grymtande barn...
_0806 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2007
    #1

    grymtande barn...

    Någon mer som har ett extremt låtande barn? Inte skrikande utan grymtande, stånkande, stönande, gulpande, kiknande, viftar m armar och ben, gnäller, skrynklar ihop ansiktet, spänner kroppen... helt enkelt allmänt plågad. Vi har gissat på magproblem typ kolik med nu har jag hittat ett tillstånd/sjukdom som heter tyst reflux. Då är magmunnen ej tät så maten åker upp och ner och fräter i hals och strupe. Symptomen stämmer på flickan. Googlade på reflux bebis symptom. Känner någon igen sig?
  2. 1
    grymtande barn... Någon mer som har ett extremt låtande barn? Inte skrikande utan grymtande, stånkande, stönande, gulpande, kiknande, viftar m armar och ben, gnäller, skrynklar ihop ansiktet, spänner kroppen... helt enkelt allmänt plågad. Vi har gissat på magproblem typ kolik med nu har jag hittat ett tillstånd/sjukdom som heter tyst reflux. Då är magmunnen ej tät så maten åker upp och ner och fräter i hals och strupe. Symptomen stämmer på flickan. Googlade på reflux bebis symptom. Känner någon igen sig?
  3. Medlem sedan
    Mar 2005
    #2
    Eldmannen grymtar, stånkar och stönar MYCKET, men det är när han bajsar (vilket iofs kan vara rätt stor del av dagen, en stund efter varje matstund och ofta en timmeller så på natten)

    Killen går på antibiotika, så jag tror att det är medicinen som bråkar med magen... men jag försöker hålla mig borta från mjölk och starka kryddor också för att minska påfrestningen från min mat.

    Fast antar att det skiljer sig från din tjej så till vida att han inte gulpar och kiknar (det gör han bara när han äter ibland).. Hur kan man ta reda på om det ÄR reflux?

    Hoppas du kan få hjälp på BVC!
  4. 2
    Eldmannen grymtar, stånkar och stönar MYCKET, men det är när han bajsar (vilket iofs kan vara rätt stor del av dagen, en stund efter varje matstund och ofta en timmeller så på natten)

    Killen går på antibiotika, så jag tror att det är medicinen som bråkar med magen... men jag försöker hålla mig borta från mjölk och starka kryddor också för att minska påfrestningen från min mat.

    Fast antar att det skiljer sig från din tjej så till vida att han inte gulpar och kiknar (det gör han bara när han äter ibland).. Hur kan man ta reda på om det ÄR reflux?

    Hoppas du kan få hjälp på BVC!
  5. Medlem sedan
    Oct 2007
    #3
    Tack underbara människa!!!

    Har aldrig hört talas om det förr men det låter ju precis som Kalle. Ska prova det där att hålla honom upprätt 20 minuter efter måltid och se om det hjälper.

    Tack för hjälpen och lycka till!
    Kram Maria
  6. 3
    Tack underbara människa!!!

    Har aldrig hört talas om det förr men det låter ju precis som Kalle. Ska prova det där att hålla honom upprätt 20 minuter efter måltid och se om det hjälper.

    Tack för hjälpen och lycka till!
    Kram Maria
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Tror man ställer diagnosen på beteendet, tror ej man kan ta prover eller så. Det är väl som med kolik, att man går på symptomen.
    Ska höra med bvc på måndag.
    Hon skriker också på kvällen typ kolik, dessa tillstånd kanske hänger ihop..
  8. 4
    Tror man ställer diagnosen på beteendet, tror ej man kan ta prover eller så. Det är väl som med kolik, att man går på symptomen.
    Ska höra med bvc på måndag.
    Hon skriker också på kvällen typ kolik, dessa tillstånd kanske hänger ihop..
  9. Medlem sedan
    Oct 2007
    #5
    Lycka till själv och rapportera gärna hur det går. Min flicka har dessutom magproblem åt kolikhållet och skriker ett tag om kvällarna. Har din lilla också så?
  10. 5
    Lycka till själv och rapportera gärna hur det går. Min flicka har dessutom magproblem åt kolikhållet och skriker ett tag om kvällarna. Har din lilla också så?
  11. Medlem sedan
    Sep 2007
    #6
    Känner igen det där, lätena kommer mest då sover eller skall somna. Vissa ljud låter mer ansträngt än andra. Men just de där grymtande harklande ljuden låter jobbiga. Sen kan hon även få fram ett ljud som låter som en gnäggande häst vilket inte låter så ansträngt. Så vi har funderat fram och tillbaks om det är bara så hon låter eller om hon mår dåligt. Kräks de mycket om de har tyst reflux?
  12. 6
    Känner igen det där, lätena kommer mest då sover eller skall somna. Vissa ljud låter mer ansträngt än andra. Men just de där grymtande harklande ljuden låter jobbiga. Sen kan hon även få fram ett ljud som låter som en gnäggande häst vilket inte låter så ansträngt. Så vi har funderat fram och tillbaks om det är bara så hon låter eller om hon mår dåligt. Kräks de mycket om de har tyst reflux?
  13. Medlem sedan
    Oct 2007
    #7
    Nej det är det som är tyst reflux, att de har refluxproblematiken men utan de typiska kräkningarna. Kräks de är det "vanlig" reflux.
  14. 7
    Nej det är det som är tyst reflux, att de har refluxproblematiken men utan de typiska kräkningarna. Kräks de är det "vanlig" reflux.
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    aha då är jag med., nu när du skrev det så var det ju så givet, tankeverksamheten fungerar inte så bra i värmen
  16. 8
    aha då är jag med., nu när du skrev det så var det ju så givet, tankeverksamheten fungerar inte så bra i värmen

Liknande trådar

  1. Barn per vuxen/små barn/stora barn
    By Piilla in forum Barn som yrke
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-02-15, 10:06
  2. Hur ofta leker era barn med andra barn?
    By alca in forum Ordet är fritt
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2008-04-29, 22:41
  3. grymtande bebis
    By Sara med T & S in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 20:12
  4. orolig grymtande bebis
    By mallan m isac in forum Bebissnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 14:03
  5. Stort steg från 3 barn till 4 barn??
    By TJ in forum Många barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 21:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar