Mat i stora lass.
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2002
    #1

    Mat i stora lass.

    Har ni märkt av att era ungar äter mycket just nu?

    Felicia äter massor! Hon åt vid nåt tillfälle ett helt kycklingbröst (+pasta eller vad det var) och vid ett annat 5 st pannkakor (stekpanne-storlek). Middan kanske intas ca kl.17,45 och sen vid 19 kan hon äta två mackor (limpstorlek, halv el hel hönökaka t ex) eller massa yoghurt. Å innan middan kan hon ibland ta en banan eller äpple. Häromdan åt hon 5 köttbullar och massa spaghetti.

    Kommer inte på nåt mer ex. just nu. Men jag märker att hon äter mer och blir förvånad när hon ber om mer eller så. Hon måste vara inne i värsta växafasen nu. Att de är ute på dagis mycket mer nu när det är varmt bidrar väl i och för sig. Men ändå...
    cia med felicia & linnea
    http://cia242.wordpress.com/
  2. 1
    Mat i stora lass. Har ni märkt av att era ungar äter mycket just nu?

    Felicia äter massor! Hon åt vid nåt tillfälle ett helt kycklingbröst (+pasta eller vad det var) och vid ett annat 5 st pannkakor (stekpanne-storlek). Middan kanske intas ca kl.17,45 och sen vid 19 kan hon äta två mackor (limpstorlek, halv el hel hönökaka t ex) eller massa yoghurt. Å innan middan kan hon ibland ta en banan eller äpple. Häromdan åt hon 5 köttbullar och massa spaghetti.

    Kommer inte på nåt mer ex. just nu. Men jag märker att hon äter mer och blir förvånad när hon ber om mer eller så. Hon måste vara inne i värsta växafasen nu. Att de är ute på dagis mycket mer nu när det är varmt bidrar väl i och för sig. Men ändå...
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    jo..

    ..fast jag skulle vilja säga att det går i intervaller. Ibland lever han på ingenting och ibland undrar man när han ska spricka Fem plättar (ja tunnpannkakor för er söderut) drog han i sig igår och äter han köttbullar då pratar vi 8-9 stycken och makaroner till det. Blir middagen sen så försöker vi ibland säga att då behövs ju inte någon kvällsfika, men det spelar ingen roll om det så bara är en timme sedan middagen, youghurten tar man inte bort!
    kram
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  4. 2
    jo.. ..fast jag skulle vilja säga att det går i intervaller. Ibland lever han på ingenting och ibland undrar man när han ska spricka Fem plättar (ja tunnpannkakor för er söderut) drog han i sig igår och äter han köttbullar då pratar vi 8-9 stycken och makaroner till det. Blir middagen sen så försöker vi ibland säga att då behövs ju inte någon kvällsfika, men det spelar ingen roll om det så bara är en timme sedan middagen, youghurten tar man inte bort!
    kram
  5. Medlem sedan
    Dec 2000
    #3
    Japp, har tänkt på det. Jonatan brukar vara storätaren men nu äter Josefin mycket mer. Fast vissa dagar är det inte så mycket. Antar att de växer nu eller något sådant
  6. 3
    Japp, har tänkt på det. Jonatan brukar vara storätaren men nu äter Josefin mycket mer. Fast vissa dagar är det inte så mycket. Antar att de växer nu eller något sådant

Liknande trådar

  1. Stora lass
    By Linda&Wilja in forum _0807 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 09:17
  2. Glass i stora lass.
    By Kulan in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 17:02
  3. Glass i stora lass
    By Furiosa in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 08:13
  4. Bajs i stora lass
    By dosiss in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-27, 09:17
  5. Snor i stora lass
    By Jempos in forum _0502 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-19, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar