Barnfri kväll
_0803 Marsbarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2007
    #1

    Barnfri kväll

    Jag känner mig som när jag bodde hemma och fick vara ensam hemma. Maken och killarna är i sommarstugan hos farmor och farfar och jag och Julia har huset för oss själva. Hon sover dessutom ute på verandan så jag kan städa järnet. Ha! En make- och barnfri kväll och vad gör jag? Tvättar, städar mm. Det är ju lyx att städa helt själv. Vi har dop på söndag så det är kul om det ser lite fint ut. Jag fick nästan dölja min glädje för maken över att få lite egen tid, men det är ju så härligt. Vi har tillbringat så mycket tid ihop hela familjen så jag har inte dåligt samvete över att jag känner såhär heller. Dessutom köper vi ny bil nästa vecka. Härligt att slippa undra varje dag om det är en startar- eller startar-inte-dag.
    Smörgåstårta + kladdkaketårtor med grädde och jordgubbar och vindruvor blir det. Och kaffe och hembakta bullar. Jag tror det blir kanon! Jag har till och med vikt servetter som ser ut som små tröjor. Det är inte klokt vad mycket tid jag verkar ha. Har ni fler enkla tips som förhöjer stämningen så får ni gärna dela med er.
  2. 1
    Barnfri kväll Jag känner mig som när jag bodde hemma och fick vara ensam hemma. Maken och killarna är i sommarstugan hos farmor och farfar och jag och Julia har huset för oss själva. Hon sover dessutom ute på verandan så jag kan städa järnet. Ha! En make- och barnfri kväll och vad gör jag? Tvättar, städar mm. Det är ju lyx att städa helt själv. Vi har dop på söndag så det är kul om det ser lite fint ut. Jag fick nästan dölja min glädje för maken över att få lite egen tid, men det är ju så härligt. Vi har tillbringat så mycket tid ihop hela familjen så jag har inte dåligt samvete över att jag känner såhär heller. Dessutom köper vi ny bil nästa vecka. Härligt att slippa undra varje dag om det är en startar- eller startar-inte-dag.
    Smörgåstårta + kladdkaketårtor med grädde och jordgubbar och vindruvor blir det. Och kaffe och hembakta bullar. Jag tror det blir kanon! Jag har till och med vikt servetter som ser ut som små tröjor. Det är inte klokt vad mycket tid jag verkar ha. Har ni fler enkla tips som förhöjer stämningen så får ni gärna dela med er.
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Åh det låter underbart!Ja jag städar också när jag e själv..egentligen lite tokigt men man vill ju ha lite snyggt omkring sig ju
    och ska man ha dop som ni så såklart det ska vara extra fint.
    Min sambo ska på spa med jobbet ett dygn i september och jag sa rakt ut at det ska bli skönt med lite egentid när barnen somnat för kvällen och att det skulle bli mkt plats i sängen åt mig.Han bara skrattadeMan behöver ju det ibland.

    Tända ljus e alltid stämmningshöjande tycker jag men kanske det finns små barn som kan dra ner dem vid dopet å det kanske inte e så smart tipsat av mig egentligen.Lite nyplockade blommor i små söta vaser e också väldigt sött och fint.Hoppas ni får det toppen!Och njut av din egen tid
  4. 2
    Åh det låter underbart!Ja jag städar också när jag e själv..egentligen lite tokigt men man vill ju ha lite snyggt omkring sig ju
    och ska man ha dop som ni så såklart det ska vara extra fint.
    Min sambo ska på spa med jobbet ett dygn i september och jag sa rakt ut at det ska bli skönt med lite egentid när barnen somnat för kvällen och att det skulle bli mkt plats i sängen åt mig.Han bara skrattadeMan behöver ju det ibland.

    Tända ljus e alltid stämmningshöjande tycker jag men kanske det finns små barn som kan dra ner dem vid dopet å det kanske inte e så smart tipsat av mig egentligen.Lite nyplockade blommor i små söta vaser e också väldigt sött och fint.Hoppas ni får det toppen!Och njut av din egen tid

Liknande trådar

  1. En barnfri kväll...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-07, 19:39
  2. Barnfri kväll
    By -Vivi- in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-04-18, 19:57
  3. Barnfri kväll
    By zukits in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-04, 15:03
  4. Barnfri kväll!!!
    By Linnie med tre in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 20:55
  5. Barnfri kväll=)
    By josephine in forum Ensamförälder
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-08-26, 10:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar