Kan man tröttna på vin?
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Kan man tröttna på vin?

    Jag har gjort det, god middag, ett glas vin till. Syrran bjuder på middag, vin till, en god middag igen, vin till, svågern kommer, vin till.....
    Jag är trött på vin nu, så in i norden, det har aldrig blivit mer än ett eller max två glas vin, ingen bakfylla, ingen fylla ingenting sådant.
    Men jag är trött på vin
    Kan man tröttna på kyckling, det har jag också gjort, man kan göra massor av god mat av billig kyckling, men nu är jag trött på detta också.
  2. 1
    Kan man tröttna på vin? Jag har gjort det, god middag, ett glas vin till. Syrran bjuder på middag, vin till, en god middag igen, vin till, svågern kommer, vin till.....
    Jag är trött på vin nu, så in i norden, det har aldrig blivit mer än ett eller max två glas vin, ingen bakfylla, ingen fylla ingenting sådant.
    Men jag är trött på vin
    Kan man tröttna på kyckling, det har jag också gjort, man kan göra massor av god mat av billig kyckling, men nu är jag trött på detta också.
  3. Medlem sedan
    Aug 2006
    #2
    Jag hoppas att jag inte kan det Det är nästan det enda kuliga jag har kvar
  4. 2
    Jag hoppas att jag inte kan det Det är nästan det enda kuliga jag har kvar
  5. Medlem sedan
    Nov 2000
    #3
    Neeej, inte kan man tröttna på vin! Men om du gör det så kan du väl skicka hit det som blir över!
  6. 3
    Neeej, inte kan man tröttna på vin! Men om du gör det så kan du väl skicka hit det som blir över!
  7. Medlem sedan
    Jun 2005
    #4
    Inget att oroa sig för. Det är när man tycker att vinet gör nytta och man mår bra av det som man ska oroa sig.
  8. 4
    Inget att oroa sig för. Det är när man tycker att vinet gör nytta och man mår bra av det som man ska oroa sig.
  9. Medlem sedan
    Jun 2008
    #5
    Ja. Precis så!
  10. 5
    Ja. Precis så!
  11. Medlem sedan
    Jun 2008
    #6
    Jag tycker att det låter sunt. För då har du bara använt vinet för smaken och/eller konventionen att det ska vara vin till god mat. Hade du använt det för ruseffekten, så hade du inte tröttnat! Utan snarare trappat upp dosen...
  12. 6
    Jag tycker att det låter sunt. För då har du bara använt vinet för smaken och/eller konventionen att det ska vara vin till god mat. Hade du använt det för ruseffekten, så hade du inte tröttnat! Utan snarare trappat upp dosen...
  13. Medlem sedan
    Apr 2008
    #7
    tröttna på kyckling...hjälp. det vill ja aldrig göra. vad ska man lyxa till me då liksom??

    jagochkidsen.blogg.se
  14. 7
    tröttna på kyckling...hjälp. det vill ja aldrig göra. vad ska man lyxa till me då liksom??

    jagochkidsen.blogg.se
  15. Medlem sedan
    Jan 2001
    #8

    jag är dötrött på kyckling!

    usch, särskilt billig kyckling, den smakar förfärligt! Nån konstig bi/eftersmak...

    För 10 år sedan ääälskade jag kyckling och kunde äta det varje dag, nu gillar jag egentligen bara färdiggrillad kyckling... den smakar iaf normalt.

    Jag skulle nog också tröttna på vin om jag under en period drack det ofta (om än inte så mkt vid varje tillfälle, precis som du sa!). Coca Cola tröttnar jag däremot aldrig på, tyvärr
    *~* The road to hell is paid with good intentions *~*
  16. 8
    jag är dötrött på kyckling! usch, särskilt billig kyckling, den smakar förfärligt! Nån konstig bi/eftersmak...

    För 10 år sedan ääälskade jag kyckling och kunde äta det varje dag, nu gillar jag egentligen bara färdiggrillad kyckling... den smakar iaf normalt.

    Jag skulle nog också tröttna på vin om jag under en period drack det ofta (om än inte så mkt vid varje tillfälle, precis som du sa!). Coca Cola tröttnar jag däremot aldrig på, tyvärr
  17. Medlem sedan
    Aug 2006
    #9
    Och det är nu det är läge att påminna om att inte ta allt på dödligt allvar, kanske bäst med tanke på diskussionen nedan *s*
  18. 9
    Och det är nu det är läge att påminna om att inte ta allt på dödligt allvar, kanske bäst med tanke på diskussionen nedan *s*
  19. Medlem sedan
    Apr 2002
    #10
    ja för jag gillar inte alls vin.
  20. 10
    ja för jag gillar inte alls vin.
  21. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #11
    Ha, jag är _inte_ orolig för dig.
  22. 11
    Ha, jag är _inte_ orolig för dig.
  23. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #12
    Nej, jag var inte orolig, däremot rätt förvånad, för jag tycker vin är gott. Men jag inser att man kan nog tröttna på all typ av mat om det blir för mycket
  24. 12
    Nej, jag var inte orolig, däremot rätt förvånad, för jag tycker vin är gott. Men jag inser att man kan nog tröttna på all typ av mat om det blir för mycket
  25. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #13
    Jag tycker inte om att bli berusad, tycker inte om känslan av att förlora kontrollen och så blir jag så väldigt illamående ifall jag dricker det minsta lilla för mycket,
  26. 13
    Jag tycker inte om att bli berusad, tycker inte om känslan av att förlora kontrollen och så blir jag så väldigt illamående ifall jag dricker det minsta lilla för mycket,
  27. Medlem sedan
    Jun 2008
    #14
    Då kommer du inte att bli alkoholist i alla fall..!
  28. 14
    Då kommer du inte att bli alkoholist i alla fall..!
  29. anchita
    #15
    pilgrimmsmusslopr, hummer och musslor? Eller lammstek, oxfilé eller en späckad fläskfile? Det kan man "lyxa" till med om man inte vill käka kyckling.
  30. 15
    pilgrimmsmusslopr, hummer och musslor? Eller lammstek, oxfilé eller en späckad fläskfile? Det kan man "lyxa" till med om man inte vill käka kyckling.
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Vin tröttnade jag på för länge sedan...dock inte kyckling
  32. 16
    Vin tröttnade jag på för länge sedan...dock inte kyckling
  33. Medlem sedan
    Aug 2006
    #17
    Nä du är ju klok och känner mig dessutom *s*
  34. 17
    Nä du är ju klok och känner mig dessutom *s*

Liknande trådar

  1. Kan man tröttna på sex?
    By huskors in forum Sex & erotik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-22, 14:22
  2. Börjar tröttna nu
    By Gabricia in forum _0709 Septemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-28, 18:55
  3. Börjar tröttna på
    By Anna-UK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-06, 22:06
  4. Ni har väl hunnit tröttna
    By Mactilda in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-22, 18:06
  5. Börjar tröttna nu..
    By oja39 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-17, 09:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar