småsyskon
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 2001
    #1

    småsyskon

    Lina (som blir 4 i september) har kommit in i fas där hon vill vara precis som Hanna är och göra precis storasyster gör. Den vanligaste motfrågan är "Har Hanna det?" så fort man säger åt henne att t ex sätta på sig strumpor eller borsta håret eller what ever... Hon kan absolut inte ha kofta om inte Hanna har det trots at hon fryser eller liknande :-) De leker riktigt bra nu också vilket är skoj och Hanna är underbar med att lirka med Lina när hon får frispel över något (vilket händer ganska ofta...). Hanna har betydligt mer tålamod med lillsyrran än jag har.
  2. 1
    småsyskon Lina (som blir 4 i september) har kommit in i fas där hon vill vara precis som Hanna är och göra precis storasyster gör. Den vanligaste motfrågan är "Har Hanna det?" så fort man säger åt henne att t ex sätta på sig strumpor eller borsta håret eller what ever... Hon kan absolut inte ha kofta om inte Hanna har det trots at hon fryser eller liknande :-) De leker riktigt bra nu också vilket är skoj och Hanna är underbar med att lirka med Lina när hon får frispel över något (vilket händer ganska ofta...). Hanna har betydligt mer tålamod med lillsyrran än jag har.
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2
    Det är samma här med Emilia som fyllde 4 nu för några vecjor sedan. Hon vill inte göra något om inte Isabelle har gjort samma sak och det kan vara allt ifrån att borsta tänderna till att äta en macka.
    Nu har det ju kommit en lillasyster till här hemma så just nu är det mest tävlan om vem som kan få lillesyrran att skratta först . Känns som att mina "stora" tjejer har en hel del massa hyss att lära lillesyster sen om ett par år
  4. 2
    Det är samma här med Emilia som fyllde 4 nu för några vecjor sedan. Hon vill inte göra något om inte Isabelle har gjort samma sak och det kan vara allt ifrån att borsta tänderna till att äta en macka.
    Nu har det ju kommit en lillasyster till här hemma så just nu är det mest tävlan om vem som kan få lillesyrran att skratta först . Känns som att mina "stora" tjejer har en hel del massa hyss att lära lillesyster sen om ett par år
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Och här har vi en lillebror...

    ...blott 1 år och 10 månader gammal, men som ändå har storasyrran som sin stora förebild i livet. Allt som hon gör vill han också göra (vare sig han kan det eller ej). Man märker att han har henne som sin stora läromästare, för mycket kommer igen både på ont och gott.
    Fast det är härligt att se den stora syskonkärleken. Ibland önskar jag att de var närmare varandra i ålder så att de kunde leka mer tillsammans, men å andra sidan så dröjer det inte länge till förrän oskar kan ge sig in i rollekar han också och låta sig regiseras och inspireras av sin stora läromästare .
    Gunilla med Wilma -02, Oskar -06, Emma -09 & ängeln William -97

    http://familjenbrann.blogspot.com/
  6. 3
    Och här har vi en lillebror... ...blott 1 år och 10 månader gammal, men som ändå har storasyrran som sin stora förebild i livet. Allt som hon gör vill han också göra (vare sig han kan det eller ej). Man märker att han har henne som sin stora läromästare, för mycket kommer igen både på ont och gott.
    Fast det är härligt att se den stora syskonkärleken. Ibland önskar jag att de var närmare varandra i ålder så att de kunde leka mer tillsammans, men å andra sidan så dröjer det inte länge till förrän oskar kan ge sig in i rollekar han också och låta sig regiseras och inspireras av sin stora läromästare .

Liknande trådar

  1. Men det här med småsyskon
    By lördagsKAJO in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 20:31
  2. Småsyskon nån?
    By -Annie- in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2008-07-08, 21:49
  3. Småsyskon?
    By Sintra in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 15:11
  4. Småsyskon
    By M-Irre in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 20:14
  5. Småsyskon
    By Oneneo in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-04-11, 11:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar