Godmorgon!
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Godmorgon!

    Sista dagen på jobbet och sedan är det semester Ska sluta tidigare idag hoppas jag, hade tänkt komma igång tidigt så jag kan gå hem efter mina 8 timmar (eller kanske lite minus på flexen så här innan semestern är ok).

    Josefin ville leka med Elliot igår kväll. Hon såg att han var ute hos sin farmor och farfar precis när de skullle in och äta kvällsmat och lägga sig. Inte så kul att gå in då Men som tur är skulle han vara kvar i 4 dagar så då lär man inte se mycket av barnen Kul med ett barn i samma ålder i huset bredvid ibland så de har någon att leka med bara sådär. All annan lek måste ju planeras, och det får vi hoppas det blir en del av nu också. Flera barn som har varit lediga ett par veckor redan har rignt på dagarna när vi är på jobb/dagis så man får hoppas de är hemma nu när vi blir lediga

    Ha en bra dag, och hoppas att solen skiner på er också!
    ****************************
    MiaMaria
  2. 1
    Godmorgon! Sista dagen på jobbet och sedan är det semester Ska sluta tidigare idag hoppas jag, hade tänkt komma igång tidigt så jag kan gå hem efter mina 8 timmar (eller kanske lite minus på flexen så här innan semestern är ok).

    Josefin ville leka med Elliot igår kväll. Hon såg att han var ute hos sin farmor och farfar precis när de skullle in och äta kvällsmat och lägga sig. Inte så kul att gå in då Men som tur är skulle han vara kvar i 4 dagar så då lär man inte se mycket av barnen Kul med ett barn i samma ålder i huset bredvid ibland så de har någon att leka med bara sådär. All annan lek måste ju planeras, och det får vi hoppas det blir en del av nu också. Flera barn som har varit lediga ett par veckor redan har rignt på dagarna när vi är på jobb/dagis så man får hoppas de är hemma nu när vi blir lediga

    Ha en bra dag, och hoppas att solen skiner på er också!
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    God morgon

    här är det grått och regn som vanligt, var är sommaren?!!!! Jag behöver sol och det nu!! En kompis kommer hem och hälsar på från NY om en vecka och han har lovat att de tar med sig sol och värme, hoppas han har rätt

    Funderar på att ta en tur upp till svärmor och svärfar idag för idag kommer en famij hem som varit borta i Grekland i två veckor, och följer de vanligt mönster så vet jag precis vem som får ta hand om deras barn när de packar upp osv och jag har ingen lust med det. Usch, vad grinigt det där lät då, men jag känner mig så trött just nu och jag orkar faktiskt inte vara barnvakt idag...Ikväll kommer dock M hem igen och så börjar han sin semester nu, så det ska bli jätteskönt!

    FIck igår veta en riktigt otäck sak. Det har stått i tidningen här om en en mycket svår misshandel av en kvinna och det visade sig vara mamman till en av W's klasskompisar. Det hade visst pågått under många år, men i helgen urartade det helt och hon hade tur som överlevde. Så otroligt otäckt! Aldrig att man hade anat det. Jag blir så sorgsen och arg också när man tänker på vilket h-vete en del lever i.
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  4. 2
    God morgon här är det grått och regn som vanligt, var är sommaren?!!!! Jag behöver sol och det nu!! En kompis kommer hem och hälsar på från NY om en vecka och han har lovat att de tar med sig sol och värme, hoppas han har rätt

    Funderar på att ta en tur upp till svärmor och svärfar idag för idag kommer en famij hem som varit borta i Grekland i två veckor, och följer de vanligt mönster så vet jag precis vem som får ta hand om deras barn när de packar upp osv och jag har ingen lust med det. Usch, vad grinigt det där lät då, men jag känner mig så trött just nu och jag orkar faktiskt inte vara barnvakt idag...Ikväll kommer dock M hem igen och så börjar han sin semester nu, så det ska bli jätteskönt!

    FIck igår veta en riktigt otäck sak. Det har stått i tidningen här om en en mycket svår misshandel av en kvinna och det visade sig vara mamman till en av W's klasskompisar. Det hade visst pågått under många år, men i helgen urartade det helt och hon hade tur som överlevde. Så otroligt otäckt! Aldrig att man hade anat det. Jag blir så sorgsen och arg också när man tänker på vilket h-vete en del lever i.
  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    gick lite för fort...

    råkade trycka enter innan jag skrivit färdigt.
    Jag hoppas ju naturligtvis att MiaMaria får en bra sista dag innansemestern och att barnen har kompisar att leka med nu när ni är lediga

    Sedan önskar jag ju naturligtvis alla en bra dag med mycket sol och värme!
    kram kram!
    Blogg: www.magdas.blogg.se

    Krama mig och älska mig när jag är liten, så blir jag en som kan krama och älska när
    jag blir stor!

    "Man ska aldrig gå med på att krypa när man känner lusten att flyga"
    Helen Keller

    *Magda med William-01, Ludwig-02, Filip-04 & Erik-06*
  6. 3
    gick lite för fort... råkade trycka enter innan jag skrivit färdigt.
    Jag hoppas ju naturligtvis att MiaMaria får en bra sista dag innansemestern och att barnen har kompisar att leka med nu när ni är lediga

    Sedan önskar jag ju naturligtvis alla en bra dag med mycket sol och värme!
    kram kram!
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Gomorron! Här är det en mulen dag. Mannen kom just hem från jobbet och vi har inga särskilda planer för dagen. Handlar mycket om att Olivia vill ha kompisar eller andra aktiviteter.

    I går tog vi en tur till badet på eftermiddagen när jag målat klart för dagen. Det var helt tomt (eftersom det var hyfsat väder i går) och Olivia hittade en 6-årig flicka att leka med i vattnet.

    Här har snart alla (utom ungdomarna) semester. R har helgen kvar att jobba bara och några tider har han inte fått, så det blir ständig beredskap.

    Tycker Magda att man har full rätt att tröttna på att vara barnvakt när det passar andra. Du har ju fullt hus ändå. Hoppas du får se lite av solen snart du också.

    Ha nu en bra dag allihop!
  8. 4
    Gomorron! Här är det en mulen dag. Mannen kom just hem från jobbet och vi har inga särskilda planer för dagen. Handlar mycket om att Olivia vill ha kompisar eller andra aktiviteter.

    I går tog vi en tur till badet på eftermiddagen när jag målat klart för dagen. Det var helt tomt (eftersom det var hyfsat väder i går) och Olivia hittade en 6-årig flicka att leka med i vattnet.

    Här har snart alla (utom ungdomarna) semester. R har helgen kvar att jobba bara och några tider har han inte fått, så det blir ständig beredskap.

    Tycker Magda att man har full rätt att tröttna på att vara barnvakt när det passar andra. Du har ju fullt hus ändå. Hoppas du får se lite av solen snart du också.

    Ha nu en bra dag allihop!

Liknande trådar

  1. Godmorgon godmorgon ...igen....
    By Pugini in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 08:48
  2. Godmorgon godmorgon, ute snöar det
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2010-01-20, 09:38
  3. Godmorgon godmorgon, ni missuppfattade
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-08-21, 12:33
  4. Godmorgon godmorgon och grattis
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 11:38
  5. Godmorgon godmorgon *sjunger*
    By Gunill@ in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-19, 06:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar