Valter har blivit storebror igen!
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2002
    #1

    Valter har blivit storebror igen!

    Imorse kl 02.37 föddes Valters lillasyster. Blev igångsatt även denna gången och allt gick bra men lite väl snabbt tror jag, har ännu inte fattat att hon faktiskt ligger här bredvid mig och inte i magen fortfarande!

    Jag har haft en rätt hemsk graviditet med hepatos, hypotheros mm och sista tio veckorna är mest ett brus av oro och allmänt jobbig tillvaro.

    Men nu är hon alltså här, frisk och fin och jag kommer äntligen få bli frisk jag också och slippa äta en massa jobbig medicin mm.

    Lillasyster är namnlös än så länge och såhär såg hon ut ett par minuter gammal:




    Hoppas alla har det bra!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  2. 1
    Valter har blivit storebror igen! Imorse kl 02.37 föddes Valters lillasyster. Blev igångsatt även denna gången och allt gick bra men lite väl snabbt tror jag, har ännu inte fattat att hon faktiskt ligger här bredvid mig och inte i magen fortfarande!

    Jag har haft en rätt hemsk graviditet med hepatos, hypotheros mm och sista tio veckorna är mest ett brus av oro och allmänt jobbig tillvaro.

    Men nu är hon alltså här, frisk och fin och jag kommer äntligen få bli frisk jag också och slippa äta en massa jobbig medicin mm.

    Lillasyster är namnlös än så länge och såhär såg hon ut ett par minuter gammal:




    Hoppas alla har det bra!

    /mie
  3. Medlem sedan
    Jun 2001
    #2
    Åh grattis till lillasyster!! Så färsk och fin Vad skönt att det är över nu och hoppas att du får bli frisk, har följt dig på bloggen lite och förstått att du inte alls mått bra. Men nu mie, nu ska du bli bra.¨

    Sköt om er nu båda två (ja brorsorna med förstås) och ha en underbar sommar.
  4. 2
    Åh grattis till lillasyster!! Så färsk och fin Vad skönt att det är över nu och hoppas att du får bli frisk, har följt dig på bloggen lite och förstått att du inte alls mått bra. Men nu mie, nu ska du bli bra.¨

    Sköt om er nu båda två (ja brorsorna med förstås) och ha en underbar sommar.
  5. Medlem sedan
    Oct 2002
    #3

    Wow! Grattis!

    Jag visste väl att det var du som var gravid
    Så härligt med en liten lillasyster och skönt att allt har gått bra och att hon är frisk!
    Och en bra födelsedag fick hon med, samma som mig
  6. 3
    Wow! Grattis! Jag visste väl att det var du som var gravid
    Så härligt med en liten lillasyster och skönt att allt har gått bra och att hon är frisk!
    Och en bra födelsedag fick hon med, samma som mig
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Grattis till lillasyster!

    Vad underbart att få snusa bebis igen!!!!! Skönt att förlossningen verkar ha gått snabbt och lätt.

    Hepatos har jag haft under båda mina graviditeter de sista 10 veckorna och det önskar man ingen!!!!! Fy vad vidrigt man mår och vad trött man blir av allt kliande och oron för bebis!
    Liten nattamningar är ingenting jämfört med det!!!!
    Hoppas iallafall att det slutat klia på dig redan - för mig slutade det i princip samma dag som Mira kom och med Ruben tog det ca ett dygn efter förlossningen innan klådan dämpade sig.

    Nu är jag svårt nyfiken på vad ni hittar på för namn
    Anja m. Mira och Ruben
  8. 4
    Grattis till lillasyster! Vad underbart att få snusa bebis igen!!!!! Skönt att förlossningen verkar ha gått snabbt och lätt.

    Hepatos har jag haft under båda mina graviditeter de sista 10 veckorna och det önskar man ingen!!!!! Fy vad vidrigt man mår och vad trött man blir av allt kliande och oron för bebis!
    Liten nattamningar är ingenting jämfört med det!!!!
    Hoppas iallafall att det slutat klia på dig redan - för mig slutade det i princip samma dag som Mira kom och med Ruben tog det ca ett dygn efter förlossningen innan klådan dämpade sig.

    Nu är jag svårt nyfiken på vad ni hittar på för namn
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5
    Nej, men grattis!!! Nu är det säkert en massa människor som redan visste eller gissade att du skulle bli mamma igen, men för mig var det en jätteglad överraskning. Väntar ivrigt på mer information Är HELT övertygad om att den lilla prinsessan kommer att få ett vackert namn och att hennes storebröder kommer att vara duktiga vall- och vakthundar de närmaste 15-20 åren. Kram och grattis igen!!!
  10. 5
    Nej, men grattis!!! Nu är det säkert en massa människor som redan visste eller gissade att du skulle bli mamma igen, men för mig var det en jätteglad överraskning. Väntar ivrigt på mer information Är HELT övertygad om att den lilla prinsessan kommer att få ett vackert namn och att hennes storebröder kommer att vara duktiga vall- och vakthundar de närmaste 15-20 åren. Kram och grattis igen!!!
  11. Medlem sedan
    Mar 2003
    #6
    Grattis till er nya lilla familjemedlem.
    //Ida & Toria
  12. 6
    Grattis till er nya lilla familjemedlem.
    //Ida & Toria
  13. Maria med Agnes
    #7
    Gratulerar!!! Vilken fin liten tussa!!! Grattis igen!!!
  14. 7
    Gratulerar!!! Vilken fin liten tussa!!! Grattis igen!!!
  15. Medlem sedan
    Nov 2002
    #8

    Grattis!

    Vilken jättefin lillasyster!
    Jag hade rätt om att det var Valter som skulle bli storebror igen alltså...*ler*
  16. 8
    Grattis! Vilken jättefin lillasyster!
    Jag hade rätt om att det var Valter som skulle bli storebror igen alltså...*ler*
  17. Medlem sedan
    Dec 2003
    #9
    Grattis till lillasyster! Tråkigt att det blev en jobbig förlossning, men nu återstår bara att njuta av underverket!
  18. 9
    Grattis till lillasyster! Tråkigt att det blev en jobbig förlossning, men nu återstår bara att njuta av underverket!
  19. Medlem sedan
    Feb 2003
    #10
    Grattis igen!!!
    Härligt att hon äntligen kom ut så att du slapp plågas mer av hepatos mm. Är också supernyfis på vad hon ska få heta, men gissar på Signe efter att ha sett bilden ;-)

    /Susanne
  20. 10
    Grattis igen!!!
    Härligt att hon äntligen kom ut så att du slapp plågas mer av hepatos mm. Är också supernyfis på vad hon ska få heta, men gissar på Signe efter att ha sett bilden ;-)

    /Susanne
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Juno!

    Hon ska heta Juno!

    /mie
    * * * * * * * * * * * * * * * * * *
    - mie m valter03, eskil05 & juno08 -
  22. 11
    Juno! Hon ska heta Juno!

    /mie
  23. Medlem sedan
    Feb 2004
    #12

    Åh, vad fint!!!

    Verkligen och ser ut att passa oxå!
    Vad gillar grabbarna lillesyrran då?
    Anja m. Mira och Ruben
  24. 12
    Åh, vad fint!!! Verkligen och ser ut att passa oxå!
    Vad gillar grabbarna lillesyrran då?
  25. Medlem sedan
    Nov 1999
    #13
    Juno är jättevackert. Jag gissade på Majken eller Kerstin (och faktiskt lite Signe, precis som Susanne), men Juno både matchar och bryter storebrödernas namn...
  26. 13
    Juno är jättevackert. Jag gissade på Majken eller Kerstin (och faktiskt lite Signe, precis som Susanne), men Juno både matchar och bryter storebrödernas namn...
  27. Cissi med G och A
    #14

    Stort grattis!

    Så då var det du....
    Vilket fint namn! Kram från oss!
  28. 14
    Stort grattis! Så då var det du....
    Vilket fint namn! Kram från oss!
  29. Medlem sedan
    Mar 2005
    #15
    Stort grattis till lillasyster!! Vilken härlig bild.


    /Maria m Daniel
  30. 15
    Stort grattis till lillasyster!! Vilken härlig bild.


    /Maria m Daniel
  31. Medlem sedan
    Aug 2002
    #16
    det var otippat, från min sida iallfall, men inte destuminre roligt. Grattis till lillasyster!
    Kram från Tekla.
  32. 16
    det var otippat, från min sida iallfall, men inte destuminre roligt. Grattis till lillasyster!
    Kram från Tekla.
  33. Medlem sedan
    Feb 2003
    #17

    Grattis

    igen!
    Söt tjej o sött namn!
    Kram
  34. 17
    Grattis igen!
    Söt tjej o sött namn!
    Kram
  35. Medlem sedan
    Jul 2004
    #18

    Grattis!!

    Kul med en liten tjej, jättefint namn
  36. 18
    Grattis!! Kul med en liten tjej, jättefint namn
  37. Medlem sedan
    Feb 2003
    #19
    Jättegrattis!! Vilken liten sötnos, med ett fint namn! Beundrar dig efter att ha följt båda bloggarna under våren! Ha det så bra och njut av lilla skruttan!
    Kram
    Louise med Josefine
  38. 19
    Jättegrattis!! Vilken liten sötnos, med ett fint namn! Beundrar dig efter att ha följt båda bloggarna under våren! Ha det så bra och njut av lilla skruttan!
    Kram
    Louise med Josefine
  39. Medlem sedan
    Feb 2003
    #20

    Grattis

    Grattis till lilla systern!! :-)

    Jag hade också sådan där klåda i slutet av graviditeten med killarna, fick gå och ta blodprov och blev tillslut igångsatt i v 38. Klådan var bara helt hemsk.
    Annci med Elvira-03 + Harry & Dante 12/1-06
  40. 20
    Grattis Grattis till lilla systern!! :-)

    Jag hade också sådan där klåda i slutet av graviditeten med killarna, fick gå och ta blodprov och blev tillslut igångsatt i v 38. Klådan var bara helt hemsk.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Viggo har blivit storebror igen!
    By Kat- in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 18:47
  2. Elric har blivit storebror igen
    By Arwen_77 in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 08:46
  3. Aron har blivit storebror igen
    By FinlandsSofia in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 08:11
  4. Jens har blivit storebror igen
    By Charlotte m jens in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 13:15
  5. Andreas har blivit storebror igen!
    By Helena & Andreas in forum _98 Alla barn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-03-20, 15:55
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar