huvud upp? huvud ner?ingen vet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jun 2003
    #1

    huvud upp? huvud ner?ingen vet

    ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång(fulla 37 veckor nu) nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
    Förr var förr...Nu är nu!
  2. 1
    huvud upp? huvud ner?ingen vet ingen vet !! hmmmmm

    min ordinarie bm va liiite osäker förrförra gången,sen har vi gjort ett tillväxt UL efter det som visade huvud ner-skönt!

    förra gången en vikarie,oxå mycket osäker,kändes ruckbart o med hjärtljudens läge "konstaterade" hon huvud ner.....

    denna gång(fulla 37 veckor nu) nästan fixerad o huvud ner.....tills hon bökade med bebisen o han slank upp....hmmm....inte alls så säker längre.Hjärtljuden ovan naveln(tyder på huvud upp).En annan bm fick oxå känna,böka o lyssna.....går på ett litet MVC på landet,finns ej UL.....båda äldre med mycket erfarenhet men ingen av dem kunde säga.....

    SÅ fick tid inne på Akademiska månd morgon för att kolla hur denna busbebis verkligen ligger.....
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Ha ha, en liten cirkusbebis som slår volter där inne!
    Viktigast är ju ändå att veta då förlossnignen startar och på förlossnignen har de säkert UL att kontrollera med. En vaginal sätesförlossning är väl inget man längtar efter....
  4. 2
    Ha ha, en liten cirkusbebis som slår volter där inne!
    Viktigast är ju ändå att veta då förlossnignen startar och på förlossnignen har de säkert UL att kontrollera med. En vaginal sätesförlossning är väl inget man längtar efter....
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    japp verkar

    så...fast som sagt han har legat rätt hela tiden förut,men nu blev de osäkra så bästa atrt kolla upp INNAN förlossningen.Skulle nåt hända i helgen så måste jag tala om att de va osäkra på kontrollen idag.

    Längtar inte efter varken sätes- huvud- eller nån förlossning alls.vill inte ,vill inte,vill inte.....men jag kommer väl knappast undan antar jag.Vill ej heller snittas då jag mådde mkt sämre efter det med nr 3 så helst ser jag att nån trollar ut bebben
    Förr var förr...Nu är nu!
  6. 3
    japp verkar så...fast som sagt han har legat rätt hela tiden förut,men nu blev de osäkra så bästa atrt kolla upp INNAN förlossningen.Skulle nåt hända i helgen så måste jag tala om att de va osäkra på kontrollen idag.

    Längtar inte efter varken sätes- huvud- eller nån förlossning alls.vill inte ,vill inte,vill inte.....men jag kommer väl knappast undan antar jag.Vill ej heller snittas då jag mådde mkt sämre efter det med nr 3 så helst ser jag att nån trollar ut bebben

Liknande trådar

  1. Huvud ner!
    By Tinysmamma in forum _0905 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-22, 17:31
  2. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 19:39
  3. huvud upp? huvud ner?ingen vet
    By xaramia in forum _0807 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:37
  4. Just ja, huvud upp
    By ~Ida~ in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 20:28
  5. YES! huvud ner
    By fröet in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-05, 19:41
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar