läkarvården *grrrrrr*
_0506 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2004
    #1

    läkarvården *grrrrrr*

    först vill jag gratta Esmeralda! shit, 3 barn. Det e stort och modigt *ler*

    Sen vill jag klaga lite. Jag har tidigare nämt att jag tycker att Sandra hör dåligt. Husläkaren höll med oss men får inte kolla hennes öron då hon skriker och slåss för att slippa. Så hon skickade remiss till öronläkare på Karolinska. Nu fick vi brev om att kötiden kn vara upp till 8 månader!!! Det e ju inte klokt.

    Sambon ringde Sofiahemmet och vi ska återkomma för en tid när deras öronläkare är tillbaka från sem. Hoppas det går snabbare. Vi ser ju att Sandra lider av att behöva säga VA? hela tiden. Tänk om det bara är en vaxpropp som tar minuter att ta bort. Så trött på vården just nu!
  2. 1
    läkarvården *grrrrrr* först vill jag gratta Esmeralda! shit, 3 barn. Det e stort och modigt *ler*

    Sen vill jag klaga lite. Jag har tidigare nämt att jag tycker att Sandra hör dåligt. Husläkaren höll med oss men får inte kolla hennes öron då hon skriker och slåss för att slippa. Så hon skickade remiss till öronläkare på Karolinska. Nu fick vi brev om att kötiden kn vara upp till 8 månader!!! Det e ju inte klokt.

    Sambon ringde Sofiahemmet och vi ska återkomma för en tid när deras öronläkare är tillbaka från sem. Hoppas det går snabbare. Vi ser ju att Sandra lider av att behöva säga VA? hela tiden. Tänk om det bara är en vaxpropp som tar minuter att ta bort. Så trött på vården just nu!
  3. Medlem sedan
    Oct 2003
    #2
    Säger så här: tjata, tjata, tjata! Ge er inte, ring ofta till den som planerar tider. Hon skall INTE behöva vänta så länge. Det är ju barn det handlar om.

    Kramar A
  4. 2
    Säger så här: tjata, tjata, tjata! Ge er inte, ring ofta till den som planerar tider. Hon skall INTE behöva vänta så länge. Det är ju barn det handlar om.

    Kramar A
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Hm... förstår att det är frustrerande. Jag tror inte riktigt på det där - med 8 mån. Det låter absurt och kanske lite väl tilltaget. Hoppas ialla fall det.

    Hörselvården på KS har ju flyttat hela sin verksamhet till på söder, Rosenlundsgatan eller nåt. Kanske kan det bero på det - att det tar längre tid. Vi väntar också på tid. Fick bara ett besked att de mottagit remissen och att de hör av sig när de närmar sig. Man får verkligen hoppas att det inte tar så lång tid.
  6. 3
    Hm... förstår att det är frustrerande. Jag tror inte riktigt på det där - med 8 mån. Det låter absurt och kanske lite väl tilltaget. Hoppas ialla fall det.

    Hörselvården på KS har ju flyttat hela sin verksamhet till på söder, Rosenlundsgatan eller nåt. Kanske kan det bero på det - att det tar längre tid. Vi väntar också på tid. Fick bara ett besked att de mottagit remissen och att de hör av sig när de närmar sig. Man får verkligen hoppas att det inte tar så lång tid.
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Håller med dig om att tiderna till sjukan är långa.

    En fråga. Vad gick fel på besöket?
    Obekväm förälder? (har man all rätt att vara). Obekväm läkare? Inte riktigt samma rätt.

    Melvin kanske hör dåligt. Remiss efter 2,5-årskontrollen. I samråd med BVC.

    Han kom till Mölndal för ett tag sen. Ett öra vaxpropp. Hemskickad med ordination sköljning.
    Idag gjorde vi detta.

    Jag vet inte... sitter man och har barnet rätt, så borde de inte må dåligt av behandlingen. Man får ha dem i knät och pussas när det går.

    Ett tips är att gå till en sköterska på VC. Hon kan lugnt se om det finns vaxproppar i örat. Bara med en liten ficklampa. Sköterskor har ju en förmåga att ta barn liite bättre än stressade läkare.

    Jag ringde i går och fick en tid idag för M.
    Han hade multum vaxpropp!!! Och han har varit irriterad i ett öra speciellt.

    Igår kväll fick han några droppar Cerasol i var öra. För att lösa upp. Bara om de undrar på VC (här visste de inte hur de skulle göra med så små barn).

    Kanske värt att prova?
  8. 4
    Håller med dig om att tiderna till sjukan är långa.

    En fråga. Vad gick fel på besöket?
    Obekväm förälder? (har man all rätt att vara). Obekväm läkare? Inte riktigt samma rätt.

    Melvin kanske hör dåligt. Remiss efter 2,5-årskontrollen. I samråd med BVC.

    Han kom till Mölndal för ett tag sen. Ett öra vaxpropp. Hemskickad med ordination sköljning.
    Idag gjorde vi detta.

    Jag vet inte... sitter man och har barnet rätt, så borde de inte må dåligt av behandlingen. Man får ha dem i knät och pussas när det går.

    Ett tips är att gå till en sköterska på VC. Hon kan lugnt se om det finns vaxproppar i örat. Bara med en liten ficklampa. Sköterskor har ju en förmåga att ta barn liite bättre än stressade läkare.

    Jag ringde i går och fick en tid idag för M.
    Han hade multum vaxpropp!!! Och han har varit irriterad i ett öra speciellt.

    Igår kväll fick han några droppar Cerasol i var öra. För att lösa upp. Bara om de undrar på VC (här visste de inte hur de skulle göra med så små barn).

    Kanske värt att prova?

Liknande trådar

  1. Grrrrrr
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-11, 01:47
  2. Grrrrrr
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 20:34
  3. Grrrrrr....
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 16:09
  4. yay för läkarvården!
    By x-tjejen in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-14, 21:00
  5. GRRRrrr
    By patricia76 in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 11:50
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar