Cyklar utan stödhjul
_0408 Augustibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2000
    #1

    Cyklar utan stödhjul

    Hej alla augustimammor!

    Inte så ofta jag kikar in här men nu måste jag bara få skryta lite om min busa. Hon har nämligen lärt sig cykla utan stödhjul. Bara så där. Helt utan övning eller nåt. Vi är så imponerade. (bildbevis finns i min blogg: http://busmammans.blogg.se/)

    Hur är det med de andra augustibarnen? Fler som kan cykla eller som kanske har andra färdigheter? *passa på och skryt på nu*

    Det är lite lustigt att man (läs: jag) bara skriver då man har roliga saker att berätta. För det är klart att det inte alltid är guld och gröna skogar... men, men det kanske jag tar en annan gång.

    KRAM på er och ha en skön sommar!
    Vid tangenterna...
    /Nadja, mamma till S-06, T-04, S-01 & B-91
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~
    Min blogg: http://busmammans.blogg.se/
  2. 1
    Cyklar utan stödhjul Hej alla augustimammor!

    Inte så ofta jag kikar in här men nu måste jag bara få skryta lite om min busa. Hon har nämligen lärt sig cykla utan stödhjul. Bara så där. Helt utan övning eller nåt. Vi är så imponerade. (bildbevis finns i min blogg: http://busmammans.blogg.se/)

    Hur är det med de andra augustibarnen? Fler som kan cykla eller som kanske har andra färdigheter? *passa på och skryt på nu*

    Det är lite lustigt att man (läs: jag) bara skriver då man har roliga saker att berätta. För det är klart att det inte alltid är guld och gröna skogar... men, men det kanske jag tar en annan gång.

    KRAM på er och ha en skön sommar!
  3. Medlem sedan
    Oct 2000
    #2

    10 armhävningar

    gjorde Tuva härom kvällen när hennes pappa skulle kolla - räknas det?
    På tå och med rak kropp så det var inte med knäna i eller nåt *s*
    Fatta att man blir i bra form av att brottas med såna starka ungar!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  4. 2
    10 armhävningar gjorde Tuva härom kvällen när hennes pappa skulle kolla - räknas det?
    På tå och med rak kropp så det var inte med knäna i eller nåt *s*
    Fatta att man blir i bra form av att brottas med såna starka ungar!
  5. Medlem sedan
    Dec 2003
    #3
    Liv kan också cykla. Hon lärde sig skuton på 2 hjuling innn hon kunde på 3 hjulingen!!!
  6. 3
    Liv kan också cykla. Hon lärde sig skuton på 2 hjuling innn hon kunde på 3 hjulingen!!!
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4
    Hej,
    Här cyklar vi med stödhjul, Oliver når inte ner till marken ännu vilket känns som en föursättning om han ska kunna ta emot sig. Däremot är han en hejjare på att rita söta gubbar, busa(:-)) göra halsband,hålla ordning på hunden osv.

    En liten toppen kille med andra ord!
    Kram kajsa
  8. 4
    Hej,
    Här cyklar vi med stödhjul, Oliver når inte ner till marken ännu vilket känns som en föursättning om han ska kunna ta emot sig. Däremot är han en hejjare på att rita söta gubbar, busa(:-)) göra halsband,hålla ordning på hunden osv.

    En liten toppen kille med andra ord!
    Kram kajsa
  9. Medlem sedan
    Jul 2000
    #5

    Victor gick från

    trehjuling till vanlig cykel i våras så han har inte lärt sig cykla utan stödhjul ännu. Däremot har grannen och Victors kompis (som är 5 dagar yngre) lärt sig cykla utan stödhjul i sommar.
    Victor är däremot väldigt teknisk och är duktig på att meka med prylar. Han är otroligt tekniskt intresserad och därför lär han sig mycket om sånt också.
    Tydligen är han "duktig" på att klä på sig också, enligt personalen på dagis. Jag har aldrig tänkt på det eftersom mina barn fått klä på sig själva så fort de har velat (mindre jobb för mig ). Tydligen är det ovanligt att barn "behöver" göra sånt själva.
    Dragkedjor och knappar fixar han själv, och alla kläder hamnar åt rätt håll. Han väljer kläder själv på morgonen och får oftast ihop sånt som matchar (inte svårt med alla mörka trista killkläder i och för sig ).

    Kram
    /Ango
    Paulina 001213, Simone 020804, Victor 040802 och Axel 100111
    ~http://angosdagar.blogspot.com/~ Vardagsbloggen
    ~http://matbak.blogspot.com~ Mat- och bakbloggen
    ~http://bokfilm.blogspot.com~ Bok- och filmbloggen
  10. 5
    Victor gick från trehjuling till vanlig cykel i våras så han har inte lärt sig cykla utan stödhjul ännu. Däremot har grannen och Victors kompis (som är 5 dagar yngre) lärt sig cykla utan stödhjul i sommar.
    Victor är däremot väldigt teknisk och är duktig på att meka med prylar. Han är otroligt tekniskt intresserad och därför lär han sig mycket om sånt också.
    Tydligen är han "duktig" på att klä på sig också, enligt personalen på dagis. Jag har aldrig tänkt på det eftersom mina barn fått klä på sig själva så fort de har velat (mindre jobb för mig ). Tydligen är det ovanligt att barn "behöver" göra sånt själva.
    Dragkedjor och knappar fixar han själv, och alla kläder hamnar åt rätt håll. Han väljer kläder själv på morgonen och får oftast ihop sånt som matchar (inte svårt med alla mörka trista killkläder i och för sig ).

    Kram
    /Ango
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Ellen...

    cyklar med stödhjul, om hon cyklar överhuvudtaget! Hon är inte såå intresserad. Men hon kan räkna till hundra och hon kan skriva de flesta bokstäver. Så är hon duktig på att klä på sig själv och väldigt självständig! En mycket bestämd liten dam!
  12. 6
    Ellen... cyklar med stödhjul, om hon cyklar överhuvudtaget! Hon är inte såå intresserad. Men hon kan räkna till hundra och hon kan skriva de flesta bokstäver. Så är hon duktig på att klä på sig själv och väldigt självständig! En mycket bestämd liten dam!
  13. Medlem sedan
    Sep 2000
    #7
    Wow - det klarar inte ens jag... haha... men du får ligga i m a o.
  14. 7
    Wow - det klarar inte ens jag... haha... men du får ligga i m a o.
  15. Medlem sedan
    Sep 2000
    #8
    Oj, det var inte dåligt!

    Och om jag inte minns fel så var det väl Liv som var väldigt verbal tidigt?
  16. 8
    Oj, det var inte dåligt!

    Och om jag inte minns fel så var det väl Liv som var väldigt verbal tidigt?
  17. Medlem sedan
    Sep 2000
    #9
    Härligt! Det är inte dåligt att kunna hålla ordning på hunden... min Tilia gillar att gå med mormors och morfars hund i koppel. Å andra sidan minns jag att det bästa jag visste när jag var liten var att gå ut med hundar i koppel, så det finns kanske påbrå.
  18. 9
    Härligt! Det är inte dåligt att kunna hålla ordning på hunden... min Tilia gillar att gå med mormors och morfars hund i koppel. Å andra sidan minns jag att det bästa jag visste när jag var liten var att gå ut med hundar i koppel, så det finns kanske påbrå.
  19. Medlem sedan
    Sep 2000
    #10
    En blivande ingengör, kanske?

    Mina tjejer har oxå fått beröm på dagis för just påklädningen. De har fixat det mesta redan innan de fyllt 2. Vissa smådetaljer får man ibland hjälpa nuvarande 2-åringen med, men i det stora hela fixar hon allt själv - en riktigt envis liten tjeja är hon, Tilias syster.

    Kraml
  20. 10
    En blivande ingengör, kanske?

    Mina tjejer har oxå fått beröm på dagis för just påklädningen. De har fixat det mesta redan innan de fyllt 2. Vissa smådetaljer får man ibland hjälpa nuvarande 2-åringen med, men i det stora hela fixar hon allt själv - en riktigt envis liten tjeja är hon, Tilias syster.

    Kraml
  21. Medlem sedan
    Sep 2000
    #11
    Rättar mig själv. Ingenjör, stavas så här och inget annat.
  22. 11
    Rättar mig själv. Ingenjör, stavas så här och inget annat.
  23. Medlem sedan
    Sep 2000
    #12
    Hihi... låter väldigt lik mina tjejer. Bestämda och självständiga, brukar många beskriva dem.

    Men va duktig hon är som kan räkna och skriva så bra! Kul!
  24. 12
    Hihi... låter väldigt lik mina tjejer. Bestämda och självständiga, brukar många beskriva dem.

    Men va duktig hon är som kan räkna och skriva så bra! Kul!
  25. Medlem sedan
    Sep 2000
    #13
    Duktig tjeja!

    Här cyklas det på emd stödhjul. Vi tog med cykeln till småland för att träna på de vida gräsmarkerna som Ole klippt så att det inte skulle göra ont om hon ramlade. Men intresset var nästan noll. Gjorde ett par tappra försök unde rett apr dagar men sedan var det mest Robert som cyklade ner för kullen med den lilla cykeln. Hon tycker det är desto roligare att räkna saker och rita gubbar.
    Robert lärde sig av Pia med Elinor när han var 4 och hon passade Robert när jag var en sväng bort till centrum för att handla. Efter en halvtimme när jag kommer tillbaka så visar han stolt upp den nya färdigheten.

    *Kram* vännen, vi hörs
  26. 13
    Duktig tjeja!

    Här cyklas det på emd stödhjul. Vi tog med cykeln till småland för att träna på de vida gräsmarkerna som Ole klippt så att det inte skulle göra ont om hon ramlade. Men intresset var nästan noll. Gjorde ett par tappra försök unde rett apr dagar men sedan var det mest Robert som cyklade ner för kullen med den lilla cykeln. Hon tycker det är desto roligare att räkna saker och rita gubbar.
    Robert lärde sig av Pia med Elinor när han var 4 och hon passade Robert när jag var en sväng bort till centrum för att handla. Efter en halvtimme när jag kommer tillbaka så visar han stolt upp den nya färdigheten.

    *Kram* vännen, vi hörs
  27. Medlem sedan
    Dec 2003
    #14
    Liv pratade väldigt tidigt ja, men hon var ju toksen att gå, och cykla å 3 julingen lärde hon sig först förra smmaren, strax innan hon fyllde 3 år. Så att hon nu fixar att cykla på 2 huling är ju lite av ett under! men det gör hon och fort ska det gå också
  28. 14
    Liv pratade väldigt tidigt ja, men hon var ju toksen att gå, och cykla å 3 julingen lärde hon sig först förra smmaren, strax innan hon fyllde 3 år. Så att hon nu fixar att cykla på 2 huling är ju lite av ett under! men det gör hon och fort ska det gå också
  29. Medlem sedan
    Sep 2000
    #15
    Hej du!

    Har ni semester?
    Vi kom hem i onsdags från 10-dagar-i-Finland, men jag har även en veckas semester till. Tror du vi skulle hinna ses nåt? OM inte, så kanske marknaden där i närheten av er som jag inte minns namnet på just nu, men som brukar vara i september... eller hur va det nu?
    Kram
  30. 15
    Hej du!

    Har ni semester?
    Vi kom hem i onsdags från 10-dagar-i-Finland, men jag har även en veckas semester till. Tror du vi skulle hinna ses nåt? OM inte, så kanske marknaden där i närheten av er som jag inte minns namnet på just nu, men som brukar vara i september... eller hur va det nu?
    Kram
  31. Medlem sedan
    Sep 2000
    #16
    Skillebyholm! Så heter det ju.
  32. 16
    Skillebyholm! Så heter det ju.
  33. Medlem sedan
    Sep 2000
    #17
    Japp Skillebyholm.

    Grattis i efterskott till Tilia som nu är 4 år hon med :-)

    Klart vi ses på Skillebyholm i september. Kolla på www.skillebyholm.org

    Jag hoppas på vackert väder även i år. Lite regn har vi haft förut men det har fort klarnat upp. Vi hörs av.

    *Kram*
  34. 17
    Japp Skillebyholm.

    Grattis i efterskott till Tilia som nu är 4 år hon med :-)

    Klart vi ses på Skillebyholm i september. Kolla på www.skillebyholm.org

    Jag hoppas på vackert väder även i år. Lite regn har vi haft förut men det har fort klarnat upp. Vi hörs av.

    *Kram*

Liknande trådar

  1. Cyklar utan stödhjul! :)
    By Lyktan in forum Autismspektrum
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-09-02, 06:38
  2. Isac cyklar utan stödhjul
    By Millan med 4 in forum _0410 Oktoberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 17:30
  3. Simon cyklar utan stödhjul..
    By tottis in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:12
  4. Cyklar utan stödhjul
    By inarud in forum _02 Höstbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-02, 21:04
  5. Cyklar utan stödhjul!!
    By Akleja in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-06-02, 20:05
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar