Rapport från fjällen
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    Rapport från fjällen

    Är i Åre med barnen och mina föräldrar. Skönt att komma iväg lite. felix är dock en riktigt hemmagris och frågar lite då och då när vi ska åka hem. Sen glömmer han det för ett tag. Idag har vi varit och fiskat. mina föräldrar arrenderar ett fiskevatten här uppe där det är så sagolikt vackert. Vi tog med oss barnen upp idag och det blev korvgrillning, fiskgrillning (morfar och hans kompis hade fått fina fiskar), fika och såklart fiske för Matilda och Felix. Först fick Felix fiska utan mask medans vi andra åt men sen satte jag på en mask och vi kastade ut flötet. På första försöket drar vi upp en fisk och Felix blev riktigt förvånad. - Jag fick en fisk! ropade han glatt. Sen var han nästan lite chockad över sin fångst. Fisken sprattlade och vi släppte tillbaka den då i vattnet. Nu ikväll så ringde vi hem till pappa J som är hemma och jobbar. Felix berättade stolt att han fått fisk. - Pappa, vet du, det var en fladderfisk! Kommer så mycket roliga uttryck nu och det är svårt att hålla sig för skratt.

    Imorgon blir det bad på HolidayClub. Barnen har längtat och nu kom morbror Peter hit och då bara måste vi ta med honom till badet. Finns några bilder i bloggen från dagen idag.
    Mamma till världens bästa Matilda född 021223, Felix född 050603 och Oliver född 110324
    (¯`''•.¸(¯`''•.¸♥ Matilda, Felix & Oliver ♥¸ .•''´¯)¸.•''´¯)

    Blogg: www.lillafamiljens.blogspot.com
  2. 1
    Rapport från fjällen Är i Åre med barnen och mina föräldrar. Skönt att komma iväg lite. felix är dock en riktigt hemmagris och frågar lite då och då när vi ska åka hem. Sen glömmer han det för ett tag. Idag har vi varit och fiskat. mina föräldrar arrenderar ett fiskevatten här uppe där det är så sagolikt vackert. Vi tog med oss barnen upp idag och det blev korvgrillning, fiskgrillning (morfar och hans kompis hade fått fina fiskar), fika och såklart fiske för Matilda och Felix. Först fick Felix fiska utan mask medans vi andra åt men sen satte jag på en mask och vi kastade ut flötet. På första försöket drar vi upp en fisk och Felix blev riktigt förvånad. - Jag fick en fisk! ropade han glatt. Sen var han nästan lite chockad över sin fångst. Fisken sprattlade och vi släppte tillbaka den då i vattnet. Nu ikväll så ringde vi hem till pappa J som är hemma och jobbar. Felix berättade stolt att han fått fisk. - Pappa, vet du, det var en fladderfisk! Kommer så mycket roliga uttryck nu och det är svårt att hålla sig för skratt.

    Imorgon blir det bad på HolidayClub. Barnen har längtat och nu kom morbror Peter hit och då bara måste vi ta med honom till badet. Finns några bilder i bloggen från dagen idag.
  3. Medlem sedan
    Dec 2000
    #2
    Åh vad mysigt det låter! Fina bilder i bloggen också!
  4. 2
    Åh vad mysigt det låter! Fina bilder i bloggen också!
  5. Medlem sedan
    Oct 2004
    #3
    Vad härligt ni verkar ha det. Skulle så gärna vilja se fjällvärlden på sommaren. Har ju bara sett den in vinterskrud....

    Njut av era dagar!
  6. 3
    Vad härligt ni verkar ha det. Skulle så gärna vilja se fjällvärlden på sommaren. Har ju bara sett den in vinterskrud....

    Njut av era dagar!

Liknande trådar

  1. Hemma från fjällen
    By Ansan m A&T in forum _05 Höstbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-20, 23:07
  2. Hemma från fjällen
    By Ansan m A&T in forum _05 Höstbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 11:29
  3. Hej från fjällen!
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 22:25
  4. tillbaka från fjällen!
    By vicketick, Stockholm in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 13:33
  5. Tillbaka från fjällen
    By d1pillan in forum _0607 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-14, 08:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar