När är illamåendet som värst??
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    När är illamåendet som värst??

    Har för mig att jag läst att illamåendet brukar vara kraftigast vid v. 9-10 och sedan börjar det oftast bli liiite bättre. Undrar om nån annan hört samma?

    Går in i v. 10 på måndag och mår rejält illa.. Känner bara att jag skulle behöva nåt som ger mig lite ljus i tunneln.. Ni som varit gravida förut; när slutade ni må illa? Har glömt bort hur det var förra grav men tror att jag blev bättre runt v. 13-14.
  2. 1
    När är illamåendet som värst?? Har för mig att jag läst att illamåendet brukar vara kraftigast vid v. 9-10 och sedan börjar det oftast bli liiite bättre. Undrar om nån annan hört samma?

    Går in i v. 10 på måndag och mår rejält illa.. Känner bara att jag skulle behöva nåt som ger mig lite ljus i tunneln.. Ni som varit gravida förut; när slutade ni må illa? Har glömt bort hur det var förra grav men tror att jag blev bättre runt v. 13-14.
  3. Medlem sedan
    Dec 2002
    #2
    Min förra graviditet så kom inte illamåendet förrän v 7-8 någonting, och höll väl i sig fram till v 12-14 eller så. Inte så att jag kräktes, men jag har doftminnen från den tiden som fortfarande får mig illamående. Den här graviditeten började det vid v 5-6 för att vara så gott som borta nu, i v 10. Det kommer säkert att bli bättre senast någonstans efter v 12, det gör det för de flesta.
  4. 2
    Min förra graviditet så kom inte illamåendet förrän v 7-8 någonting, och höll väl i sig fram till v 12-14 eller så. Inte så att jag kräktes, men jag har doftminnen från den tiden som fortfarande får mig illamående. Den här graviditeten började det vid v 5-6 för att vara så gott som borta nu, i v 10. Det kommer säkert att bli bättre senast någonstans efter v 12, det gör det för de flesta.
  5. Minitrean
    #3
    Jag är i v 12 och har det jättejobbigt med illamående.

    Med sonen spydde jag hela dagarna, och det avtog ganska sent, runt v 16 tror jag.

    Med dottern mådde jag betydligt bättre, minns inte när illamåendet försvann då men det var inte så farligt iaf.

    Jag vet iaf att efter v 20 så har jag mått som en prinsessa
  6. 3
    Jag är i v 12 och har det jättejobbigt med illamående.

    Med sonen spydde jag hela dagarna, och det avtog ganska sent, runt v 16 tror jag.

    Med dottern mådde jag betydligt bättre, minns inte när illamåendet försvann då men det var inte så farligt iaf.

    Jag vet iaf att efter v 20 så har jag mått som en prinsessa
  7. Anonym
    #4
    Jag mådde illa från v 7 till v 17... illamåendet hade samma "styrka" under alla veckorna då..
  8. 4
    Jag mådde illa från v 7 till v 17... illamåendet hade samma "styrka" under alla veckorna då..

Liknande trådar

  1. Vad är värst?
    By mia* in forum Ordet är fritt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 09:25
  2. Det var värst
    By MrsW in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-22, 21:43
  3. Illamåendet värst på
    By sol¤ in forum _0705 Majbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 08:58
  4. Det var värst
    By Krusbär in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-26, 03:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar