Tandborstning..
_0712 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Tandborstning..

    Nu har min lille fått 2 tänder och jag har tidigare fått info att man kan då börja med tandborstning efter sista måltiden... just nu äter han gröt och innan läggdags så vill han amma... hur gör man rent praktiskt ?
  2. 1
    Tandborstning.. Nu har min lille fått 2 tänder och jag har tidigare fått info att man kan då börja med tandborstning efter sista måltiden... just nu äter han gröt och innan läggdags så vill han amma... hur gör man rent praktiskt ?
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Joppe har en tanborste som han borstar/äter på själv, den åker in flera ggr per dag. Har inte introducerat tandkräm ännu, trots 4 tänder....MAM har en fiffig variant med kräkstopp på kolla bild i mitt album här på aff
  4. 2
    Joppe har en tanborste som han borstar/äter på själv, den åker in flera ggr per dag. Har inte introducerat tandkräm ännu, trots 4 tänder....MAM har en fiffig variant med kräkstopp på kolla bild i mitt album här på aff
  5. Medlem sedan
    Sep 2007
    #3
    Har samma funderingar själv. Har börjat med tandborstning två (ibland en) gånger per dag. Tar pyttelite tandkräm, knappt märkbart men det löddrar lite ändå. Borstar kort de två små tänderna, sköljer av tandborsten och låter sedan lillan borsta själv.

    Jag borstar när jag gör iordning henne för kvällen trots att jag sedan ammar henne innan jag lägger henne. Har också funderat över detta men vill inte ta att försöka borsta efter amning när hon är redo för sängen.
  6. 3
    Har samma funderingar själv. Har börjat med tandborstning två (ibland en) gånger per dag. Tar pyttelite tandkräm, knappt märkbart men det löddrar lite ändå. Borstar kort de två små tänderna, sköljer av tandborsten och låter sedan lillan borsta själv.

    Jag borstar när jag gör iordning henne för kvällen trots att jag sedan ammar henne innan jag lägger henne. Har också funderat över detta men vill inte ta att försöka borsta efter amning när hon är redo för sängen.
  7. Medlem sedan
    Dec 2006
    #4
    Tja, du bara borstar dem helt enkelt.. Svårare än så är det inte Men givetvis måste du ha speciell tandkräm för små&bara yttepyteelite.. Har borstat olivers tänder nu ända sen de 2 första dök upp för snart 2 mån sedan!! Brukar borsta dem innan läggdags! Kram
  8. 4
    Tja, du bara borstar dem helt enkelt.. Svårare än så är det inte Men givetvis måste du ha speciell tandkräm för små&bara yttepyteelite.. Har borstat olivers tänder nu ända sen de 2 första dök upp för snart 2 mån sedan!! Brukar borsta dem innan läggdags! Kram

Liknande trådar

  1. Tandborstning
    By Naturell mor till 3 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-19, 17:40
  2. tandborstning
    By lillplopp in forum Många barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 19:41
  3. Tandborstning?
    By Malmborg in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-12-29, 23:02
  4. Tandborstning
    By KNFG in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 14:01
  5. Tandborstning
    By maita in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 14:29
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar