1-års kontroll idag
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    1-års kontroll idag

    och allt gick jättebra, inte ens vid sprutan sa Ella ett endaste pip.
    Ska få remiss till sjukhuset i Växjö för att kolla hörseln på Ella.
    Inte för att jag tror hon hör dåligt utan för att den aldrig är kollad. Förr gjordes ju boel-testet vid 8 mån, men nu görs ju istället hörseltest redan på bb, men det hann vi inte med där.
    Hon har blivit stora tjejen nu. Väger 9,6 kg och är 78 cm lång.
    Jag tycker hon är jättelång eftersom mina andra barn bara varit 73 cm vid 1 år
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    1-års kontroll idag och allt gick jättebra, inte ens vid sprutan sa Ella ett endaste pip.
    Ska få remiss till sjukhuset i Växjö för att kolla hörseln på Ella.
    Inte för att jag tror hon hör dåligt utan för att den aldrig är kollad. Förr gjordes ju boel-testet vid 8 mån, men nu görs ju istället hörseltest redan på bb, men det hann vi inte med där.
    Hon har blivit stora tjejen nu. Väger 9,6 kg och är 78 cm lång.
    Jag tycker hon är jättelång eftersom mina andra barn bara varit 73 cm vid 1 år
  3. Medlem sedan
    Mar 2003
    #2
    Heja Ella!
    Konstigt att de inte gjort hörseltest? Vi har gjort både det där nya på bb och med små klockor vid 8 mån. Är ju enkelt när man ändå är där, hos bvc menar jag!
    Det var värst, att Ella är så mkt längre än syskonen Kul!
  4. 2
    Heja Ella!
    Konstigt att de inte gjort hörseltest? Vi har gjort både det där nya på bb och med små klockor vid 8 mån. Är ju enkelt när man ändå är där, hos bvc menar jag!
    Det var värst, att Ella är så mkt längre än syskonen Kul!
  5. Medlem sedan
    Jun 2005
    #3
    Vi gjorde också klocktestet vid 8 månader samt på BB. Men eftersom vi åkte hem ett par timmar efter förlossningen fick vi ju testa hörseln på återbesöket istället.
  6. 3
    Vi gjorde också klocktestet vid 8 månader samt på BB. Men eftersom vi åkte hem ett par timmar efter förlossningen fick vi ju testa hörseln på återbesöket istället.
  7. Medlem sedan
    Mar 2002
    #4
    Diafragmabråcket hamnar liksom i fokus. Trots att vi visste om det innan (bråcket alltså, och inte blev så tagna på sängen som i Ellas fall) så var det inte alls prioriterat att kolla det på sjukhuset innan vi åkte hem. Vi blev remitterade till en hörselklinik för koll av hörseln när Alvin var 4 månader ca.
    /Mari med Alvin 18/6-07
  8. 4
    Diafragmabråcket hamnar liksom i fokus. Trots att vi visste om det innan (bråcket alltså, och inte blev så tagna på sängen som i Ellas fall) så var det inte alls prioriterat att kolla det på sjukhuset innan vi åkte hem. Vi blev remitterade till en hörselklinik för koll av hörseln när Alvin var 4 månader ca.
    /Mari med Alvin 18/6-07
  9. Medlem sedan
    May 2000
    #5
    Du har så rätt så
    Det var liksom annat att tänka på.
    Sen har jag inte haft en tanke på att det inte är gjort så det är först nu jag tog upp det på bvc.
  10. 5
    Du har så rätt så
    Det var liksom annat att tänka på.
    Sen har jag inte haft en tanke på att det inte är gjort så det är först nu jag tog upp det på bvc.
  11. Medlem sedan
    Feb 2007
    #6
    Klocktest? Vi har inte gjort något annat hörseltest än det på sjukhuset. Är det olika för olika landsting? Har vi missat något?
  12. 6
    Klocktest? Vi har inte gjort något annat hörseltest än det på sjukhuset. Är det olika för olika landsting? Har vi missat något?
  13. Medlem sedan
    May 2000
    #7
    Här görs inte heller klocktestet längre.
    Förr gjordes det vid 8-mån kontrollen. Sköterskan plingar med en liten klocka bakom varje öra så ska barnet vända sig åt rätt håll.
  14. 7
    Här görs inte heller klocktestet längre.
    Förr gjordes det vid 8-mån kontrollen. Sköterskan plingar med en liten klocka bakom varje öra så ska barnet vända sig åt rätt håll.

Liknande trådar

  1. Kontroll hos BM idag
    By Sunflower in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-05, 17:35
  2. 10-mån kontroll idag...
    By Jeanette m 3 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 20:11
  3. Kontroll med UL idag
    By Louise i Korea in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 19:13
  4. 18-mån-kontroll idag
    By ~Lajla in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-28, 19:41
  5. Var på kontroll idag.
    By Cath in forum Mellan missfall & graviditet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-01-16, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar