Väldigt länge sen
_0709 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Väldigt länge sen

    Jag skrev lite här under graviditeten och några gånger efter att lillebror föddes. Dags att bli lite mer aktiv? Jo.

    Marcus är 10 månader nu och kryper som en raket. Han går utmed möbler och med läragåvagn och klår sig på allt som går att klå sig på. Vi är mitt uppe i en flytt så det är lite kaos om man säger så. Jag har gjort en flytt tidigare med en bebis (storasystern), men hon var inte alls av hans kaliber så det gick bra. Nu har vi släkten här för att passa lilleman innan han hjälper golvläggaren på sitt eget lilla vis eller rasar in i något han inte ska röra.

    Vi var på BVC igår och vägde och mätte. 76 cm över havet och 11,4 kg tung. En stor kille.

    Det är en rolig ålder just nu! Tänder skrev någon om, 2 stycken nere och 2 på gång uppe. Det är roligt med tänderna där uppe för de ser verkligen så stora ut i hans lilla mun.

    Förresten är det några stockholmare här? Det vore roligt om några som är hemma till hösten har lust med fika?

    Hälsningar
    MammaP
  2. 1
    Väldigt länge sen Jag skrev lite här under graviditeten och några gånger efter att lillebror föddes. Dags att bli lite mer aktiv? Jo.

    Marcus är 10 månader nu och kryper som en raket. Han går utmed möbler och med läragåvagn och klår sig på allt som går att klå sig på. Vi är mitt uppe i en flytt så det är lite kaos om man säger så. Jag har gjort en flytt tidigare med en bebis (storasystern), men hon var inte alls av hans kaliber så det gick bra. Nu har vi släkten här för att passa lilleman innan han hjälper golvläggaren på sitt eget lilla vis eller rasar in i något han inte ska röra.

    Vi var på BVC igår och vägde och mätte. 76 cm över havet och 11,4 kg tung. En stor kille.

    Det är en rolig ålder just nu! Tänder skrev någon om, 2 stycken nere och 2 på gång uppe. Det är roligt med tänderna där uppe för de ser verkligen så stora ut i hans lilla mun.

    Förresten är det några stockholmare här? Det vore roligt om några som är hemma till hösten har lust med fika?

    Hälsningar
    MammaP
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Välkommen tillbaka till oss! Kul att höra av dig och jag hoppas få höra mer. Själv har jag en Jakob som blir 10 månader om ett par dagar.
  4. 2
    Välkommen tillbaka till oss! Kul att höra av dig och jag hoppas få höra mer. Själv har jag en Jakob som blir 10 månader om ett par dagar.
  5. Medlem sedan
    Mar 2007
    #3
    Hej hej..ja att flytta med barn är inte alltid så lätt..då är det tur att man har släkt som kan hjälpa till
  6. 3
    Hej hej..ja att flytta med barn är inte alltid så lätt..då är det tur att man har släkt som kan hjälpa till
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Vad kul, välkommen tebax! Visst är det en härlig ålder de har nu, bebisarna. Kan bara inte fatta vart tiden tar vägen, hinner inte med nånting känns det som. Och snart blir det ettårskalas...
  8. 4
    Vad kul, välkommen tebax! Visst är det en härlig ålder de har nu, bebisarna. Kan bara inte fatta vart tiden tar vägen, hinner inte med nånting känns det som. Och snart blir det ettårskalas...

Liknande trådar

  1. Väldigt länge sedan
    By Matildis in forum _1111 Novemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-10-06, 19:59
  2. Hejsan väldigt länge sen!
    By Annis med Linn in forum _01 Vårbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 17:02
  3. Väldigt länge sedan!
    By Bea E in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 07:14
  4. Det var väldigt länge sen
    By --mm-- in forum _0506 Junibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 18:22
  5. Väldigt länge senden...
    By Jenny m Rasmus & Jesper in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 16:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar