Tvillingarna är här
_0808 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    Tvillingarna är här

    Skrev ju för ett par dagar sedan att jag hade värkar. De tilltog och under morgonen den 12:e åkte vi in. När vi kom in var värkarna starkare men jag var bara öppen 2 cm så vi bestämde oss för att gå runt lite på sjukhuset och se om jag öppnade mig mer. Det gjorde jag, men det gick långsamt. Först frammåt kvällen/natten var jag fullt öppen och började krysta runt 23:30.

    Med hjälp av endast lustgas så kom tvilling ett ut, en liten pojke. Han mådde bara bra och det visade sig senare att han vägde 3450 g och var 52 cm lång. Värkarna avtog lite men det var ingen större fara.
    Sedan börjar det hända grejer. Bebisens hjärtljud skjuter i höjden för att sen gå ner farligt lågt. Så fortsätter det en stund medans jag och alla undrar vad som står på..mer hinner vi dock inte fundera, för rätt vad det är försvinner hjärtljuden. Försöker htita hjärtjuden men hittar inga, och rummet fylls av ÄNNU mer folk som börjar ropa medicinska termer till varandra och sedan rullas jag rätt var det är iväg medans någon säger att "Vi måste snitta. NU!" Så på den vägen är det...katastrofsnitt.

    Sövdes ner innan jag hunnit fatta vad som hände. Jag skulle ju inte snittas, jag skulle ju föda mina två älsklingar själv!

    När andra tvillingen kommer ut, också en pojke, andas han inte. eftersom att jag var sövd så vet jag själv inte riktigt vad som hände, men tydligen tog det en stund innan han började andas igen. Han var mindre än tvilling ett och vägde 3010 g och var 50 cm lång.

    Även om det blev ett rätt panikartad början på livet för andra tvillingen så mådde han bara bra senare.

    Vi har ännu inte helt bestämt namn till en av tvillingarna (men vi har 2 favoriter) så vi håller båda namnen hemliga sålänge. Vi är iallafall hemma nu och alla mår bra. Storebror Devin är så snäll mot brorsorna och nu känns det som att familjen är fulländad. Jag är HELT nöjd med mina tre pojkar och en änglaflicka.
    Just ja, T1 är född 00:06 och T2 är född 00:21 (13e juli).

    Nu är det eran tur att pluppa ut bebisar!
    /Milla
  2. 1
    Tvillingarna är här Skrev ju för ett par dagar sedan att jag hade värkar. De tilltog och under morgonen den 12:e åkte vi in. När vi kom in var värkarna starkare men jag var bara öppen 2 cm så vi bestämde oss för att gå runt lite på sjukhuset och se om jag öppnade mig mer. Det gjorde jag, men det gick långsamt. Först frammåt kvällen/natten var jag fullt öppen och började krysta runt 23:30.

    Med hjälp av endast lustgas så kom tvilling ett ut, en liten pojke. Han mådde bara bra och det visade sig senare att han vägde 3450 g och var 52 cm lång. Värkarna avtog lite men det var ingen större fara.
    Sedan börjar det hända grejer. Bebisens hjärtljud skjuter i höjden för att sen gå ner farligt lågt. Så fortsätter det en stund medans jag och alla undrar vad som står på..mer hinner vi dock inte fundera, för rätt vad det är försvinner hjärtljuden. Försöker htita hjärtjuden men hittar inga, och rummet fylls av ÄNNU mer folk som börjar ropa medicinska termer till varandra och sedan rullas jag rätt var det är iväg medans någon säger att "Vi måste snitta. NU!" Så på den vägen är det...katastrofsnitt.

    Sövdes ner innan jag hunnit fatta vad som hände. Jag skulle ju inte snittas, jag skulle ju föda mina två älsklingar själv!

    När andra tvillingen kommer ut, också en pojke, andas han inte. eftersom att jag var sövd så vet jag själv inte riktigt vad som hände, men tydligen tog det en stund innan han började andas igen. Han var mindre än tvilling ett och vägde 3010 g och var 50 cm lång.

    Även om det blev ett rätt panikartad början på livet för andra tvillingen så mådde han bara bra senare.

    Vi har ännu inte helt bestämt namn till en av tvillingarna (men vi har 2 favoriter) så vi håller båda namnen hemliga sålänge. Vi är iallafall hemma nu och alla mår bra. Storebror Devin är så snäll mot brorsorna och nu känns det som att familjen är fulländad. Jag är HELT nöjd med mina tre pojkar och en änglaflicka.
    Just ja, T1 är född 00:06 och T2 är född 00:21 (13e juli).

    Nu är det eran tur att pluppa ut bebisar!
    /Milla
  3. Medlem sedan
    May 2004
    #2

    *Grattis i massor*

    Åhh vad roligt.. *Grattis i massor*

    Jag har kikat här varje dag och undrat hur det gått för er...

    Vad skönt att det gick bra.... Men vad stora tvillingarna var :-) är det så vanligt?
    Det måste vara jätteskönt att vara hemma igen efter allt.

    Ha nu en riktigt skön vecka och ta hand om varandra..

    Kram Mimmi
  4. 2
    *Grattis i massor* Åhh vad roligt.. *Grattis i massor*

    Jag har kikat här varje dag och undrat hur det gått för er...

    Vad skönt att det gick bra.... Men vad stora tvillingarna var :-) är det så vanligt?
    Det måste vara jätteskönt att vara hemma igen efter allt.

    Ha nu en riktigt skön vecka och ta hand om varandra..

    Kram Mimmi
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Jag tyckte också att de var stora..men jag gick ju ändå ganska lång tid med tanke på att det var tvillingar. Jag vill inte tänka på hur stora de varit om det hade varit enlingar
  6. 3
    Jag tyckte också att de var stora..men jag gick ju ändå ganska lång tid med tanke på att det var tvillingar. Jag vill inte tänka på hur stora de varit om det hade varit enlingar
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4

    DUBBEL-GRATTIS!

    Stort Grattis till bebbarna!!!
    Det blev ju lite dramatiskt där på slutet men skönt att allt slutade väl och att ni mår bra!
  8. 4
    DUBBEL-GRATTIS! Stort Grattis till bebbarna!!!
    Det blev ju lite dramatiskt där på slutet men skönt att allt slutade väl och att ni mår bra!
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    grattis grattis
  10. 5
    grattis grattis
  11. Medlem sedan
    May 2004
    #6

    En födda lista kanske då...

    Hej igen..

    Ja du kanske ska flytta upp födda listan då ;-)

    Ja och tänk om du fått en hihi på ca 6 kg..

    Men du det måste ha känts tungt att bära på liksom med tanke på att det känns bökigt för en annan ;-)

    Kram och det gott..
  12. 6
    En födda lista kanske då... Hej igen..

    Ja du kanske ska flytta upp födda listan då ;-)

    Ja och tänk om du fått en hihi på ca 6 kg..

    Men du det måste ha känts tungt att bära på liksom med tanke på att det känns bökigt för en annan ;-)

    Kram och det gott..
  13. Marie W
    #7
    Jätte grattis!! Vad skönt att höra att det gick bra tillslut!!Grattis än en gång, kramar!
  14. 7
    Jätte grattis!! Vad skönt att höra att det gick bra tillslut!!Grattis än en gång, kramar!
  15. Medlem sedan
    Jun 2002
    #8
    stoort grattis!! vad härligt att dina tvillingar är här och att det gick bra till slut - trots en dramatisk vändning efter att nr ett kommit ut! ojojoj.

    ha det riktigt skönt nu!
  16. 8
    stoort grattis!! vad härligt att dina tvillingar är här och att det gick bra till slut - trots en dramatisk vändning efter att nr ett kommit ut! ojojoj.

    ha det riktigt skönt nu!
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9

    Åh, GRATTIS GRATTIS...

    ... till de båda pojkarna!! Vad skönt att det gått bra även om det blev dramatiskt för tvilling nr 2.

    Tänk att det börjar ploppa ut bebisar här i vår ankomstgrupp nu. Häftigt!!
    Mamma till A -9910, W -0808 och E -0912.
    Drabbades tyvärr av cancer under min senaste graviditet.

    Min blogg...
    http://lindaskriver.blogspot.com
  18. 9
    Åh, GRATTIS GRATTIS... ... till de båda pojkarna!! Vad skönt att det gått bra även om det blev dramatiskt för tvilling nr 2.

    Tänk att det börjar ploppa ut bebisar här i vår ankomstgrupp nu. Häftigt!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2007
    #10
    Grattis!
    Skönt att ni alla är välbehållna efter en något dramatik förlossning. Nu börjar man längta själv...
  20. 10
    Grattis!
    Skönt att ni alla är välbehållna efter en något dramatik förlossning. Nu börjar man längta själv...
  21. Medlem sedan
    Aug 2003
    #11
    Grattis!! Och vad skönt att allt gick bra till slut!!
    Och kanske tur att tv1 inte valde att vara 6 min tidigare... så att de hade kommit på olika dagar, det hade kanske vart lite lustigt :-D

    Men tänk ändå, vad fort det går från att tv1 var ute till att du var sövd, snittad och tv2 ute!! Några minuter!!
    Grattis igen!
  22. 11
    Grattis!! Och vad skönt att allt gick bra till slut!!
    Och kanske tur att tv1 inte valde att vara 6 min tidigare... så att de hade kommit på olika dagar, det hade kanske vart lite lustigt :-D

    Men tänk ändå, vad fort det går från att tv1 var ute till att du var sövd, snittad och tv2 ute!! Några minuter!!
    Grattis igen!
  23. LovelyT
    #12
    åh, nu sitter jag och gråter. *snyft*.
    Så glad att du har fått dina små barn (små och små tyckte de var väldigt stora för att vara tvillingar). Förstår att det gick fort från att tvilling1 var född till tvilling2 var född när jag kollade klockslagen!! Skönt att allt gick bra.
    Stort gratttis!! Och självklart vill vi se BILDER
  24. 12
    åh, nu sitter jag och gråter. *snyft*.
    Så glad att du har fått dina små barn (små och små tyckte de var väldigt stora för att vara tvillingar). Förstår att det gick fort från att tvilling1 var född till tvilling2 var född när jag kollade klockslagen!! Skönt att allt gick bra.
    Stort gratttis!! Och självklart vill vi se BILDER
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    Ett stort grattis till hela familjen! Vad läskigt med katastrofsnitt men vilken tur att allt gick bra. Det var ju inga små pojkar du hade i magen, du måste haft en gigantisk mage

    Åh, skulle gärna vilja se bilder på underverken!

    /Tezse
  26. 13
    Ett stort grattis till hela familjen! Vad läskigt med katastrofsnitt men vilken tur att allt gick bra. Det var ju inga små pojkar du hade i magen, du måste haft en gigantisk mage

    Åh, skulle gärna vilja se bilder på underverken!

    /Tezse
  27. Medlem sedan
    Dec 2007
    #14
    Jättestort GRATTIS till dina pojkar! Skönt att allt gick bra tillslut och att ni alla mår bra!

    Kram från Smulan
  28. 14
    Jättestort GRATTIS till dina pojkar! Skönt att allt gick bra tillslut och att ni alla mår bra!

    Kram från Smulan
  29. Medlem sedan
    Aug 2004
    #15
    Oj vad dramatiskt och otäckt, men åhhh vad bra att det gick bra! Jättegrattis! Har de kunnat svara på varför det blev som det blev?
  30. 15
    Oj vad dramatiskt och otäckt, men åhhh vad bra att det gick bra! Jättegrattis! Har de kunnat svara på varför det blev som det blev?
  31. Medlem sedan
    May 2004
    #16

    Tvådubbelt GRATTIS

    till pojkarna! Skönt allt gick bra trots den dramatiska starten för en av dem.
  32. 16
    Tvådubbelt GRATTIS till pojkarna! Skönt allt gick bra trots den dramatiska starten för en av dem.
  33. Medlem sedan
    Jul 2005
    #17
    Grattis!!!!! Oj, vilken dramatisk start på livet! Tur att allt gick bra trots allt. Nu förstår jag att du har fullt upp!
  34. 17
    Grattis!!!!! Oj, vilken dramatisk start på livet! Tur att allt gick bra trots allt. Nu förstår jag att du har fullt upp!
  35. Medlem sedan
    Jul 2003
    #18
    Stort grattis! Vilken dramatik! Och vad stora de var för att vara tvillingar, måste ha varit tungt för dig på slutet

    Hoppas att ni har hunnit hämta er lite nu så att ni kan börja njuta ordentligt av nytillskotten
  36. 18
    Stort grattis! Vilken dramatik! Och vad stora de var för att vara tvillingar, måste ha varit tungt för dig på slutet

    Hoppas att ni har hunnit hämta er lite nu så att ni kan börja njuta ordentligt av nytillskotten
  37. Medlem sedan
    Aug 2007
    #19
    Grattis!

    Åh, nu börjar jag längta...... flera som fått bebis nu ju.... Långt kvar för mig...
  38. 19
    Grattis!

    Åh, nu börjar jag längta...... flera som fått bebis nu ju.... Långt kvar för mig...
  39. Medlem sedan
    Oct 2006
    #20
    Grattis grattis. Min bebbe vill inte komma än, känner inget alls, bara 4 veckor kvar....
  40. 20
    Grattis grattis. Min bebbe vill inte komma än, känner inget alls, bara 4 veckor kvar....
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Tvillingarna!
    By Niobe in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 21:11
  2. tvillingarna är här!!!
    By sessa79 in forum _0909 Septemberbarn
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-31, 10:46
  3. Tvillingarna är här :)
    By Carro.J in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-03-09, 13:48
  4. Tvillingarna?
    By housewife in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 09:54
  5. Tvillingarna.
    By misty23 in forum _0811 Novemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-15, 10:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar