Hållbarhet kok quinoa?
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Hållbarhet kok quinoa?

    Hur länge håller kokt quinoa i en burk i kylen? Hur vet man om den är förstörd? Luktar den illa eller?
    Kan man frysa kokt quinoa?
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Hållbarhet kok quinoa? Hur länge håller kokt quinoa i en burk i kylen? Hur vet man om den är förstörd? Luktar den illa eller?
    Kan man frysa kokt quinoa?
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Vet inte hr länge kokt quinoa håller i kylen men 4 dgr åtminstone. Och man kan definitivt frysa kokt quinoa.

    /Therese
  4. 2
    Vet inte hr länge kokt quinoa håller i kylen men 4 dgr åtminstone. Och man kan definitivt frysa kokt quinoa.

    /Therese
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Hmm, undrar då om den jag har i kylen verkligen är ok imorgon? Jag minns inte riktigt när jag kokade den, men det är ett tag sen. Jag åt av den idag och då smakade den iallafall ok och magen har inte gjort uppror än
    Tänkte ta med mig det sista till svärmor för jag hörde att hon tänkte bjuda på korv och potatissallad. Tänkte skippa potatissalladen och ta med quinoa och bönor istället och så ta 1 korv.
    Ja jag får lukta imorgon,,,,luktar den illa så tar jag wokgrönsaker istället. Quinoaförpackningarna har jag packat mer för att ta med till Gotland,,,,min familj blir väl tokig på mig men jag vill inte äta pasta och potatis nu (iallafall inte varje dag) när viktnedgången funkar så bra

    Såg du förresten min påminnelse om viktutmaningen? *tjatar, jag vet*
    Kram
  6. 3
    Hmm, undrar då om den jag har i kylen verkligen är ok imorgon? Jag minns inte riktigt när jag kokade den, men det är ett tag sen. Jag åt av den idag och då smakade den iallafall ok och magen har inte gjort uppror än
    Tänkte ta med mig det sista till svärmor för jag hörde att hon tänkte bjuda på korv och potatissallad. Tänkte skippa potatissalladen och ta med quinoa och bönor istället och så ta 1 korv.
    Ja jag får lukta imorgon,,,,luktar den illa så tar jag wokgrönsaker istället. Quinoaförpackningarna har jag packat mer för att ta med till Gotland,,,,min familj blir väl tokig på mig men jag vill inte äta pasta och potatis nu (iallafall inte varje dag) när viktnedgången funkar så bra

    Såg du förresten min påminnelse om viktutmaningen? *tjatar, jag vet*
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4
    Beror på hur kall din kyl är och hur länge den står framme i rumstemp när den plockas fram och hur rena bestick som åker ner i burken. Helt omöjligt att säga. I en rejält kall kyl, med rena bestick i burken och minimal exponering för rumstemp skulle jag säga en vecka.

    Men näsan och munnen är det bästa sättet att avgöra.
  8. 4
    Beror på hur kall din kyl är och hur länge den står framme i rumstemp när den plockas fram och hur rena bestick som åker ner i burken. Helt omöjligt att säga. I en rejält kall kyl, med rena bestick i burken och minimal exponering för rumstemp skulle jag säga en vecka.

    Men näsan och munnen är det bästa sättet att avgöra.
  9. ÅJ67 m 3 kidz
    #5
    Jag kan inte svara på din fråga men jag blev så himla glad när jag läste att din viktminskning går så bra. Du är verkligen värd det så som du har kämpat. Kör stenhårt tjejen!
  10. 5
    Jag kan inte svara på din fråga men jag blev så himla glad när jag läste att din viktminskning går så bra. Du är verkligen värd det så som du har kämpat. Kör stenhårt tjejen!
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Tack
  12. 6
    Tack
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    Den har stått i kylen hela tiden och inga bestick har varit i den för jag förpackade den i små portionsförpackningar
    Jag åt av den idag och den luktade och smakade som vanligt och än har jag inte blivit sjuk så jag antar att den var ok
    Men nu är det slut av det jag kokade för flera dagar sen och imorgon får jag koka nytt på Gotland
  14. 7
    Den har stått i kylen hela tiden och inga bestick har varit i den för jag förpackade den i små portionsförpackningar
    Jag åt av den idag och den luktade och smakade som vanligt och än har jag inte blivit sjuk så jag antar att den var ok
    Men nu är det slut av det jag kokade för flera dagar sen och imorgon får jag koka nytt på Gotland

Liknande trådar

  1. Quinoa?
    By k-åsa-n in forum Ordet är fritt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 10:03
  2. Quinoa
    By ca74 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 18:03
  3. Quinoa?
    By Lindali in forum Mat & dryck
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 20:13
  4. quinoa?
    By pallella in forum Mat & dryck
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-08-25, 20:05
  5. Röd quinoa
    By Dafne in forum Vikt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-14, 17:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar