Gomorron!
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Gomorron!

    Önskar Humla en härlig dag på ALV. Låter som ett riktigt fynd den där resan. Här finns förresten pizzabullar i frysen, färdiga för nästa utflykt. Vi hade ju tänkt oss dit i sommar, får väl se om och när det blir. Annars njuter vi av normalt sommarväder, lite sol och lite regn. Kommer nog att gå ut och äta med min man i kväll om han inte blir inringd på jobb. Vi gör sällan så, men nu har thai-restaurangen här i byn buffékvällar och det låter så jättemysigt. Verkar som där är gott om folk faktiskt.

    Vi grejar på här med lekstugepysslet, matlagning och allmän underhållning av rastlös 5½-åring. Det sistnämnda är väl det tuffaste just nu. Önskar här fanns en innergård att släppa ut henne på där det fanns kompisar alltid. Fast Olivia springer över till Hanna och kan inte hon leka så börjar hon rundringningen, Emma, Telma, Thea, Moa.....fast då måste man ju bestämma lite tider och så. Gäller att man har bestämt familjens dagsschema först ifall man behöver handla eller så.

    Nu kom visst mannen upp. Jag tänkte sticka och handla i någorlunda tid. Vi behöver lite lördagsgodis och läsk till ungarna/ungdomarna.
    Ha en bra dag!
    Britta&Olivia
  2. 1
    Gomorron! Önskar Humla en härlig dag på ALV. Låter som ett riktigt fynd den där resan. Här finns förresten pizzabullar i frysen, färdiga för nästa utflykt. Vi hade ju tänkt oss dit i sommar, får väl se om och när det blir. Annars njuter vi av normalt sommarväder, lite sol och lite regn. Kommer nog att gå ut och äta med min man i kväll om han inte blir inringd på jobb. Vi gör sällan så, men nu har thai-restaurangen här i byn buffékvällar och det låter så jättemysigt. Verkar som där är gott om folk faktiskt.

    Vi grejar på här med lekstugepysslet, matlagning och allmän underhållning av rastlös 5½-åring. Det sistnämnda är väl det tuffaste just nu. Önskar här fanns en innergård att släppa ut henne på där det fanns kompisar alltid. Fast Olivia springer över till Hanna och kan inte hon leka så börjar hon rundringningen, Emma, Telma, Thea, Moa.....fast då måste man ju bestämma lite tider och så. Gäller att man har bestämt familjens dagsschema först ifall man behöver handla eller så.

    Nu kom visst mannen upp. Jag tänkte sticka och handla i någorlunda tid. Vi behöver lite lördagsgodis och läsk till ungarna/ungdomarna.
    Ha en bra dag!
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Godmiddag

    Låter som Olivia är lite rastlös... jobbigt när det blir så...det kommer bli toppen med fin lekstuga sen dit hon kan bjuda in kompisar, mamma&pappa och storasyskon.
    Skulle också vilja ha en lekstuga till barnen - håller som bäst på att övertala pappa H

    Här har vi en kompis till Gustaf hemma idag och pappa H + Emma är och handlar....så jag sitter vid datorn och kollar antagningen, har fått antagningsbesked men kan inte läsa det - är det nåt fel på mitt konto på Studera.nu.....sååååå irriterande!

    I torsdags lämnade vi Sara till mormor efter lunch och sen åkte vi fyra andra till Liseberg och åkte järnet - vi hade en hellyckad dag, trots att det var långa köer till allting. Vi lyckades vara där över 7 timmar - det var trötta men lyckliga barn som somnade på två röda sekunder när vi kommit hem.

    På tisdag åker vi iväg på en veckas semester utanför Göteborg...vi ska först till Malmö, sen Hunseröd - bo på lantgård och sen Söderhult och gå på ALV - vi kommer vara borta en vecka - ska bli mysigt.

    För övrigt tog jag mitt första glas vin igår kväll - smuttade på det hela kvällen....mumma... Idag ska jag nog ta ett till.. för nu är det slutammat här hemma....lillan är bara 7,5 månad men nu får det vara bra tycker jag - har bara ammat på nätterna nu sen ett bra tag tillbaka, Sara verkar tycka det är OK också, så då får det bli så....

    kram och ha en bra lördag tjejer
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  4. 2
    Godmiddag Låter som Olivia är lite rastlös... jobbigt när det blir så...det kommer bli toppen med fin lekstuga sen dit hon kan bjuda in kompisar, mamma&pappa och storasyskon.
    Skulle också vilja ha en lekstuga till barnen - håller som bäst på att övertala pappa H

    Här har vi en kompis till Gustaf hemma idag och pappa H + Emma är och handlar....så jag sitter vid datorn och kollar antagningen, har fått antagningsbesked men kan inte läsa det - är det nåt fel på mitt konto på Studera.nu.....sååååå irriterande!

    I torsdags lämnade vi Sara till mormor efter lunch och sen åkte vi fyra andra till Liseberg och åkte järnet - vi hade en hellyckad dag, trots att det var långa köer till allting. Vi lyckades vara där över 7 timmar - det var trötta men lyckliga barn som somnade på två röda sekunder när vi kommit hem.

    På tisdag åker vi iväg på en veckas semester utanför Göteborg...vi ska först till Malmö, sen Hunseröd - bo på lantgård och sen Söderhult och gå på ALV - vi kommer vara borta en vecka - ska bli mysigt.

    För övrigt tog jag mitt första glas vin igår kväll - smuttade på det hela kvällen....mumma... Idag ska jag nog ta ett till.. för nu är det slutammat här hemma....lillan är bara 7,5 månad men nu får det vara bra tycker jag - har bara ammat på nätterna nu sen ett bra tag tillbaka, Sara verkar tycka det är OK också, så då får det bli så....

    kram och ha en bra lördag tjejer
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Vad spännande med antagningen, väldigt irriterande att inte kunna läsa. Vad har du för planer? Själv tyckte jag ju att det var en riktigt kick med läsandet.

    Skönt att bestämma sig med amningen, fast lite sorgligt är det kanske också. Gott med vin på sköna sommarkvällar iallafall.

    Idag har vi stillat rastlösheten med kompislek på förmiddagen (och föräldrarna shoppade på stan). I eftermiddags var vi en sväng på stranden, men nu har åskan dundrat här. Nu ska jag och mannen gå iväg på restaurang på tumanhand.

    Stor kram!
  6. 3
    Vad spännande med antagningen, väldigt irriterande att inte kunna läsa. Vad har du för planer? Själv tyckte jag ju att det var en riktigt kick med läsandet.

    Skönt att bestämma sig med amningen, fast lite sorgligt är det kanske också. Gott med vin på sköna sommarkvällar iallafall.

    Idag har vi stillat rastlösheten med kompislek på förmiddagen (och föräldrarna shoppade på stan). I eftermiddags var vi en sväng på stranden, men nu har åskan dundrat här. Nu ska jag och mannen gå iväg på restaurang på tumanhand.

    Stor kram!
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Godkväll! Lite rastlös känner jag igen, och då är det bara första dagen ledigt här och hon har lekt med Elliot hela dagen :S

    Igår när jag hämtade på dagis lekte hon med en tjej från ett annat dagis som var där (de slåt ihop 4 dagis i sommar till vårt dagis). Tjejen skulle också börja på Josefins skola och till och med på Raketen. Josefin och hon verkar haft kul ihop och Josefin ville leka mer. Jag funderar på om man skulle försöka ringa i sommar, om det nu är rätt E jag hittat på klasslistan. Men man kan ju alltid försöka

    Snart är det läggdags här för barnen. De ville inte gå och lägga sig igår, och idag sov Josefin till klockan 10 då jag väckte henne. Lite tider och måsten får det nog vara på sommarlovet också verkar det som
  8. 4
    Godkväll! Lite rastlös känner jag igen, och då är det bara första dagen ledigt här och hon har lekt med Elliot hela dagen :S

    Igår när jag hämtade på dagis lekte hon med en tjej från ett annat dagis som var där (de slåt ihop 4 dagis i sommar till vårt dagis). Tjejen skulle också börja på Josefins skola och till och med på Raketen. Josefin och hon verkar haft kul ihop och Josefin ville leka mer. Jag funderar på om man skulle försöka ringa i sommar, om det nu är rätt E jag hittat på klasslistan. Men man kan ju alltid försöka

    Snart är det läggdags här för barnen. De ville inte gå och lägga sig igår, och idag sov Josefin till klockan 10 då jag väckte henne. Lite tider och måsten får det nog vara på sommarlovet också verkar det som
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Jag hoppas ju

    komma in på en distanskurs i Genusvetenskap, den är på 30p så vi får väl se om jag orkar med här under hösten, men jag måste prova känner jag....tycker det är så intressant att läsa om manligt&kvinnligt och varför världen ser ut som den gör.

    Vet inte riktigt vad jag ska ha det till, men alltid lär jag mig nåt.... hoppas få en kick jag med och kanske jag kommer på vad jag vill bli när jag blir stor också...

    kram kram

    hoppas ni hade en härlig kväll på tumanhand du och mannen - kanske inte är så ofta ni får umgås själva heller?
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  10. 5
    Jag hoppas ju komma in på en distanskurs i Genusvetenskap, den är på 30p så vi får väl se om jag orkar med här under hösten, men jag måste prova känner jag....tycker det är så intressant att läsa om manligt&kvinnligt och varför världen ser ut som den gör.

    Vet inte riktigt vad jag ska ha det till, men alltid lär jag mig nåt.... hoppas få en kick jag med och kanske jag kommer på vad jag vill bli när jag blir stor också...

    kram kram

    hoppas ni hade en härlig kväll på tumanhand du och mannen - kanske inte är så ofta ni får umgås själva heller?

Liknande trådar

  1. Jaaa, gomorron, gomorron,
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-12-08, 09:51
  2. Gomorron!
    By britta in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 11:00
  3. Gomorron!
    By Gloria m 3 in forum _0310 Oktoberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-15, 04:51
  4. Gomorron, gomorron, hör hur fâglar
    By angiesry in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 09:12
  5. Gomorron, gomorron, hör hur fåglar...
    By Parisarna in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-19, 16:15
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar