Löss?
_0705 Majbarn
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Löss?

    Ja, jag vet att det kryper i kroppen på er, det gör det på mig med...
    Jag undrar om ni har koll på hur löss funkar?
    Vi delade stuga med svägerskan med familj fre-sön.
    I måndags ringer hon o säger att dom har löss!
    Jag har kollat oss allihop sen dess men inte hittat nåt. Hur stor är sannolikheten att vi kommer få det nu?
    Grejen är att vi skall i väg till Öland på fredag i en vecka tillsammans med två andra familjer...inte kul att ta med sig husdjur om man så säger...
    Har kollat på sjukvårdsrådgivningen och där står det bara hur dom sprids.
    Har bunkrat upp med lusmedel hemma , just i case....

    /LInda
  2. 1
    Löss? Ja, jag vet att det kryper i kroppen på er, det gör det på mig med...
    Jag undrar om ni har koll på hur löss funkar?
    Vi delade stuga med svägerskan med familj fre-sön.
    I måndags ringer hon o säger att dom har löss!
    Jag har kollat oss allihop sen dess men inte hittat nåt. Hur stor är sannolikheten att vi kommer få det nu?
    Grejen är att vi skall i väg till Öland på fredag i en vecka tillsammans med två andra familjer...inte kul att ta med sig husdjur om man så säger...
    Har kollat på sjukvårdsrådgivningen och där står det bara hur dom sprids.
    Har bunkrat upp med lusmedel hemma , just i case....

    /LInda
  3. Medlem sedan
    Aug 2000
    #2
    Köp en luskam! Viktigt! Då är chansen stor att ni inte behöver använda lusmedlet.

    Om ni håller koll varje dag och kammar med luskam och ni inte upptäcker något på en vecka så borde det vara lugnt. Med kammen får man bort eventuella lusägg, och om man får bort dem så blir det ju inga löss.
  4. 2
    Köp en luskam! Viktigt! Då är chansen stor att ni inte behöver använda lusmedlet.

    Om ni håller koll varje dag och kammar med luskam och ni inte upptäcker något på en vecka så borde det vara lugnt. Med kammen får man bort eventuella lusägg, och om man får bort dem så blir det ju inga löss.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Jag har kammat oss varje dag sen i måndags med luskam och har inte hitat nåt hittintills då borde det inte väl inte var nån större risk att få dom nu då eller?
    Linda
  6. 3
    Jag har kammat oss varje dag sen i måndags med luskam och har inte hitat nåt hittintills då borde det inte väl inte var nån större risk att få dom nu då eller?
    Linda
  7. Medlem sedan
    Aug 2000
    #4
    Nä, det borde vara lugnt. Men fortsätt kamma för säkerhets skull, i några dagar till.

    Hoppas att ni slipper de vidriga små kräken.
  8. 4
    Nä, det borde vara lugnt. Men fortsätt kamma för säkerhets skull, i några dagar till.

    Hoppas att ni slipper de vidriga små kräken.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    Tack, det hoppas jag med.Peppar, peppar så har vi aldrig haft det.
    Vi fortsätter att kamma ett tag till så får vi se.
    Sommarhälsningar Linda
  10. 5
    Tack, det hoppas jag med.Peppar, peppar så har vi aldrig haft det.
    Vi fortsätter att kamma ett tag till så får vi se.
    Sommarhälsningar Linda
  11. Medlem sedan
    Dec 2006
    #6
    Viktigt! Läste om löss o loppor igår eftersom jag trodde vi fått de sistnömda här i Lao. Iaf, det stod att det oftast är barn och vuxna som smittar varandra, men att inte alla känner av något (typ kli). Viktigt alltså att ni vuxna också kammar noggrant. Frys eller extrem värme dödar också av dem, eller om det kanske var loppor det gällde... Sök på google så får du bra tips. Håller tummarna för att ni inte får dem. Hälsa Öland - solön
  12. 6
    Viktigt! Läste om löss o loppor igår eftersom jag trodde vi fått de sistnömda här i Lao. Iaf, det stod att det oftast är barn och vuxna som smittar varandra, men att inte alla känner av något (typ kli). Viktigt alltså att ni vuxna också kammar noggrant. Frys eller extrem värme dödar också av dem, eller om det kanske var loppor det gällde... Sök på google så får du bra tips. Håller tummarna för att ni inte får dem. Hälsa Öland - solön
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Tack! Ja vi har kammat oss som schimpanserna sitter och plockar varann. Lillens hår är tacksamt då det är glest oxch storebror är snaggad så det är lätt att se. Men en annan som har tjockt dock ej så långt har det varit tradigt att kamma....
    Linda
  14. 7
    Tack! Ja vi har kammat oss som schimpanserna sitter och plockar varann. Lillens hår är tacksamt då det är glest oxch storebror är snaggad så det är lätt att se. Men en annan som har tjockt dock ej så långt har det varit tradigt att kamma....
    Linda

Liknande trådar

  1. Löss eller inte löss??
    By *CuP* in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 21:20
  2. Löss?
    By jessicad in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:30
  3. Löss!!!!!!!!!!!!!!!!!
    By Jenny_ in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 13:50
  4. LÖSS!!!
    By Elin Solstråle in forum Vikt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-02-05, 11:02
  5. Löss!!!!
    By Nissa in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 12:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar