Vart har alla tagit vägen?
_0611 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2006
    #1

    Vart har alla tagit vägen?

    Kom att tänka på vilken aktivitet det var här för nåt år sedan. Nu är det nästan inga inlägg längre. Är väl den naturliga gången när våra barn blir större och annat än datorn pockar på. Kollade för skojs skull de andra grupperna runt omkring och såg att det är vi och decembermammorna som har lägst aktivitet. Kanske är vi som fått barn i slutet på året extra dåliga att skriva.
    Hoppas det är bra med er alla som ändå kikar in här någongång (och naturligtvis de andra också). Nu är det verkligen full fart. Ingen lugn stund. Puh. Jag tycker den här minitrotsåldern är jobbig. Undrar då hur det ska bli när den riktiga trotsåldern kommer.
    Trevlig sommar på er alla!
  2. 1
    Vart har alla tagit vägen? Kom att tänka på vilken aktivitet det var här för nåt år sedan. Nu är det nästan inga inlägg längre. Är väl den naturliga gången när våra barn blir större och annat än datorn pockar på. Kollade för skojs skull de andra grupperna runt omkring och såg att det är vi och decembermammorna som har lägst aktivitet. Kanske är vi som fått barn i slutet på året extra dåliga att skriva.
    Hoppas det är bra med er alla som ändå kikar in här någongång (och naturligtvis de andra också). Nu är det verkligen full fart. Ingen lugn stund. Puh. Jag tycker den här minitrotsåldern är jobbig. Undrar då hur det ska bli när den riktiga trotsåldern kommer.
    Trevlig sommar på er alla!
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Ja, det är verkligen låg aktivitet här. Då blir det lite trist att skriva nya inlägg eftersom man kanske inte får svar ändå.
    Vi får väl försöka dra igång det lite?

    I alla fall jag tyckte det var en trevlig stämning här inne när det var lite mer fart.

    Minitrotsålder Du menar denna hemska skrika, vråla, gnälla för percis allt-perioden som aaaaldrig tycks ta slut..
    Liv visade sitt temprament den dagen hon föddes.

    Senast udag har jag fått bära ut henne vrålandes från skoaffären för att hon inte fick ett par stora dam-pumps i stl 41 *S*
  4. 2
    Ja, det är verkligen låg aktivitet här. Då blir det lite trist att skriva nya inlägg eftersom man kanske inte får svar ändå.
    Vi får väl försöka dra igång det lite?

    I alla fall jag tyckte det var en trevlig stämning här inne när det var lite mer fart.

    Minitrotsålder Du menar denna hemska skrika, vråla, gnälla för percis allt-perioden som aaaaldrig tycks ta slut..
    Liv visade sitt temprament den dagen hon föddes.

    Senast udag har jag fått bära ut henne vrålandes från skoaffären för att hon inte fick ett par stora dam-pumps i stl 41 *S*
  5. Medlem sedan
    Jul 2006
    #3
    Jag kan riktigt se det framför mig. Tänk att de kan ha sånt temperament de små. Fast jag ska ärligt säga att David oftast sköter sig borta. Hemma skriker han för allt i princip, fast ibland slår det över även när vi är ute, och det är jobbigt att släpa iväg på ett gallskrikande barn. När vi var i Helsingör förra veckan och David fick ett utbrott ställde sig en äldre dam och vrålstirrade på oss. Jag hade lust att nita henne (skulle aldrig göra det så klart).
    Men jag måste erkänna att jag numera tycker det är skönt när andra barn skriker och det inte är mitt barn.
  6. 3
    Jag kan riktigt se det framför mig. Tänk att de kan ha sånt temperament de små. Fast jag ska ärligt säga att David oftast sköter sig borta. Hemma skriker han för allt i princip, fast ibland slår det över även när vi är ute, och det är jobbigt att släpa iväg på ett gallskrikande barn. När vi var i Helsingör förra veckan och David fick ett utbrott ställde sig en äldre dam och vrålstirrade på oss. Jag hade lust att nita henne (skulle aldrig göra det så klart).
    Men jag måste erkänna att jag numera tycker det är skönt när andra barn skriker och det inte är mitt barn.
  7. Medlem sedan
    Aug 2003
    #4
    Hej på er!
    Här är vi i värmen.
    Varit på olika semesterresor. Just nu har jag feber och ont i halsen, inte roligt i värmen.
    Annars har vi haft en bra sommar.
    Om tre veckor börjar lillen inskolning på förskolan. Flwer som börjar nu i höst?

    Ha det bra!
  8. 4
    Hej på er!
    Här är vi i värmen.
    Varit på olika semesterresor. Just nu har jag feber och ont i halsen, inte roligt i värmen.
    Annars har vi haft en bra sommar.
    Om tre veckor börjar lillen inskolning på förskolan. Flwer som börjar nu i höst?

    Ha det bra!
  9. Medlem sedan
    Jul 2006
    #5
    Nej, det låter verkligen trist att ha blivit sjuk i denna värme. Hoppas du kryar på dig.
    David har gått på förskolan sen januari, men om jag inte minns fel så är det fler här som tänkt skola in barnen nu i höst.
  10. 5
    Nej, det låter verkligen trist att ha blivit sjuk i denna värme. Hoppas du kryar på dig.
    David har gått på förskolan sen januari, men om jag inte minns fel så är det fler här som tänkt skola in barnen nu i höst.
  11. Medlem sedan
    Apr 2006
    #6
    Vi ska skola in Fanny nu i nästa vecka. Det ska bli spännande. Jag tror att det ska gå bra, hon brukar inte vara blyg för andra. Det blir min sambo som får skola in henne eftersom jag börjar mitt nya jobb på måndag.
    Hoppas alla har det bra i värmen. Här i Uppsala idag har det varit otroligt varmt och klibbigt!!!
  12. 6
    Vi ska skola in Fanny nu i nästa vecka. Det ska bli spännande. Jag tror att det ska gå bra, hon brukar inte vara blyg för andra. Det blir min sambo som får skola in henne eftersom jag börjar mitt nya jobb på måndag.
    Hoppas alla har det bra i värmen. Här i Uppsala idag har det varit otroligt varmt och klibbigt!!!
  13. Medlem sedan
    Oct 2002
    #7
    Trevlig sommar själv! Jättesynd att aktiviteten är låg. Jag har dåligt samvete när jag kikar in och inte hinner/orkar skriva.
    Här är det också full fart. Vi har ansökt om dagis från 29 september, 15 timmar. Har inget hört om plats ännu.

    Kram!
  14. 7
    Trevlig sommar själv! Jättesynd att aktiviteten är låg. Jag har dåligt samvete när jag kikar in och inte hinner/orkar skriva.
    Här är det också full fart. Vi har ansökt om dagis från 29 september, 15 timmar. Har inget hört om plats ännu.

    Kram!

Liknande trådar

  1. Vart har alla tagit vägen
    By Anja- in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 19:29
  2. Vart har alla tagit vägen???
    By Happie-D in forum _1104 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 20:19
  3. Vart har alla tagit vägen???
    By pinja in forum Försöker bli med barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 11:46
  4. vart har alla tagit vägen?
    By kattis,moa o gustav in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 21:42
  5. Vart har alla tagit vägen?
    By Linda m.J&T in forum _0210 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 07:40
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar