Det blir visst en marsbebis?
_0710 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2007
    #1

    Det blir visst en marsbebis?

    Var på vul idag igen, ganska inställd på att få boka tid för skraping då jag blött och läkaren trodde att det var en ofostrig graviditet.
    Plötsligt säger läkaren "ja här var det liv i luckan! ser du det pickande hjärtat?"
    Fattar ingenting.....hur konstigt (hemskt) det än låter så känner jag ingen himlastormande lycka...det har varit så mycket den sista tiden (har även hänt en del privat som jag inte tagit upp här) så jag känner mig lite avtrubbad.
    Mår illa,trött och "lättgrinad", jag börjar undra vad man gett sig in på egentligen?
    Men jag tror att jag snart mår bättre...han såg däremot även en cysta,vilket kunde förklara buksmärtorna...förhoppningsvis växer den bort.
    Lillebror växer o frodas! han är så klåfingrig! allt ska stoppas i munnen (även daggmaskar urk) nu går han runt borden och grejar, väntar bara på att han ska våga släppa taget
    Kram till er alla!
  2. 1
    Det blir visst en marsbebis? Var på vul idag igen, ganska inställd på att få boka tid för skraping då jag blött och läkaren trodde att det var en ofostrig graviditet.
    Plötsligt säger läkaren "ja här var det liv i luckan! ser du det pickande hjärtat?"
    Fattar ingenting.....hur konstigt (hemskt) det än låter så känner jag ingen himlastormande lycka...det har varit så mycket den sista tiden (har även hänt en del privat som jag inte tagit upp här) så jag känner mig lite avtrubbad.
    Mår illa,trött och "lättgrinad", jag börjar undra vad man gett sig in på egentligen?
    Men jag tror att jag snart mår bättre...han såg däremot även en cysta,vilket kunde förklara buksmärtorna...förhoppningsvis växer den bort.
    Lillebror växer o frodas! han är så klåfingrig! allt ska stoppas i munnen (även daggmaskar urk) nu går han runt borden och grejar, väntar bara på att han ska våga släppa taget
    Kram till er alla!
  3. Anonym
    #2
    Stort grattis! har precis själv fått reda på att jag har ett utomkvedhavandeskap, känns dock inte så farligt etersom jag inte ens hade någob aning om att jag var gravid. hade tom mens!
    Ska börja försöka på allvar när kroppen fungerar som den ska igen!
  4. 2
    Stort grattis! har precis själv fått reda på att jag har ett utomkvedhavandeskap, känns dock inte så farligt etersom jag inte ens hade någob aning om att jag var gravid. hade tom mens!
    Ska börja försöka på allvar när kroppen fungerar som den ska igen!
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Men åååååååh! Det är ju alldeles underbart!!!!! (även om du känner som du känner, hoppas du kan börja glädjas!)!!!
    Vad härligt!! När blir det dags egentligen?
  6. 3
    Men åååååååh! Det är ju alldeles underbart!!!!! (även om du känner som du känner, hoppas du kan börja glädjas!)!!!
    Vad härligt!! När blir det dags egentligen?
  7. Anonym i verkstan
    #4
    Åhhhh.... vad AVUNDSJUK jag är, är inne i fjärde försöket nu och är så less varje månad som mensen kommer.

    GRATTIS till graviditeten
  8. 4
    Åhhhh.... vad AVUNDSJUK jag är, är inne i fjärde försöket nu och är så less varje månad som mensen kommer.

    GRATTIS till graviditeten
  9. Anonym just nu
    #5
    Hej, Grattis till en bebis till. Vad roligt.

    Själv fick jag oxå det beskedet men vi valde att avbryta allt. fungerar inte som det är just nu med en till.

    Kram
  10. 5
    Hej, Grattis till en bebis till. Vad roligt.

    Själv fick jag oxå det beskedet men vi valde att avbryta allt. fungerar inte som det är just nu med en till.

    Kram
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Tack! hoppas att du mår bra ändå? lycka till när kroppen är redo igen
  12. 6
    Tack! hoppas att du mår bra ändå? lycka till när kroppen är redo igen
  13. Medlem sedan
    Jun 2007
    #7
    Tack! ja...bara jag får smälta allt som har hänt så blir det nog bra
    Det var runt 8-9 mars tror jag hon sa? jag var snart i 7 fulla veckor iallafall.
  14. 7
    Tack! ja...bara jag får smälta allt som har hänt så blir det nog bra
    Det var runt 8-9 mars tror jag hon sa? jag var snart i 7 fulla veckor iallafall.
  15. Medlem sedan
    Jun 2007
    #8
    Tack!! du ska se att det blir din tur snart!! jag är såå nyfiken på vem du är
  16. 8
    Tack!! du ska se att det blir din tur snart!! jag är såå nyfiken på vem du är
  17. Medlem sedan
    Jun 2007
    #9
    Tack. jag föstår ditt val...var där själv efter barn nr.4 då jag blev gravid när lillan var 2 (!!) månader, jag insåg att föda två barn inom loppet av ett år skulle bli för mycket...och det valet har jag inte ångrat, kram!
  18. 9
    Tack. jag föstår ditt val...var där själv efter barn nr.4 då jag blev gravid när lillan var 2 (!!) månader, jag insåg att föda två barn inom loppet av ett år skulle bli för mycket...och det valet har jag inte ångrat, kram!
  19. Medlem sedan
    Jun 2007
    #10
    Grattis då! Har hållt tummarna så hårt jag bara kunnat! Trist bara att inte orka glädjas åt miraklet, hoppas att det kommer!
  20. 10
    Grattis då! Har hållt tummarna så hårt jag bara kunnat! Trist bara att inte orka glädjas åt miraklet, hoppas att det kommer!
  21. Medlem sedan
    Jun 2007
    #11
    Kan ju dock tillägga att jag inte är ett dugg avundsjuk, jag skulle aldrig orka/klara en liten till, iaf inte på ett bra tag (man vet ju inte hur man känner om några år). Ni verkar ju dock inte vara ensamma om att ha påbörjat bebisverkstad igen

    Fattar inte hur ni alla orkar så snabbt, har ni alla mönsterbebisar som sover hela nätter och ligger/sitter stilla hela dagar? En annan går och längtar efter att bebis ska bli en så där 3-4 år!

    Men självklart är jag glad för din skull!
  22. 11
    Kan ju dock tillägga att jag inte är ett dugg avundsjuk, jag skulle aldrig orka/klara en liten till, iaf inte på ett bra tag (man vet ju inte hur man känner om några år). Ni verkar ju dock inte vara ensamma om att ha påbörjat bebisverkstad igen

    Fattar inte hur ni alla orkar så snabbt, har ni alla mönsterbebisar som sover hela nätter och ligger/sitter stilla hela dagar? En annan går och längtar efter att bebis ska bli en så där 3-4 år!

    Men självklart är jag glad för din skull!
  23. Medlem sedan
    Jun 2007
    #12
    HAHA mönsterbebis? njäää han sover urkasst och är just nu supermammig
    Känner mer att om jag väntar tills han är 3-4 så blir jag dels för gammal, och dels så har jag då blivit så bekväm med en större så jag vågar inte vänta..
    Men detta blir vår absolut sista!!
  24. 12
    HAHA mönsterbebis? njäää han sover urkasst och är just nu supermammig
    Känner mer att om jag väntar tills han är 3-4 så blir jag dels för gammal, och dels så har jag då blivit så bekväm med en större så jag vågar inte vänta..
    Men detta blir vår absolut sista!!
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13
    Grattis vad roligt, hoppas att orken och glädjen kommer tillbaka.
  26. 13
    Grattis vad roligt, hoppas att orken och glädjen kommer tillbaka.
  27. Medlem sedan
    Nov 2007
    #14
    Grattis till utökningen av familjen.
    Vi får hoppas att allt blir bättre snart så du kan glädjas för pyret i magen.
    Kram till dig
  28. 14
    Grattis till utökningen av familjen.
    Vi får hoppas att allt blir bättre snart så du kan glädjas för pyret i magen.
    Kram till dig
  29. Medlem sedan
    Oct 2000
    #15
    Jätte grattis!! Vad skönt att allt såg bra ut på vulet. Ååhhh vad roligt
  30. 15
    Jätte grattis!! Vad skönt att allt såg bra ut på vulet. Ååhhh vad roligt
  31. Medlem sedan
    Apr 2005
    #16
    Vid 3 kommer trotsåldern Där är vi nu med vår första kille.........varje dag är spännande....eller en utmaning eller hur man nu ser det.
  32. 16
    Vid 3 kommer trotsåldern Där är vi nu med vår första kille.........varje dag är spännande....eller en utmaning eller hur man nu ser det.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17
    Grattis!! Hoppas att du snart mår bättre och att allt går bra!!
    Kramar till dig!
  34. 17
    Grattis!! Hoppas att du snart mår bättre och att allt går bra!!
    Kramar till dig!
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18
    Grattis!!! Å vad mysigt att få känna ett liv växa i sin mage igen. Håller tummarna stenhårt att du får en bra graviditete och att illamåendet snart går över.
  36. 18
    Grattis!!! Å vad mysigt att få känna ett liv växa i sin mage igen. Håller tummarna stenhårt att du får en bra graviditete och att illamåendet snart går över.
  37. Medlem sedan
    Jan 2008
    #19
    grattis...är lite avis för jag har bestämt mej att fyra får räcka för mej....
  38. 19
    grattis...är lite avis för jag har bestämt mej att fyra får räcka för mej....
  39. Medlem sedan
    Dec 2006
    #20
    Grattis till (mars)bebisen i magen! Skönt att det såg bra ut på VUL:et! Hoppas att du snart mår bättre, vi finns här för dig!!

    Jag längtar såååå efter att vara gravid igen, uppleva en till förlossning & njuta av den första tiden med nyfödd bebis MEN vi vill vänta tills lillan är 2,5-3 år i allafall. Det är mysigt att gå och längta lite framåt i tiden också och ha det att se fram emot!

    Hoppas du får en riktig toppengraviditet de 33 ?? veckorna som är kvar!!! Klapp på magen! KRAM
  40. 20
    Grattis till (mars)bebisen i magen! Skönt att det såg bra ut på VUL:et! Hoppas att du snart mår bättre, vi finns här för dig!!

    Jag längtar såååå efter att vara gravid igen, uppleva en till förlossning & njuta av den första tiden med nyfödd bebis MEN vi vill vänta tills lillan är 2,5-3 år i allafall. Det är mysigt att gå och längta lite framåt i tiden också och ha det att se fram emot!

    Hoppas du får en riktig toppengraviditet de 33 ?? veckorna som är kvar!!! Klapp på magen! KRAM
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Blir en marsbebis
    By Soliga Li in forum _1203 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-02-10, 08:55
  2. Det blir en marsbebis!
    By allora in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 22:42
  3. Det blir en marsbebis
    By Jessica in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 07:21
  4. Det blir en marsbebis för oss
    By -Catharina- in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-03-01, 21:39
  5. det blir en marsbebis
    By MaMatill2 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-07, 15:10
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar