jag fick mitt missfall.
    Jag förstår hur du tänker om att känna sig misslyckad men det känns sååå bra när det lyckas och man blir mer rädd om själva graviditeten och tycker inte att allt känns så självklart längre. Lycka till!!!!!
  12. 6
    Ja jag var ju "bara" 23år när jag fick mitt missfall.
    Jag förstår hur du tänker om att känna sig misslyckad men det känns sååå bra när det lyckas och man blir mer rädd om själva graviditeten och tycker inte att allt känns så självklart längre. Lycka till!!!!!

Liknande trådar

  1. Missfall?
    By Hoppaspåbebis in forum Komplikationer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-21, 09:52
  2. Missfall
    By starlet1 in forum Änglabarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-02-11, 23:38
  3. missfall=inget missfall!!!
    By loppan74 in forum _0805 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 08:26
  4. Varför missfall på missfall?
    By mantra in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-17, 13:11
  5. Missfall???
    By anonymt namn in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 16:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar