God måndageftermiddag!
_0210 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2002
    #1

    God måndageftermiddag!

    Här har vi semestertider, d v s maken och barnen är lediga och jag jobbar lite. Kan dock börja dagarna med lite sovmorgon i alla fall, eftersom det mesta jobbet är hemma vid datorn. Har ett par personutredningar att göra och så har jag lovat en entreprenörsvän att göra om hennes hemsida. Ganska kul jobb. Hinner dock inte in hit så mycket. Jag gör det jag ska och försöker vara med familjen sen.

    Barnen verkar trivas med semestern, men blir lite rastlösa emellanåt. Frågar om att leka med kompisar titt och tätt. Tur att vi har ganska många i närheten då. Räknade efter för någon vecka sen och till hösten kommer vi att ha 16 barn i åldrarna 0-6 år i absolut närmsta området. På ett gatustråk med 18 hus... Inte illa.

    Elin! Kul att springa på dig så där i affären! Det var ju inte igår precis. Tänkte sen att vi kanske borde göra allvar av det där försöket att ses med barnen. Någon gång i sommar kanske?

    Och Britta! Jag vinkade till dig när vi körde förbi på motorvägen från Göteborg för en dryg vecka sen. Såg du det?

    Kram till er alla!
  2. 1
    God måndageftermiddag! Här har vi semestertider, d v s maken och barnen är lediga och jag jobbar lite. Kan dock börja dagarna med lite sovmorgon i alla fall, eftersom det mesta jobbet är hemma vid datorn. Har ett par personutredningar att göra och så har jag lovat en entreprenörsvän att göra om hennes hemsida. Ganska kul jobb. Hinner dock inte in hit så mycket. Jag gör det jag ska och försöker vara med familjen sen.

    Barnen verkar trivas med semestern, men blir lite rastlösa emellanåt. Frågar om att leka med kompisar titt och tätt. Tur att vi har ganska många i närheten då. Räknade efter för någon vecka sen och till hösten kommer vi att ha 16 barn i åldrarna 0-6 år i absolut närmsta området. På ett gatustråk med 18 hus... Inte illa.

    Elin! Kul att springa på dig så där i affären! Det var ju inte igår precis. Tänkte sen att vi kanske borde göra allvar av det där försöket att ses med barnen. Någon gång i sommar kanske?

    Och Britta! Jag vinkade till dig när vi körde förbi på motorvägen från Göteborg för en dryg vecka sen. Såg du det?

    Kram till er alla!
  3. Medlem sedan
    Mar 2002
    #2
    Självklart såg jag när du vinkade!!! Tänkte själv tanken idag att jag kanske skulle ta mig neråt någongång tillsammans med Olivia för en liten lekstund. Hon är jättelätt att ha i bilen, snackar på och lyssnar på musik. Hälsade ju på Elin en gång för många år sedan, när hon bodde i Malmö. Kan ni inte fixa en pyttemini-träff så kommer jag också?

    Hoppas du hinner koppla av lite själv också, fast en företagare har väl aldrig semester???

    Kramar!
  4. 2
    Självklart såg jag när du vinkade!!! Tänkte själv tanken idag att jag kanske skulle ta mig neråt någongång tillsammans med Olivia för en liten lekstund. Hon är jättelätt att ha i bilen, snackar på och lyssnar på musik. Hälsade ju på Elin en gång för många år sedan, när hon bodde i Malmö. Kan ni inte fixa en pyttemini-träff så kommer jag också?

    Hoppas du hinner koppla av lite själv också, fast en företagare har väl aldrig semester???

    Kramar!
  5. Medlem sedan
    Nov 2001
    #3
    Då kommer jag med
    Skåne är inte så himla långt bort.

    _Kram
  6. 3
    Då kommer jag med
    Skåne är inte så himla långt bort.

    _Kram
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Jag vill också

    jag kommer också - som Lena säger är Skåne inte långt bort alls....så hojta till om ni ordnar till nåt....

    förresten ska vi till Skåne imorgon - börjar i Malmö, sen bor vi på lantgård i Perstorp och sen bär det av till ALV

    kram kram
    Cecilia m Gustaf 0210, Emma 0411 & Sara 0712
    http://sisselaj.blogg.se

    *Att våga är att förlora fotfästet en stund. Att inte våga är att förlora sig själv*
    - Kierkegaard-
  8. 4
    Jag vill också jag kommer också - som Lena säger är Skåne inte långt bort alls....så hojta till om ni ordnar till nåt....

    förresten ska vi till Skåne imorgon - börjar i Malmö, sen bor vi på lantgård i Perstorp och sen bär det av till ALV

    kram kram
  9. Medlem sedan
    May 2002
    #5
    Men vad kul! Vilken himla bra idé!

    Vi bjuder hem oss till Elin, vet jag - hon bor ca 8 minuter närmare på ert håll än mig.

    Undrar om det inte är nu Elin&co är ute och far? ALV idag t o m tror jag. Kan ju bestämma någon dag sen när hon är tillbaka.

    Hoppas ni får en skön tur i vårt vackra Skåne, Cecilia.
  10. 5
    Men vad kul! Vilken himla bra idé!

    Vi bjuder hem oss till Elin, vet jag - hon bor ca 8 minuter närmare på ert håll än mig.

    Undrar om det inte är nu Elin&co är ute och far? ALV idag t o m tror jag. Kan ju bestämma någon dag sen när hon är tillbaka.

    Hoppas ni får en skön tur i vårt vackra Skåne, Cecilia.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Tanken var att jag skulle ha en lååång semester. Har ju ett terminsbundet uppdrag som ramar in verksamheten rätt bra. Jag vill heller inte bli en sån där som bara jobbar alltid alltid som min far var...

    Men sen trillade det in lite jobb precis lagom till efter Göteborgsresan och det kunde jag bara inte tacka nej till. Känns ju skillnad med några tusenlappar till. Annars har jag ingen inkomst alls på sommaren. Egentligen är det inte uppdrag inom företaget, utan som arvoderat anställd. Men effekten är ju densamma.

    Jag kopplar av samtidigt ändå. Idag blev det lång sovmorgon, ska hoppa in i duschen nu. Och imorgon ska vi hitta på något roligt med en annan barnfamilj. Och nästa vecka ska jag tacka nej till allt vad jobb heter och likaså veckan därefter.

    Vilken lång utläggning du fick. Har grunnat lite på det här de sista dagarna...
  12. 6
    Tanken var att jag skulle ha en lååång semester. Har ju ett terminsbundet uppdrag som ramar in verksamheten rätt bra. Jag vill heller inte bli en sån där som bara jobbar alltid alltid som min far var...

    Men sen trillade det in lite jobb precis lagom till efter Göteborgsresan och det kunde jag bara inte tacka nej till. Känns ju skillnad med några tusenlappar till. Annars har jag ingen inkomst alls på sommaren. Egentligen är det inte uppdrag inom företaget, utan som arvoderat anställd. Men effekten är ju densamma.

    Jag kopplar av samtidigt ändå. Idag blev det lång sovmorgon, ska hoppa in i duschen nu. Och imorgon ska vi hitta på något roligt med en annan barnfamilj. Och nästa vecka ska jag tacka nej till allt vad jobb heter och likaså veckan därefter.

    Vilken lång utläggning du fick. Har grunnat lite på det här de sista dagarna...
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7

    He he som

    ni bestämmer när jag är ute och far med familjen. Ja vi har ju varit på ALV och i stugan. Har haft det mysigt och fint väder. Hade ju varit superkul med en lekträff för barnen. Vi kan ju vara här, har iofs ingen jättestor trädgård men det finns en gröning en liten bit bort och sedan en pytteliten lekplats.
    Sambon har semester nu 2 veckor till så vi har lite bokat. Han börjar iofs att jobba den 4/8 men då kanske ni andra med har börjat jobba? Annars kunde vi ju ha tagit det den veckan, blir väl 32 om jag inte minns fel.
  14. 7
    He he som ni bestämmer när jag är ute och far med familjen. Ja vi har ju varit på ALV och i stugan. Har haft det mysigt och fint väder. Hade ju varit superkul med en lekträff för barnen. Vi kan ju vara här, har iofs ingen jättestor trädgård men det finns en gröning en liten bit bort och sedan en pytteliten lekplats.
    Sambon har semester nu 2 veckor till så vi har lite bokat. Han börjar iofs att jobba den 4/8 men då kanske ni andra med har börjat jobba? Annars kunde vi ju ha tagit det den veckan, blir väl 32 om jag inte minns fel.
  15. Medlem sedan
    Mar 2002
    #8
    Känner mig lite skyldig.....tänkte bara att det var längesedan det var någon liten träff, lite fräckt av oss att planera för en hos dig.

    Jag jobbar från 4/8, så då är det svårt (läs omöjligt) för mig att komma loss. Ni får väl träffas ändå, för de där veckorna man har tillsammans är ju värdefulla också. Blir det innan kan det ju lätt krocka med det som vi planerat under våra gemensamma veckor. Bestäm du om du har tid och lust, så får det bli som det blir vilka som kan komma.

    Kramis! Klappa magen!
  16. 8
    Känner mig lite skyldig.....tänkte bara att det var längesedan det var någon liten träff, lite fräckt av oss att planera för en hos dig.

    Jag jobbar från 4/8, så då är det svårt (läs omöjligt) för mig att komma loss. Ni får väl träffas ändå, för de där veckorna man har tillsammans är ju värdefulla också. Blir det innan kan det ju lätt krocka med det som vi planerat under våra gemensamma veckor. Bestäm du om du har tid och lust, så får det bli som det blir vilka som kan komma.

    Kramis! Klappa magen!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar