Höften-ont!
Kropp & hälsa
  1. jumy
    #1

    Höften-ont!

    Jag har ont på höger sida i höften, eller lite längre ner. Det började när jag för några månader sedan sov i soffan ett par månader. Jag vet inte om det var en tillfällighet men i alla fall.

    När jag har legat ner gör det ont när jag reser mig och när jag går. Som att jag har blivit stel. Det gör inte ont att cykla, men gå/springa. Och ont varje gång jag suttit eller varit stilla.

    Kan tänka mig att det är lite åt foglossnings ont, men jag har aldrig haft foglossning och är inte gravid.

    Det har blivit lite bättre sedan jag började sova i en säng igen, men fortfarande ont och störande. Vad kan det vara? Tänk om det är en tumör....sliten höftled (artos eller nått sånt..) eller nått allvarligt.
  2. 1
    Höften-ont! Jag har ont på höger sida i höften, eller lite längre ner. Det började när jag för några månader sedan sov i soffan ett par månader. Jag vet inte om det var en tillfällighet men i alla fall.

    När jag har legat ner gör det ont när jag reser mig och när jag går. Som att jag har blivit stel. Det gör inte ont att cykla, men gå/springa. Och ont varje gång jag suttit eller varit stilla.

    Kan tänka mig att det är lite åt foglossnings ont, men jag har aldrig haft foglossning och är inte gravid.

    Det har blivit lite bättre sedan jag började sova i en säng igen, men fortfarande ont och störande. Vad kan det vara? Tänk om det är en tumör....sliten höftled (artos eller nått sånt..) eller nått allvarligt.
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2
    Gå till en läkare och få det kollat. Det kanske än något som går att åtgärda snabbt och lätt - och varför då går runt och ha ont och vara orolig? Ring och boka en tid direkt i mogon bitti!
  4. 2
    Gå till en läkare och få det kollat. Det kanske än något som går att åtgärda snabbt och lätt - och varför då går runt och ha ont och vara orolig? Ring och boka en tid direkt i mogon bitti!
  5. jumy
    #3
    Ja jag får göra det, det verkar ju inte gå över av sig självt..
    Frågade på "ordet är fritt" oxå och en person trodde det var ischias.
  6. 3
    Ja jag får göra det, det verkar ju inte gå över av sig självt..
    Frågade på "ordet är fritt" oxå och en person trodde det var ischias.
  7. Medlem sedan
    Jan 2007
    #4
    Jag tycker att du ska gå till läkaren så att de får undersöka vad som är felet. Ischias tror jag inte på då det ska kännas i ett eller båda benen som en utstrålande smärta, man har också känslonedsättning i ett eller båda benen.

    I höften sitter stora ligament som håller ihop det hela, det kan ju vara något med det. Man kan också få ont i höften av ett knäproblem. Sen finns det ju också det du säger om reumatism men om du aldrig känt av reumatism i övrigt så kanske det inte heller är troligt. Sen kan det ju också vara ett muskelproblem.

    Eftersom du haft det så länge så tycker jag att man ska ta reda på vad det är.
  8. 4
    Jag tycker att du ska gå till läkaren så att de får undersöka vad som är felet. Ischias tror jag inte på då det ska kännas i ett eller båda benen som en utstrålande smärta, man har också känslonedsättning i ett eller båda benen.

    I höften sitter stora ligament som håller ihop det hela, det kan ju vara något med det. Man kan också få ont i höften av ett knäproblem. Sen finns det ju också det du säger om reumatism men om du aldrig känt av reumatism i övrigt så kanske det inte heller är troligt. Sen kan det ju också vara ett muskelproblem.

    Eftersom du haft det så länge så tycker jag att man ska ta reda på vad det är.

Liknande trådar

  1. Ont i höften
    By jagbarajag in forum _1009 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-05-23, 18:03
  2. Ont i höften..
    By *Mysan* in forum _0801 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 10:40
  3. Ont i höften
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-03, 13:14
  4. Ont i höften
    By Marre m J & E in forum _0607 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 18:50
  5. Ont i höften
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 12:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar