Hjälpmedel
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Hjälpmedel

    Hej. Jag var nyss inne på en hemsida där det finns produkter till barn som behöver träna munmotoriken. Logopeden rekommenderade oss att köpa chewy tube och ev testa baby safe feeder till lilltjejen som är 18 månader. Jag beställde en chewy tube och en knobby tube.

    Det fanns många olika produkter, kanske ni hittar något som ni vill testa. Hemsidan är www. mun-h-center.se
  2. 1
    Hjälpmedel Hej. Jag var nyss inne på en hemsida där det finns produkter till barn som behöver träna munmotoriken. Logopeden rekommenderade oss att köpa chewy tube och ev testa baby safe feeder till lilltjejen som är 18 månader. Jag beställde en chewy tube och en knobby tube.

    Det fanns många olika produkter, kanske ni hittar något som ni vill testa. Hemsidan är www. mun-h-center.se
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Ja, det var ett bra tips. jag mailade dem för det verkar som de har kurser eller träffar för barn med olika diagnoser. Kanske kunde var nyttigt att åka på eller träffa föräldrar med liknande problem som vi har. Känner just nu att jag har behov av det för man känner sig så ensam och det känns som man kämpar på i sin ensamhet i blindo.
    Tycker inte att jag har tillräckligt stöd av min logoped heller, å andra sidan vet hon väl kanske inte vad man kan göra mer än att träna, träna.... så vad ska hon säga. hon kan ju inte trolla fast man önskar det ibland...
  4. 2
    Ja, det var ett bra tips. jag mailade dem för det verkar som de har kurser eller träffar för barn med olika diagnoser. Kanske kunde var nyttigt att åka på eller träffa föräldrar med liknande problem som vi har. Känner just nu att jag har behov av det för man känner sig så ensam och det känns som man kämpar på i sin ensamhet i blindo.
    Tycker inte att jag har tillräckligt stöd av min logoped heller, å andra sidan vet hon väl kanske inte vad man kan göra mer än att träna, träna.... så vad ska hon säga. hon kan ju inte trolla fast man önskar det ibland...

Liknande trådar

  1. Hjälpmedel vid sex...
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 20:26
  2. Hjälpmedel??
    By My04 in forum Downs Syndrom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 08:39
  3. Hjälpmedel
    By Lott71 in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 14:40
  4. Det här med hjälpmedel
    By Mollymeck in forum Hem & fritid
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2007-07-23, 18:27
  5. hjälpmedel!!
    By Katah in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-07-08, 09:59
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar