Cykelkärra
Arbete, ekonomi & juridik
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    Cykelkärra

    Är det någon som har eller känner till "Extreme cykelkärra basic" från Team Sportia? Kommentarer på den? Vi ska till att köpa en kärra nu, men är lite rådvilla gällande vilka som är bra och vill inte lägga ut en förmögenhet eller två (syftandes på de säkert utmärkta men väl dyra 7-funktionsvagn/släde/kärra etc).

    Den ska användas till två olika cyklar i och med att en av oss lämnar och en hämtar som grund vid förskolan och den kommer att nyttjas så gott som dagligen till en liten kille på dryga året.
  2. 1
    Cykelkärra Är det någon som har eller känner till "Extreme cykelkärra basic" från Team Sportia? Kommentarer på den? Vi ska till att köpa en kärra nu, men är lite rådvilla gällande vilka som är bra och vill inte lägga ut en förmögenhet eller två (syftandes på de säkert utmärkta men väl dyra 7-funktionsvagn/släde/kärra etc).

    Den ska användas till två olika cyklar i och med att en av oss lämnar och en hämtar som grund vid förskolan och den kommer att nyttjas så gott som dagligen till en liten kille på dryga året.
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2
    Jag känner en som har biltemas och den är bra på alla sätt och vis förutom när det regnar för då regnar det in. Eller kanske inte regnar in, men barnen som sitter i blir blöta. Den håller inte tätt i materialet.

    Kanske kan regnskyddet till den dyra med multifunktioner passa även till en billig vagn så det inte blir blött i regnet.
  4. 2
    Jag känner en som har biltemas och den är bra på alla sätt och vis förutom när det regnar för då regnar det in. Eller kanske inte regnar in, men barnen som sitter i blir blöta. Den håller inte tätt i materialet.

    Kanske kan regnskyddet till den dyra med multifunktioner passa även till en billig vagn så det inte blir blött i regnet.
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3
    Vi har Biltemas. Den höll torrt i regn, även om det bara var en kort skur. Sambon köpte till en extra koppling till min cykel så vi kan båda ha kärran på våra cyklar. Jag är nöjd och vi kommer nog använda den en hel del.
  6. 3
    Vi har Biltemas. Den höll torrt i regn, även om det bara var en kort skur. Sambon köpte till en extra koppling till min cykel så vi kan båda ha kärran på våra cyklar. Jag är nöjd och vi kommer nog använda den en hel del.
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Vi har exakt den

    och har varit väldigt nöjda, stabil och relativt lätt (har inte kört några andra vagnar så jag kan inte säga hur den är i jämförelse. Orkar iaf utan problem köra en 2o 4 åring i den).Kört en hel del under 3 somrar, men nu cyklar barnen mest själva. KOmmer inte ihåg om det följde med två moteringsanordningar eller om de skickade med en extra på köpet.
  8. 4
    Vi har exakt den och har varit väldigt nöjda, stabil och relativt lätt (har inte kört några andra vagnar så jag kan inte säga hur den är i jämförelse. Orkar iaf utan problem köra en 2o 4 åring i den).Kört en hel del under 3 somrar, men nu cyklar barnen mest själva. KOmmer inte ihåg om det följde med två moteringsanordningar eller om de skickade med en extra på köpet.
  9. Medlem sedan
    Mar 2008
    #5
    Oj då! Blött vill man ju inte ha det... ;-) Men som du säger så kanske det går att fixa lätt med ett extra regnskydd.
  10. 5
    Oj då! Blött vill man ju inte ha det... ;-) Men som du säger så kanske det går att fixa lätt med ett extra regnskydd.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    Det var ju ett jättebra tips, även om det kanske inte var tänkt som det; jag hade helt ärligt inte tänkt på att det behövs en extra koppling antagligen. :-O
  12. 6
    Det var ju ett jättebra tips, även om det kanske inte var tänkt som det; jag hade helt ärligt inte tänkt på att det behövs en extra koppling antagligen. :-O
  13. Medlem sedan
    Mar 2008
    #7
    Åh, vad härligt att höra! Och om du orkar en 2 åring och en 4 åring i den samtidigt så ska nog jag orka en ettåring. :-P Och det känns väldigt skönt att veta att någon har testat den och är nöjd!

    Det står förresten att den är lätt att vika ihop - vad menas och hur lätt är det? Och hur mycket får man plats med i packutrymmet (för ett sådant verkar det vara)? Kan man fara och handla utan problem eller bör man tänka efter innan? Antar att det är lättare så länge man har ett barn och kan ställa saker inuti också, men ändå.
  14. 7
    Åh, vad härligt att höra! Och om du orkar en 2 åring och en 4 åring i den samtidigt så ska nog jag orka en ettåring. :-P Och det känns väldigt skönt att veta att någon har testat den och är nöjd!

    Det står förresten att den är lätt att vika ihop - vad menas och hur lätt är det? Och hur mycket får man plats med i packutrymmet (för ett sådant verkar det vara)? Kan man fara och handla utan problem eller bör man tänka efter innan? Antar att det är lättare så länge man har ett barn och kan ställa saker inuti också, men ändå.
  15. Medlem sedan
    Sep 2001
    #8

    Hmmm...

    ...jag har nog aldrig vikt ihop den vad jag kna minnas, men det går iaf. Får plats en del när man åker o handlar, spec när man bara har ett barn med. Så åtminstone en rejäl påse på platsen bredvid barnet och så ett par, inte överfulla, påsar baktill. Brukar lasta lite mindre ömtåliga saker där (typ toapapper o sådant) eftersom jag inte riktigt litar på kardborrebandet som det stängs med (har iof aldrig öppnats, men det känns som att risken finns om tunga varor trycker på).
  16. 8
    Hmmm... ...jag har nog aldrig vikt ihop den vad jag kna minnas, men det går iaf. Får plats en del när man åker o handlar, spec när man bara har ett barn med. Så åtminstone en rejäl påse på platsen bredvid barnet och så ett par, inte överfulla, påsar baktill. Brukar lasta lite mindre ömtåliga saker där (typ toapapper o sådant) eftersom jag inte riktigt litar på kardborrebandet som det stängs med (har iof aldrig öppnats, men det känns som att risken finns om tunga varor trycker på).
  17. Medlem sedan
    Mar 2008
    #9
    Så bra det låter! Nu vågar vi köpa den (redan lagt undan en när detta skrivs). Tack!
  18. 9
    Så bra det låter! Nu vågar vi köpa den (redan lagt undan en när detta skrivs). Tack!
  19. Medlem sedan
    Jun 2003
    #10
    Vi är nöjda med Biltemas. Har använts dagligen under ett år för två barn, till och från dagis, 2 km enkel väg. Inga problem med inregning eller annat, och mamman får bra kondis
  20. 10
    Vi är nöjda med Biltemas. Har använts dagligen under ett år för två barn, till och från dagis, 2 km enkel väg. Inga problem med inregning eller annat, och mamman får bra kondis

Liknande trådar

  1. HUR cykelkärra?
    By MariaKingsley in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-21, 20:28
  2. cykelkärra
    By geggamojs in forum Småbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-07-29, 11:38
  3. Cykelkärra!
    By Malin och Olle in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 20:29
  4. cykelkärra
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 18:31
  5. cykelkärra OT
    By Nyance in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-14, 07:11
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar