Honungsmelon?
_0802 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Honungsmelon?

    Får inte bebisar äta det??
    Jag vet ju att bebisar inte får äta honung, men trodde det bara gällde "ren" honung.. men min mamma sa igår att det borde ju även gälla honungsmelon.. Stämmer det??
    Jag har ju gjort fruktpuré på honungsmelon.. men han har bara fått det någon gång tror jag.. är inte ens säker på om han fått det då jag gjort så många olika fruktpuréer..
  2. 1
    Honungsmelon? Får inte bebisar äta det??
    Jag vet ju att bebisar inte får äta honung, men trodde det bara gällde "ren" honung.. men min mamma sa igår att det borde ju även gälla honungsmelon.. Stämmer det??
    Jag har ju gjort fruktpuré på honungsmelon.. men han har bara fått det någon gång tror jag.. är inte ens säker på om han fått det då jag gjort så många olika fruktpuréer..
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara. Det är väl inte honung i honungsmelon. Det heter väl bara det. Elin har fått det iaf...
  4. 2
    Kan inte tänka mig att det skulle vara någon fara. Det är väl inte honung i honungsmelon. Det heter väl bara det. Elin har fått det iaf...
  5. Medlem sedan
    May 2008
    #3
    Jag tror att man kan vara känslig och reagerar på honungsmelon, kliar i halsen och så... kanske är det bäst att vänta med det till senare som med jordgubbar. Speciellt om man reagerar själv på det.
  6. 3
    Jag tror att man kan vara känslig och reagerar på honungsmelon, kliar i halsen och så... kanske är det bäst att vänta med det till senare som med jordgubbar. Speciellt om man reagerar själv på det.
  7. Medlem sedan
    Mar 2007
    #4
    Visst kan bebisar æta melon, før i honungsmelon finns det ju ingen riktig honung, det bara smakar lite liknande. I riktig honung som bin gør, kan det finnas sporer från Clostridium botulinum, en bakterie som kan ge spædbarn "spædbarnsbotulism". En svår sjukdom. Men som sagt, i honungsmelon finns det ingen honung

    Småttisar kan vara allergiska mot melon (precis som massa andra saker) och då visar det sig som klåda och utslag runt munnen. Men det ær lika ovanligt som allergi mot något annat fødoæmne, så du kan ge melon om bebin gillar det och inte får utslag
  8. 4
    Visst kan bebisar æta melon, før i honungsmelon finns det ju ingen riktig honung, det bara smakar lite liknande. I riktig honung som bin gør, kan det finnas sporer från Clostridium botulinum, en bakterie som kan ge spædbarn "spædbarnsbotulism". En svår sjukdom. Men som sagt, i honungsmelon finns det ingen honung

    Småttisar kan vara allergiska mot melon (precis som massa andra saker) och då visar det sig som klåda och utslag runt munnen. Men det ær lika ovanligt som allergi mot något annat fødoæmne, så du kan ge melon om bebin gillar det och inte får utslag
  9. Medlem sedan
    Oct 2004
    #5

    Honungsmelon

    borde vara ok. Det är ju inte alls samma sak som honung.
    (¯`*•.¸ღ Linda med Tindra 040727 och Mattis 080208 ღ¸.•*´¯)
    Många människor tror att de tänker när de i själva verket bara sorterar om bland sina fördomar...


    Min sida!
    Vårt bröllop!
    God Jul!



    Gamla bloggar:
    min blogg...
    ...och hundbloggen!
    Renoveringsbloggen!
    Graviditeten!
  10. 5
    Honungsmelon borde vara ok. Det är ju inte alls samma sak som honung.
  11. Medlem sedan
    Mar 2005
    #6
    Mina små får honugs melon och tycker om det
  12. 6
    Mina små får honugs melon och tycker om det

Liknande trådar

  1. Honungsmelon ?
    By Tjockfia in forum Vikt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 21:10
  2. Honungsmelon
    By Empa in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 19:13
  3. Honungsmelon..??
    By Nett@n in forum Vikt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 09:12
  4. Är det points i honungsmelon samt
    By Sabina m barnen in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-01, 20:25
  5. Hur nyttig är honungsmelon?
    By ellba in forum Vikt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-18, 16:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar