Dåliga besked
_0812 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2004
    #1

    Dåliga besked

    Tyvärr har vi fått dåliga besked igen... fick svaret på trippeltestet i går och det var 1/10 för DS. Fick tid för fvp på måndag. Men oavsett vad det visar är det tydligen tveksamt om det finns möjlighet att avbryta, eftersom jag redan är i v.18+3...
    Hade äntligen vågat börja tro på att vi skulle kunna få ett barn till, efter bra resultat på NUPP och organ-UL. Desto jobbigare att få ett sådan här besked... Vet att det inte är "kört" än, men efter våra erfarenheter i höstas har jag allvarliga funderingar på att boka tid för ett avbrytande redan i helgen för att det inte skall bli för sent, och för att slippa gå igenom ett misslyckat fvp till...
    Skönt att inte känt några sparkar än, och nu lovar jag att jag inte kommer att känna efter heller...
    Läkaren jag pratade med i morse tyckte vi borde köpa en lott - risken för att råka ut för det som hänt oss är tydligen mycket mindre än chansen att vinna topvinsten på lotto - men vad hjälper det, när vi nu har det som vi har det??? Antar att han sa det för att uppmuntra, men tyvärr kändes det mest tvärtom - varför skall allt drabba oss????

    Till råga på allt ser immuniseringen oxå sämre ut, så även om fvp är ok, så vet vi ju inte om det kommer att gå vägen i alla fall...
  2. 1
    Dåliga besked Tyvärr har vi fått dåliga besked igen... fick svaret på trippeltestet i går och det var 1/10 för DS. Fick tid för fvp på måndag. Men oavsett vad det visar är det tydligen tveksamt om det finns möjlighet att avbryta, eftersom jag redan är i v.18+3...
    Hade äntligen vågat börja tro på att vi skulle kunna få ett barn till, efter bra resultat på NUPP och organ-UL. Desto jobbigare att få ett sådan här besked... Vet att det inte är "kört" än, men efter våra erfarenheter i höstas har jag allvarliga funderingar på att boka tid för ett avbrytande redan i helgen för att det inte skall bli för sent, och för att slippa gå igenom ett misslyckat fvp till...
    Skönt att inte känt några sparkar än, och nu lovar jag att jag inte kommer att känna efter heller...
    Läkaren jag pratade med i morse tyckte vi borde köpa en lott - risken för att råka ut för det som hänt oss är tydligen mycket mindre än chansen att vinna topvinsten på lotto - men vad hjälper det, när vi nu har det som vi har det??? Antar att han sa det för att uppmuntra, men tyvärr kändes det mest tvärtom - varför skall allt drabba oss????

    Till råga på allt ser immuniseringen oxå sämre ut, så även om fvp är ok, så vet vi ju inte om det kommer att gå vägen i alla fall...
  3. Medlem sedan
    May 2008
    #2
    Men usch då....inte kul! Man kan väl göra abort fram till och med v. 22 (då fostret anses som livsdugligt från v. 23) om man får tillstånd av socialstyrelsen. Eller har jag fattat fel!?

    Lycka till hur ni nu en gör!
    **Mallalina**
  4. 2
    Men usch då....inte kul! Man kan väl göra abort fram till och med v. 22 (då fostret anses som livsdugligt från v. 23) om man får tillstånd av socialstyrelsen. Eller har jag fattat fel!?

    Lycka till hur ni nu en gör!
  5. Medlem sedan
    Dec 2004
    #3

    Jo, men

    Jo, men tydligen skall de enligt läkaren ha blivit mycket tuffare på sistone, så det är inte så många de ger dispens för längre. Kanske bra i vissa fall, men jag vet inte vad vi skall ta oss till om det visar sig inte vara ok... :-( Vet inte om jag orkar ta risken att vänta på provsvar och sen inte få dispensen :-( Nej, vilket är värst, att få ett barn man inte kan ta hand om eller att välja bort ett friskt barn? Inget lätt val.
  6. 3
    Jo, men Jo, men tydligen skall de enligt läkaren ha blivit mycket tuffare på sistone, så det är inte så många de ger dispens för längre. Kanske bra i vissa fall, men jag vet inte vad vi skall ta oss till om det visar sig inte vara ok... :-( Vet inte om jag orkar ta risken att vänta på provsvar och sen inte få dispensen :-( Nej, vilket är värst, att få ett barn man inte kan ta hand om eller att välja bort ett friskt barn? Inget lätt val.
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Usch...
    Vet inte vad man ska säga.
    Vilket jobbigt beslut att ta...
    Skickar en massa kramar till er...
  8. 4
    Usch...
    Vet inte vad man ska säga.
    Vilket jobbigt beslut att ta...
    Skickar en massa kramar till er...
  9. Medlem sedan
    Nov 2000
    #5

    Fy, så tungt!

    Det måste kännas för j-ligt att vara med på den berg-och dalbanan!
    Håller tummar för att ni kan få ett kanonsnabbt svar på fostervattenprovet på måndag, och att ni i värsta fall självklart får dispens, beroende på era omständigheter.
    Stor kram och ork!
    Ann med Lovisa 6 maj 2001 & Erik 13 augusti 2003 & Alva, född 9 december 2008.
    ****************************** ****
    http://www.flickr.com/photos/anek70/
  10. 5
    Fy, så tungt! Det måste kännas för j-ligt att vara med på den berg-och dalbanan!
    Håller tummar för att ni kan få ett kanonsnabbt svar på fostervattenprovet på måndag, och att ni i värsta fall självklart får dispens, beroende på era omständigheter.
    Stor kram och ork!
  11. Medlem sedan
    Jun 2002
    #6
    Vet inte vad jag skall säga. Vill skicka er en massa styrkekramar.
  12. 6
    Vet inte vad jag skall säga. Vill skicka er en massa styrkekramar.
  13. Medlem sedan
    Dec 2004
    #7

    Tack

    för allas omtanke. Skönt att bara skriva av sig på något sätt. Annars försöker vi mest att glömma eländet - det finns ju ändå inget annat man kan göra än att vänta... och med en sommarlovsledig treåring hemma så funkar det ju inte att bara deppa ihop heller... har varit i Bullerbyn i dag för att få lite annat att tänka på...

    Men det är en mental kamp hela tiden - med gråten i magen. Dödströtta skall vi snart gå och lägga oss. Kommer att kunna sova både 12 timmar - bara för att jag inte orkar vara vaken och ha tankarna i huvudet... men det är ju bättre det än om man inte kunnat sova alls.
  14. 7
    Tack för allas omtanke. Skönt att bara skriva av sig på något sätt. Annars försöker vi mest att glömma eländet - det finns ju ändå inget annat man kan göra än att vänta... och med en sommarlovsledig treåring hemma så funkar det ju inte att bara deppa ihop heller... har varit i Bullerbyn i dag för att få lite annat att tänka på...

    Men det är en mental kamp hela tiden - med gråten i magen. Dödströtta skall vi snart gå och lägga oss. Kommer att kunna sova både 12 timmar - bara för att jag inte orkar vara vaken och ha tankarna i huvudet... men det är ju bättre det än om man inte kunnat sova alls.
  15. Medlem sedan
    Apr 2003
    #8
    Stora kramar till er!
    Frivilligt enastående Mamma till tre Underbaringar (03, 07, 08). Nu med liten Fyra i magen (BF maj 2013)
  16. 8
    Stora kramar till er!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Usch vad jobbigt för er! Nu när det har gått så pass långt också.

    Skickar kramar till er!
  18. 9
    Usch vad jobbigt för er! Nu när det har gått så pass långt också.

    Skickar kramar till er!
  19. Medlem sedan
    Nov 2007
    #10
    Ush vad tråkigt!!!:. MAssa tankar till dej.
  20. 10
    Ush vad tråkigt!!!:. MAssa tankar till dej.
  21. Medlem sedan
    Jan 2006
    #11
    oj nej...jag tänker på er.
    skickar alla kramar jag har.
  22. 11
    oj nej...jag tänker på er.
    skickar alla kramar jag har.
  23. Medlem sedan
    May 2006
    #12
    Men vännen... vad fruktansvärt.... Håller tummarna för er!!!!!!!!!!
  24. 12
    Men vännen... vad fruktansvärt.... Håller tummarna för er!!!!!!!!!!
  25. Medlem sedan
    Jun 2006
    #13
    Mina tankar är med dig-vet precis hur det känns då liknande hände oss när vi väntade sonen..
    Mina tankar är med er på måndag..

    Styrkekram
  26. 13
    Mina tankar är med dig-vet precis hur det känns då liknande hände oss när vi väntade sonen..
    Mina tankar är med er på måndag..

    Styrkekram

Liknande trådar

  1. Bra och dåliga besked
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 02:42
  2. Dåliga val...
    By Maleri35 in forum Vikt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-27, 16:58
  3. Fick dåliga besked
    By lille08 in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 20:18
  4. Dåliga besked hos otorinonarin
    By LaMa in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 23:55
  5. Dåliga räkor-dåliga val!!
    By compax in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-13, 09:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar