Nu har familjen utökats med
_0505 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2004
    #1

    Nu har familjen utökats med

    ytterligare en familjemedlem.
    Kom hem igår, och är en liten sibirisk kattfröken.
    Bilder finns att beskåda i mitt album

    Ruben är helt vild av lycka. Kattungen är inte lika lycklig över hans glädjetjut - så just nu är det mycket träning på att ta det lugnt så att katten inte blir rädd.
    Hon är mycket pedagogisk i sin inlärningsprocess - spinner som en V8 om han klappar fint och springer och gömmer sig under soffan om han blir för högljudd

    ( Mamma assisterar rätt mycket för att katten ska få vara i fred)
    Anja m. Mira och Ruben
  2. 1
    Nu har familjen utökats med ytterligare en familjemedlem.
    Kom hem igår, och är en liten sibirisk kattfröken.
    Bilder finns att beskåda i mitt album

    Ruben är helt vild av lycka. Kattungen är inte lika lycklig över hans glädjetjut - så just nu är det mycket träning på att ta det lugnt så att katten inte blir rädd.
    Hon är mycket pedagogisk i sin inlärningsprocess - spinner som en V8 om han klappar fint och springer och gömmer sig under soffan om han blir för högljudd

    ( Mamma assisterar rätt mycket för att katten ska få vara i fred)
  3. Medlem sedan
    Nov 2004
    #2
    gud vilken sötnos! man blir aldeles sjuk. vill också ha en lite kattunge men det får vänta till vi bor i hus.
  4. 2
    gud vilken sötnos! man blir aldeles sjuk. vill också ha en lite kattunge men det får vänta till vi bor i hus.
  5. Medlem sedan
    May 2000
    #3
    Mycket pedagogiskt!
    Vi har ju haft katt jämt, iallafall hela barnens liv och skaffade nya kattungar i höstas. Tog med mig lillungen, då 9 månader, och valde de 2 som självmant kom och lade sig i knät på henne, trots att hon försökte pussa dem och krama livet ur dem... De trivs fint!
    barnen är alla jätteduktiga med dem , både unga och gamla katterna och det är inget springande och tjutande eller dragande i svansen. Jag tror att det är jättebra för barn att vänja sig vud djur (om det går - alla kan ju inte pga boende eller allerier). Dock var det trist när samma lillunge, nu 1,5 träffade en katt som inte var som dem hon träffade, dvs en som först spinner och sedan hlgg henne handen! ;(
  6. 3
    Mycket pedagogiskt!
    Vi har ju haft katt jämt, iallafall hela barnens liv och skaffade nya kattungar i höstas. Tog med mig lillungen, då 9 månader, och valde de 2 som självmant kom och lade sig i knät på henne, trots att hon försökte pussa dem och krama livet ur dem... De trivs fint!
    barnen är alla jätteduktiga med dem , både unga och gamla katterna och det är inget springande och tjutande eller dragande i svansen. Jag tror att det är jättebra för barn att vänja sig vud djur (om det går - alla kan ju inte pga boende eller allerier). Dock var det trist när samma lillunge, nu 1,5 träffade en katt som inte var som dem hon träffade, dvs en som först spinner och sedan hlgg henne handen! ;(
  7. Medlem sedan
    Feb 2004
    #4

    Det är helt underbart!!

    Har varit utan katt de senaste 6 åren och upptäcker nu hur mycket jag har saknat det!!!!
    Runt Sundsvall finns det många uppfödare av sibirier som har jättefina katter!
    Anja m. Mira och Ruben
  8. 4
    Det är helt underbart!! Har varit utan katt de senaste 6 åren och upptäcker nu hur mycket jag har saknat det!!!!
    Runt Sundsvall finns det många uppfödare av sibirier som har jättefina katter!
  9. Medlem sedan
    Feb 2004
    #5

    Nu har hon

    vant sig vid alla barnljud och är helt orädd! Så sööööööt!!!!!
    Hunden försöker hon sätta på plats så den ska lämna henne ifred, men även en borderterrier kan ja vara rätt enveten

    Trist med katter som bits dock......
    Anja m. Mira och Ruben
  10. 5
    Nu har hon vant sig vid alla barnljud och är helt orädd! Så sööööööt!!!!!
    Hunden försöker hon sätta på plats så den ska lämna henne ifred, men även en borderterrier kan ja vara rätt enveten

    Trist med katter som bits dock......
  11. Medlem sedan
    Nov 2004
    #6
    hur mycket kostar dom och vad har dom för personlighet? hade en halvmaincoon i skåne men han var lite vild av sig om man säger så.

    vill ha en lugnare katt nästa gång med tanke på linnéa och förhoppningsvis kommande syskon.
  12. 6
    hur mycket kostar dom och vad har dom för personlighet? hade en halvmaincoon i skåne men han var lite vild av sig om man säger så.

    vill ha en lugnare katt nästa gång med tanke på linnéa och förhoppningsvis kommande syskon.
  13. Medlem sedan
    Feb 2004
    #7

    Stabila är mitt intryck!

    Medellivliga i temperamentet ( men så har jag tex haft en burma tidigare och de är väldigt livliga) men stabila och väldigt hanterliga är mitt intryck hittills.
    Har träffat en del vuxna i jobbet och alla har varit trevliga.
    Vår lilla är väldigt social och trevlig - båda barnen älskar henne och hon dem - sover bredvid Mira på nätterna

    En annan fördel är att många allergiker tål dem av någon anledning.
    Priset varierar mellan 7-10 000:-

    Anledningen att vi valde sibbe är dels deras allergivänlighet, då maken känner av katter en del i vanliga fall och dels att jag ev vill ta en kull på henne och då känns det bättre med raskatter som folk är lite mer rädda om generellt.
    Anja m. Mira och Ruben
  14. 7
    Stabila är mitt intryck! Medellivliga i temperamentet ( men så har jag tex haft en burma tidigare och de är väldigt livliga) men stabila och väldigt hanterliga är mitt intryck hittills.
    Har träffat en del vuxna i jobbet och alla har varit trevliga.
    Vår lilla är väldigt social och trevlig - båda barnen älskar henne och hon dem - sover bredvid Mira på nätterna

    En annan fördel är att många allergiker tål dem av någon anledning.
    Priset varierar mellan 7-10 000:-

    Anledningen att vi valde sibbe är dels deras allergivänlighet, då maken känner av katter en del i vanliga fall och dels att jag ev vill ta en kull på henne och då känns det bättre med raskatter som folk är lite mer rädda om generellt.
  15. Medlem sedan
    May 2000
    #8
    Jag kan också rekommendera siameser/orientaler. De har inte heller underull och blir därför litet allergivänligare, även om jag tror Rexarna är ännu bättre. Siames/oriental är otroligt sociala och väldigt tålmodiga med barnen. Nu hade jag viserligen med mig Basta när jag valde kattungar och tog de två som klättrade mest på henne, trots att hon stoppade in dem i munnen (bokstavligen - hon var 9 månader) och både hannen och honan är så kära i barnen. De är ju rätt snackiga, men det tycker jag är kul.
  16. 8
    Jag kan också rekommendera siameser/orientaler. De har inte heller underull och blir därför litet allergivänligare, även om jag tror Rexarna är ännu bättre. Siames/oriental är otroligt sociala och väldigt tålmodiga med barnen. Nu hade jag viserligen med mig Basta när jag valde kattungar och tog de två som klättrade mest på henne, trots att hon stoppade in dem i munnen (bokstavligen - hon var 9 månader) och både hannen och honan är så kära i barnen. De är ju rätt snackiga, men det tycker jag är kul.

Liknande trådar

  1. Byhåla har nu utökats med...
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 13:18
  2. Nu är vi tre i familjen
    By tarantella in forum Singelmingel
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-09, 16:59
  3. arg på familjen
    By Kattis med Saga,bf18/3-06 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-27, 08:19
  4. Nu vet familjen!
    By ~Frida~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-27, 20:30
  5. Vår familj har utökats
    By *Lee* in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-10-16, 21:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar