Inskolning?
_0610 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2000
    #1

    Inskolning?

    Isac ska börja på dagis v 34 och hans pappa ska taförsta inskolningsveckan.Vi vet inte alls hur mycket inkolning som behövs,men räknar med ca 2 veckor för säkerhets skull.Jag ska ta den andra veckan (alltså v 35) och min fråga är om jag får ta föräldradagar då? Han kommer ju (förhoppningsvis) att vara ganska inskolad då och gå några timmar längre för var dag, men jag vågar ju ändå inte räkna med att han är fullt inskolad så att jag kan jobba "som vanligt".Jag vill ju finnas tillgänglig och kunna hämta honom eller vara med om det behövs.Eftersom jag är nyanställd så har jag inte semester så det räcker att ta ut för den här veckan, så hur funkar det då? Hur har ni andra gjort? I mitt arbete så har jag ju egna patienter och fullbokad tidbok om jag är på arbetet och då är det i princip omöjligt att gå ifrån om det skulle behövas, därför känns det bättre att vara planerat ledig ifall inskolningen drar ut på tiden.Är jag sjåpig som räknar med två veckor kanske? Är en vecka tillräckligt?
  2. 1
    Inskolning? Isac ska börja på dagis v 34 och hans pappa ska taförsta inskolningsveckan.Vi vet inte alls hur mycket inkolning som behövs,men räknar med ca 2 veckor för säkerhets skull.Jag ska ta den andra veckan (alltså v 35) och min fråga är om jag får ta föräldradagar då? Han kommer ju (förhoppningsvis) att vara ganska inskolad då och gå några timmar längre för var dag, men jag vågar ju ändå inte räkna med att han är fullt inskolad så att jag kan jobba "som vanligt".Jag vill ju finnas tillgänglig och kunna hämta honom eller vara med om det behövs.Eftersom jag är nyanställd så har jag inte semester så det räcker att ta ut för den här veckan, så hur funkar det då? Hur har ni andra gjort? I mitt arbete så har jag ju egna patienter och fullbokad tidbok om jag är på arbetet och då är det i princip omöjligt att gå ifrån om det skulle behövas, därför känns det bättre att vara planerat ledig ifall inskolningen drar ut på tiden.Är jag sjåpig som räknar med två veckor kanske? Är en vecka tillräckligt?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Föräldradagar funkar! Två veckor verkar vara det normala för inskolning för de flesta så små barn. N blev sjuk mitt i inskolningen och vi trodde vi skulle få hålla på längre, men efter två veckor funkade det hur bra som helst, så det räckte.
  4. 2
    Föräldradagar funkar! Två veckor verkar vara det normala för inskolning för de flesta så små barn. N blev sjuk mitt i inskolningen och vi trodde vi skulle få hålla på längre, men efter två veckor funkade det hur bra som helst, så det räckte.
  5. Medlem sedan
    Sep 2005
    #3
    Vad jag har hört av andra så är det föräldradagar som gäller oavsett hur många timmar barnet är på dagis under inskolningen så passa på att få lite egen tid om inskolningen är i princip klar
  6. 3
    Vad jag har hört av andra så är det föräldradagar som gäller oavsett hur många timmar barnet är på dagis under inskolningen så passa på att få lite egen tid om inskolningen är i princip klar
  7. Medlem sedan
    Dec 2000
    #4
    Tack! Vad bra att man "får" räkna med 2 veckor.Det är lite så jag känner, man vet ju inte om det blir sjukdomar eller något annat som gör att man stöter på patrull.Skönt att N var på banan så fort trots att hon blev sjuk.I har knappt varit sjuk alls ännu så jag fasar lite för att han ska "få allt" när han sätter in näsan på dagis Är allt bra med er annars?
  8. 4
    Tack! Vad bra att man "får" räkna med 2 veckor.Det är lite så jag känner, man vet ju inte om det blir sjukdomar eller något annat som gör att man stöter på patrull.Skönt att N var på banan så fort trots att hon blev sjuk.I har knappt varit sjuk alls ännu så jag fasar lite för att han ska "få allt" när han sätter in näsan på dagis Är allt bra med er annars?
  9. Medlem sedan
    Dec 2000
    #5
    Hihi, ja jag hoppas ju lite att jag har fått "den enklaste" veckan, men man vet ju aldrig.Det kan ju bli precis tvärtom också
  10. 5
    Hihi, ja jag hoppas ju lite att jag har fått "den enklaste" veckan, men man vet ju aldrig.Det kan ju bli precis tvärtom också
  11. Medlem sedan
    Feb 2006
    #6
    Du har fått svar ang föräldraledigheten, jag ville bara svara på det andra!

    Jag tycker inte du är sjåpig! På dagiset Alva ska börja på vill de att vi ska avstätta 2-3 veckor för inskolningen, barnet ska få styra!
  12. 6
    Du har fått svar ang föräldraledigheten, jag ville bara svara på det andra!

    Jag tycker inte du är sjåpig! På dagiset Alva ska börja på vill de att vi ska avstätta 2-3 veckor för inskolningen, barnet ska få styra!
  13. Medlem sedan
    Mar 2005
    #7

    Ta föräldradagar

    är mitt råd. Båda min barn tog 3 veckor att skola in, man vet ju aldrig. Det är sällan det tar en vecka att skola in, de flesta av de barn som vi skolar in (jobbar på småbarnsavd.) är sällan "kalar" efter en vecka. Om det går jättebra för Isac så kan du ju bara vara hemma och ta det lugnt de timmarna Låter inte det bra?
  14. 7
    Ta föräldradagar är mitt råd. Båda min barn tog 3 veckor att skola in, man vet ju aldrig. Det är sällan det tar en vecka att skola in, de flesta av de barn som vi skolar in (jobbar på småbarnsavd.) är sällan "kalar" efter en vecka. Om det går jättebra för Isac så kan du ju bara vara hemma och ta det lugnt de timmarna Låter inte det bra?
  15. Cissi med G och A
    #8

    Oj då, fel nick imt

    v
  16. 8
    Oj då, fel nick imt v
  17. Medlem sedan
    Feb 2008
    #9
    Allt bra här, fullt upp förstås . N hade inte heller varit sjuk så mycket innan, så första tiden efter inskolningen blev det en del sjukdomar... det var ju också mitt i vintern när de var inne mycket, så det blir nog bättre för I som börjar när det fortfarande är lätt att vara ute!
  18. 9
    Allt bra här, fullt upp förstås . N hade inte heller varit sjuk så mycket innan, så första tiden efter inskolningen blev det en del sjukdomar... det var ju också mitt i vintern när de var inne mycket, så det blir nog bättre för I som börjar när det fortfarande är lätt att vara ute!
  19. Medlem sedan
    Sep 2005
    #10
    Jag håller tummarna för att du får tid till dig själv också!
  20. 10
    Jag håller tummarna för att du får tid till dig själv också!
  21. Medlem sedan
    Dec 2000
    #11
    Förstår att det är fullt upp, du sitter väl inte och pillar dej i naveln precis

    Jag hoppas I ska klara sej hyfsat från alla dagisinfektioner.Så länge de kan vara utomhus mycket så borde ju bacillerna vädras ur ungarna lite bättre
  22. 11
    Förstår att det är fullt upp, du sitter väl inte och pillar dej i naveln precis

    Jag hoppas I ska klara sej hyfsat från alla dagisinfektioner.Så länge de kan vara utomhus mycket så borde ju bacillerna vädras ur ungarna lite bättre
  23. Medlem sedan
    Dec 2000
    #12
    Det gör jag också I alla fall någon liten timme...
  24. 12
    Det gör jag också I alla fall någon liten timme...
  25. Medlem sedan
    Dec 2000
    #13
    Ä, skrev ett svar till dej men det försvann Tack för ditt svar iaf, tur att jag inte är sjåpig
  26. 13
    Ä, skrev ett svar till dej men det försvann Tack för ditt svar iaf, tur att jag inte är sjåpig
  27. Medlem sedan
    Dec 2000
    #14
    Hihi, jo det låter jättebra Men jag misstänker att den här mammagrisen tar minst 2 veckor att skola in, han lever i total symbios med mej tror jag
  28. 14
    Hihi, jo det låter jättebra Men jag misstänker att den här mammagrisen tar minst 2 veckor att skola in, han lever i total symbios med mej tror jag
  29. Medlem sedan
    Aug 2002
    #15
    Du är inte ett dugg sjåpig, utan det är bara bra att du förbereder dig på att det kan ta tid och inte behöver känna stress att du egentligen skulle vara på jobbet.

    Är du lugn så blir Isaac lugn, det är en gyllene regel som kan vara bra att ha i bakhuvudet.

    Och även de mest inbitna mammagrisar, som min son t ex, kan uppskatta och trivas som fisken i vattnet på förskolan
  30. 15
    Du är inte ett dugg sjåpig, utan det är bara bra att du förbereder dig på att det kan ta tid och inte behöver känna stress att du egentligen skulle vara på jobbet.

    Är du lugn så blir Isaac lugn, det är en gyllene regel som kan vara bra att ha i bakhuvudet.

    Och även de mest inbitna mammagrisar, som min son t ex, kan uppskatta och trivas som fisken i vattnet på förskolan

Liknande trådar

  1. Inskolning
    By AnnaBessan in forum _03 Vårbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 22:33
  2. inskolning
    By sessa79 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-22, 11:53
  3. Ny inskolning!
    By Lillblomma in forum _0408 Augustibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-17, 11:56
  4. Inskolning...
    By Mulle3 in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 20:27
  5. Inskolning...
    By Adela in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-24, 10:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar