Kanske vet Ni något?
Kromosomer
  1. Medlem sedan
    Apr 2007
    #1

    Kanske vet Ni något?

    Läser och läser och letar och funderar. Sonen 5½ kommer utredas...för Adhd och AS. Pappan har Adhd och drag av AS, farbror har AS. Det är jag som har sett och drivit hela tiden, han har helt klart adhd/och eller As liknande problematik. Men så finns det några saker jag inte kan släppa. Sonen har fyrfingerfåran i ena handen. Direkt efter förlossning/snitt bad jag barnmorskan räkna fingrar och tår. 10 av varje, men jag tyckte högerfoten såg sååå konstig ut...hade han en extra tå eller? Nej, ingen extra, men tån efter stortån sitter inte i "rak linje" med de andra tårna..utan lite snett neråt...som om den satt lite under...svårt att förklara. Dessutom upptäckte jag ganska omedelbart att han hade en yttre (vad jag vet) ärrbildning på snoppen. Läkare har tittat på det otaliga gånger, men ingen vet vad som kan har gett upphov till ärret. Det är väl synligt.
    Förlossningen var långdragen och han föddes i v 43. Allt var stabilt och ingen väntade sig annat än en pigg bebis. Men när de väl fick ut honom hade han hade bara enstaka hjärtslag, ingen muskeltonus, helt grå, ingen andning. Vidare åt han inte...blev flaskmatad redan från andra dagen.
    Finns det någon av er som kommer att tänka på något?! NÅGOT som kan hinta mig vidare? Har läst om Catch 22, och det skulle mycket väl kunna stämma....men inga som helst hjärtfel har visat sig. Skulle det ändå kunna vara det? Åh, vore så tacksam för feedback. Känner intuitivt att adhd/As inte ger hela svaret.
    Kram och tack på förhand.
  2. 1
    Kanske vet Ni något? Läser och läser och letar och funderar. Sonen 5½ kommer utredas...för Adhd och AS. Pappan har Adhd och drag av AS, farbror har AS. Det är jag som har sett och drivit hela tiden, han har helt klart adhd/och eller As liknande problematik. Men så finns det några saker jag inte kan släppa. Sonen har fyrfingerfåran i ena handen. Direkt efter förlossning/snitt bad jag barnmorskan räkna fingrar och tår. 10 av varje, men jag tyckte högerfoten såg sååå konstig ut...hade han en extra tå eller? Nej, ingen extra, men tån efter stortån sitter inte i "rak linje" med de andra tårna..utan lite snett neråt...som om den satt lite under...svårt att förklara. Dessutom upptäckte jag ganska omedelbart att han hade en yttre (vad jag vet) ärrbildning på snoppen. Läkare har tittat på det otaliga gånger, men ingen vet vad som kan har gett upphov till ärret. Det är väl synligt.
    Förlossningen var långdragen och han föddes i v 43. Allt var stabilt och ingen väntade sig annat än en pigg bebis. Men när de väl fick ut honom hade han hade bara enstaka hjärtslag, ingen muskeltonus, helt grå, ingen andning. Vidare åt han inte...blev flaskmatad redan från andra dagen.
    Finns det någon av er som kommer att tänka på något?! NÅGOT som kan hinta mig vidare? Har läst om Catch 22, och det skulle mycket väl kunna stämma....men inga som helst hjärtfel har visat sig. Skulle det ändå kunna vara det? Åh, vore så tacksam för feedback. Känner intuitivt att adhd/As inte ger hela svaret.
    Kram och tack på förhand.
  3. Susanne m D & E
    #2
    När det gäller kromosom syndrom så måste personen inte ha ALLA symtom som beskrivs. Utan det är de symtom man KAN ha som de beskriver.
    Vår son tex har bara vissa av de symtom som beskrivs i hans syndrom.
  4. 2
    När det gäller kromosom syndrom så måste personen inte ha ALLA symtom som beskrivs. Utan det är de symtom man KAN ha som de beskriver.
    Vår son tex har bara vissa av de symtom som beskrivs i hans syndrom.
  5. Medlem sedan
    Apr 2007
    #3
    Ok, tack för ditt svar. Vi kommer ha det med i samtal vid vidare utredning.
  6. 3
    Ok, tack för ditt svar. Vi kommer ha det med i samtal vid vidare utredning.
  7. Medlem sedan
    Jun 2006
    #4
    22q11 ( Catch 22 )
    Jag har en kille på 15 månader med 22q11. Han föddes med klumpfot på båda fötterna och hjärtfel. När han var 2 veckor gjordes ett test för 22q11. Man måste göra ett riktat prov för 22q11 för att få svar.
    Du får gärna maila mig om du har några frågor.

    [email protected]
  8. 4
    22q11 ( Catch 22 )
    Jag har en kille på 15 månader med 22q11. Han föddes med klumpfot på båda fötterna och hjärtfel. När han var 2 veckor gjordes ett test för 22q11. Man måste göra ett riktat prov för 22q11 för att få svar.
    Du får gärna maila mig om du har några frågor.

    [email protected]
  9. Anonym
    #5
    Titta här, det står väldigt bra beskrivet här.
    http://www.sallsyntadiagnoser.nu/start.asp?sida=1906
  10. 5
    Titta här, det står väldigt bra beskrivet här.
    http://www.sallsyntadiagnoser.nu/start.asp?sida=1906

Liknande trådar

  1. Kanske vet Ni något!
    By Sopheía in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-07-15, 10:47
  2. Hm något på g kanske?
    By SmillaMilla in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-23, 08:24
  3. Kanske något på G????
    By NSIW in forum _0707 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-07-21, 15:39
  4. Kanske något på G
    By Victoria m Aimee -06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-05-07, 13:54
  5. Kanske något för
    By Siv m. D&S in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 08:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar