Är det bara jag kvar? Vart är ni alla?
_0312 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Är det bara jag kvar? Vart är ni alla?

    Eftersom det är en sådan liten aktivitet på denna sidan är nog risken stor att den snart är borta, vilket jag tycker är tråkigt. Är inne och kikar men det är sällan någon skriver här.Jag är inte jätteaktiv själv, det är ju fullt upp jämt....Men som sagt var jättetrist om 2003/12 blir borta.

    Hur är det med er allihop? Vad gör ni nu på semestern? Själva är det mest sol och bad som gäller just nu när det är så soligt.
    - Mamma till 4:Emelie-94, Emmy-97, Loke dec-03 och Lias aug-06-
  2. 1
    Är det bara jag kvar? Vart är ni alla? Eftersom det är en sådan liten aktivitet på denna sidan är nog risken stor att den snart är borta, vilket jag tycker är tråkigt. Är inne och kikar men det är sällan någon skriver här.Jag är inte jätteaktiv själv, det är ju fullt upp jämt....Men som sagt var jättetrist om 2003/12 blir borta.

    Hur är det med er allihop? Vad gör ni nu på semestern? Själva är det mest sol och bad som gäller just nu när det är så soligt.
  3. Medlem sedan
    Jan 2002
    #2

    Jag är inne och läser,

    men det skrivs ju som sagt inte så mycket.

    Allt är bra med oss. Vi solar och badar också en hel del på semestern nu. Jag är fortfarande mammaledig med Rasmus, börjar jobba den 1/9, så nu är maken hemma och ska vara hemma till den 1/2 -09. Amanda börjar 6-års till hösten så då kommer Johanna gå ensam på dagis en termin. Få se hur det går, hon har ju haft tryggheten i storasyrran.

    Johanna är övrigt ett väääldigt pratglad tjej som endast är tyst när hon sover - typ. Hon är ganska fumlig, ramlar, snubblar och slår sig ofta, vet inte om det hör till åldern?!?
    * Amanda 020411 *
    * Johanna 031229 *
    * Rasmus 070711 *

    blogg.mankler.se
  4. 2
    Jag är inne och läser, men det skrivs ju som sagt inte så mycket.

    Allt är bra med oss. Vi solar och badar också en hel del på semestern nu. Jag är fortfarande mammaledig med Rasmus, börjar jobba den 1/9, så nu är maken hemma och ska vara hemma till den 1/2 -09. Amanda börjar 6-års till hösten så då kommer Johanna gå ensam på dagis en termin. Få se hur det går, hon har ju haft tryggheten i storasyrran.

    Johanna är övrigt ett väääldigt pratglad tjej som endast är tyst när hon sover - typ. Hon är ganska fumlig, ramlar, snubblar och slår sig ofta, vet inte om det hör till åldern?!?
  5. Medlem sedan
    Jun 2003
    #3

    Hi hi...

    jag brukar kolla också men nu blir det inte varje dag längre. Tycker också att det vore synd om sidan försvann men det är ju inget kul att sitta och skriva för sig själv

    Vi har mest varit hemma, håller på att bygga badrum, och gjort kortare utflykter. En sväng till Parken Zoo i Eskilstuna och i helgen åkte vi till Muminvärlden, Elias tyckte det var kul men han var rädd för Mumintrollen och ville inte komma för nära dem.... Han gillar inte att hälsa på olika "saker" som är för barn, t ex på mumintroll, clowner och dyl. Men sen när han väl har vågat så är han supervild istället och kan inte låta dem vara, fler som är så?

    Trevlig fortsättning på sommaren!
    Kram!
    JEMA m Elias 0312, Sofia 0510 & Felix 0706

    Jag försöker skriva lite om hur man överlever livet när allt är lite för mycket i min blogg: jemaochlivet.blogg.se titta gärna in!

    Sofia har LCH och behandlas med kortison och cellgifter. Läs om LCH på www.sos.se och sök på LCH.
  6. 3
    Hi hi... jag brukar kolla också men nu blir det inte varje dag längre. Tycker också att det vore synd om sidan försvann men det är ju inget kul att sitta och skriva för sig själv

    Vi har mest varit hemma, håller på att bygga badrum, och gjort kortare utflykter. En sväng till Parken Zoo i Eskilstuna och i helgen åkte vi till Muminvärlden, Elias tyckte det var kul men han var rädd för Mumintrollen och ville inte komma för nära dem.... Han gillar inte att hälsa på olika "saker" som är för barn, t ex på mumintroll, clowner och dyl. Men sen när han väl har vågat så är han supervild istället och kan inte låta dem vara, fler som är så?

    Trevlig fortsättning på sommaren!
    Kram!
  7. Datsun m Albin
    #4
    Jag läser men har inte skrivit något här på flera år.

    Vi har varit på Aspö några dagar och Albin fick bo hos sin farmor och farfar i Mellbystrand 2 nätter när hans mamma och pappa åkte iväg själva. Första gången jag var utan Albin mer än 1 dygn. På torsdag planerar jag och Albin att åka tåg till Köpenhamn och gå på Zoo. Annars tillbringar vi en stor del av vår tid vid en liten sjö här i Laholm. Albin är ett vattendjur utan dess like.

    Albin saknar sina dagiskompisar och har sommalov från fotbollen. Han snackar i princip hela tiden och är just nu inne i en växaperiod. Han skriver sitt namn, var jätteglad när han äntligen lärde sig skriva B.

    Ha det bra alla!

    Kram
  8. 4
    Jag läser men har inte skrivit något här på flera år.

    Vi har varit på Aspö några dagar och Albin fick bo hos sin farmor och farfar i Mellbystrand 2 nätter när hans mamma och pappa åkte iväg själva. Första gången jag var utan Albin mer än 1 dygn. På torsdag planerar jag och Albin att åka tåg till Köpenhamn och gå på Zoo. Annars tillbringar vi en stor del av vår tid vid en liten sjö här i Laholm. Albin är ett vattendjur utan dess like.

    Albin saknar sina dagiskompisar och har sommalov från fotbollen. Han snackar i princip hela tiden och är just nu inne i en växaperiod. Han skriver sitt namn, var jätteglad när han äntligen lärde sig skriva B.

    Ha det bra alla!

    Kram
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    Jag läser då och då,

    Hejsan,

    Det är svårt att hinna med nuförtiden, med 2 barn, heltidsjobb och allt. Men ibland slår nostalgin till, och då får man börja leta sig bakåt i trådarna. Jättekul att läsa hur det var när man var gravid .

    Vi har varit i Turkiet i början på sommaren ett par veckor, sen har vi varit på landet, eskilstuna zoo, vimmerby, Göteborg etc etc. Badat, solat och bara gjort massor med saker för barnen! Och det har uppskattats kan jag lova .

    Just nu står vi lite i valet och kvalet, om vi ska åka till Thailand över vintern, eller om mannen och jag ska unna oss en vecka i New York istället. Vad tycker ni?

    Kram!
  10. 5
    Jag läser då och då, Hejsan,

    Det är svårt att hinna med nuförtiden, med 2 barn, heltidsjobb och allt. Men ibland slår nostalgin till, och då får man börja leta sig bakåt i trådarna. Jättekul att läsa hur det var när man var gravid .

    Vi har varit i Turkiet i början på sommaren ett par veckor, sen har vi varit på landet, eskilstuna zoo, vimmerby, Göteborg etc etc. Badat, solat och bara gjort massor med saker för barnen! Och det har uppskattats kan jag lova .

    Just nu står vi lite i valet och kvalet, om vi ska åka till Thailand över vintern, eller om mannen och jag ska unna oss en vecka i New York istället. Vad tycker ni?

    Kram!
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6
    jo, det gör väl det...Loke babblar också jämt:-)
  12. 6
    jo, det gör väl det...Loke babblar också jämt:-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Mumintrollen kan säkert upplevas som stora och kanske lite farliga för små barn. Har aldrig varit där men skulle gärna vilja. ha en fortsatt trevlig sommar ni också.
  14. 7
    Mumintrollen kan säkert upplevas som stora och kanske lite farliga för små barn. Har aldrig varit där men skulle gärna vilja. ha en fortsatt trevlig sommar ni också.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8
    Vad duktig han er er lille Albin! Loke är inte så jätteintresserad av bokstäver och soffror än , kan skriva L, O och E än så länge men det kommer väl..
  16. 8
    Vad duktig han er er lille Albin! Loke är inte så jätteintresserad av bokstäver och soffror än , kan skriva L, O och E än så länge men det kommer väl..
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9
    Jo, jag vet det är fullt upp jämt. Det var inte alls att jag ville anklaga någon utan bara att det vore trist om sidan försvann och jag tycker att det är så kul om vi kan hålla kontakten.

    NewYork eller Thailand? Inte ett lätt val alls.Men en Thailandsresa framåt hösten är ju ganska oslagbart. Var där i november för några år sedan o det var underbart.
  18. 9
    Jo, jag vet det är fullt upp jämt. Det var inte alls att jag ville anklaga någon utan bara att det vore trist om sidan försvann och jag tycker att det är så kul om vi kan hålla kontakten.

    NewYork eller Thailand? Inte ett lätt val alls.Men en Thailandsresa framåt hösten är ju ganska oslagbart. Var där i november för några år sedan o det var underbart.
  19. Medlem sedan
    Apr 2003
    #10
    Jag är här ibland...men det blir bara att jag läser!
    Gabriel ska få en lillasyster till, i oktober, så nu sitter jag "hög-gravid" och uppsvälld i värmen! :-)

    I början på somaren var vi på Gran Canaria i 2 veckor, annars har vi mest tagit det lugnt, jag har varit sjukskriven pga foglossning och går snart på havandeskapspenning.

    Gabriel är nog som alla andra 4½ åringar, han är full av energi, pratar väldigt mycket och har ett otroligt rikt ordförråd! Han gillar bokstäver och siffror och kan väl räkna till 30 utan problem, skriva sitt namn och skriver gärna andra ord med om man visar hur man skriver. Han gillar att rita och spelar en hel del spel på dator och nintendo Wii samt nintendo DS.... dock inga våldsamma spel, utan mest pedagogiska ! :-)

    När vi är ute vill han gärna cykla, spela forboll eller leka i sandlådan! Han cyklar fortfarande med stödhjul, vet inte hur vi ska få han att sluta med det.

    Ja det var lite från oss....
    Bilder finns på http://bellagabriel.bilddagboken.se
    /Therese (Gabriel 031122 & Bella 070201)
  20. 10
    Jag är här ibland...men det blir bara att jag läser!
    Gabriel ska få en lillasyster till, i oktober, så nu sitter jag "hög-gravid" och uppsvälld i värmen! :-)

    I början på somaren var vi på Gran Canaria i 2 veckor, annars har vi mest tagit det lugnt, jag har varit sjukskriven pga foglossning och går snart på havandeskapspenning.

    Gabriel är nog som alla andra 4½ åringar, han är full av energi, pratar väldigt mycket och har ett otroligt rikt ordförråd! Han gillar bokstäver och siffror och kan väl räkna till 30 utan problem, skriva sitt namn och skriver gärna andra ord med om man visar hur man skriver. Han gillar att rita och spelar en hel del spel på dator och nintendo Wii samt nintendo DS.... dock inga våldsamma spel, utan mest pedagogiska ! :-)

    När vi är ute vill han gärna cykla, spela forboll eller leka i sandlådan! Han cyklar fortfarande med stödhjul, vet inte hur vi ska få han att sluta med det.

    Ja det var lite från oss....
    Bilder finns på http://bellagabriel.bilddagboken.se
    /Therese (Gabriel 031122 & Bella 070201)
  21. Medlem sedan
    May 2006
    #11
    Kikar ibland men skriver inte så mycket. Cesar är en ganska skärpt liten kille som både läser, skriver och räknar helt obehindrat. Han är inte så förtjust i sporter än (mest för att han själv inte tycker att han är tillräckligt bra - vill kunna direkt annars inge kul), men leker gärna superhjälte och ritar och skriver kartor över Stockholms tunnelbanesystem. ;o)

    Han håller på att lära sig cykla utan stödhjul (fick inte sin första cykel förrän nu i maj) och är ganska harig när det gäller vatten (till skillnad från sin lillasyster som är ett vattendjur).

    Har varit härligt med semester då man kan njuta av sina barn fullt ut. Imorgon börjar jobbet...

    Kul att höra om era barn som nu inte är så små längre. Tiden går så fort att man blir rädd!

    Kram!

    Eleonor m C04 & B05
  22. 11
    Kikar ibland men skriver inte så mycket. Cesar är en ganska skärpt liten kille som både läser, skriver och räknar helt obehindrat. Han är inte så förtjust i sporter än (mest för att han själv inte tycker att han är tillräckligt bra - vill kunna direkt annars inge kul), men leker gärna superhjälte och ritar och skriver kartor över Stockholms tunnelbanesystem. ;o)

    Han håller på att lära sig cykla utan stödhjul (fick inte sin första cykel förrän nu i maj) och är ganska harig när det gäller vatten (till skillnad från sin lillasyster som är ett vattendjur).

    Har varit härligt med semester då man kan njuta av sina barn fullt ut. Imorgon börjar jobbet...

    Kul att höra om era barn som nu inte är så små längre. Tiden går så fort att man blir rädd!

    Kram!

    Eleonor m C04 & B05
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12
    Oj vilken grabb du har..Inte ens 5år och kan räkna och skriva. Ett blivande snille:-)
    Hoppas att du överlever första jobbdagen.
  24. 12
    Oj vilken grabb du har..Inte ens 5år och kan räkna och skriva. Ett blivande snille:-)
    Hoppas att du överlever första jobbdagen.
  25. Medlem sedan
    Jan 2003
    #13
    VAd kul att gabriel ska få syskon igen!Grattis!
  26. 13
    VAd kul att gabriel ska få syskon igen!Grattis!
  27. Medlem sedan
    Jan 2003
    #14
    Jag tittar också in här ibland. Men tydligen inte tillräckligt ofta, eftersom jag inte upptäckte denna tråden förrän idag!

    Jag har i och för sig rätt fullt upp numera, då Colin fick en lillebror för tre veckor sen! Så nu har han både en lillasyster och en lillebror.

    Men jag håller med om att det vore synd om denna gruppen försvann!
    Vi måste kanske alla göra en extra ansträngning för att få den att vara kvar!
    Jennifer med Colin 0312, Bianca 0511 och Leonard 0807
  28. 14
    Jag tittar också in här ibland. Men tydligen inte tillräckligt ofta, eftersom jag inte upptäckte denna tråden förrän idag!

    Jag har i och för sig rätt fullt upp numera, då Colin fick en lillebror för tre veckor sen! Så nu har han både en lillasyster och en lillebror.

    Men jag håller med om att det vore synd om denna gruppen försvann!
    Vi måste kanske alla göra en extra ansträngning för att få den att vara kvar!
  29. Medlem sedan
    Apr 2003
    #15
    Nej du är inte själv kvar! Jag gluttar varje dag, men skriver mest på OÄF...
    Annars så har jag en aktiv, underbar, jobbig, rolig, snacksalig, frågvis 4.5 åring ;0)
  30. 15
    Nej du är inte själv kvar! Jag gluttar varje dag, men skriver mest på OÄF...
    Annars så har jag en aktiv, underbar, jobbig, rolig, snacksalig, frågvis 4.5 åring ;0)
  31. Medlem sedan
    Jan 2003
    #16
    Grattis till lillkillen. Hoppas att allt är bra med er.
  32. 16
    Grattis till lillkillen. Hoppas att allt är bra med er.
  33. Medlem sedan
    Jan 2003
    #17
    Vad skönt:-)
    Jag kan nog säga/skriva detsamma om min drygt 4,5 årige son*skratt*
  34. 17
    Vad skönt:-)
    Jag kan nog säga/skriva detsamma om min drygt 4,5 årige son*skratt*
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18
    Jag blir såååå trött i bland på att svara på
    -mamma?
    åttahundramiljoners gånger varje dag...*S* och försöka att lyssna på radion i bilen är bara bortkastad tid.
    Fast i bland så kommer han med såna underbara spekulationer, påstående osv så man skrattar på sig. Och inte att förglöma hans egna påhittade ord, som tex
    försäkta mig -ursäkta ev förlåt mig .
    kanel - kamel
    dagodagbana-bergodalbana
    mestodimestovalen -melodifestival
  36. 18
    Jag blir såååå trött i bland på att svara på
    -mamma?
    åttahundramiljoners gånger varje dag...*S* och försöka att lyssna på radion i bilen är bara bortkastad tid.
    Fast i bland så kommer han med såna underbara spekulationer, påstående osv så man skrattar på sig. Och inte att förglöma hans egna påhittade ord, som tex
    försäkta mig -ursäkta ev förlåt mig .
    kanel - kamel
    dagodagbana-bergodalbana
    mestodimestovalen -melodifestival
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Men hej! Vad roligt med en trea! Min Mira fick lillebror Vidar i mars förra året och nu väntas lillebror namnlös dyka upp närsomhelst (nåja, september)!
    Kul att vi fått alla tre barnen "samtidigt".

    lycka till!!

    kram,
    Possan
    (Valin på familjeliv)
  38. 19
    Men hej! Vad roligt med en trea! Min Mira fick lillebror Vidar i mars förra året och nu väntas lillebror namnlös dyka upp närsomhelst (nåja, september)!
    Kul att vi fått alla tre barnen "samtidigt".

    lycka till!!

    kram,
    Possan
    (Valin på familjeliv)
  39. Medlem sedan
    Jul 2003
    #20
    Jag kikar in här ibland men hänger mest på familjeliv. Finns ni andra där också?
    Min signatur är Valin om nån har vägarna förbi där :-)

    kram
  40. 20
    Jag kikar in här ibland men hänger mest på familjeliv. Finns ni andra där också?
    Min signatur är Valin om nån har vägarna förbi där :-)

    kram

Liknande trådar

  1. Är det bara jag kvar?
    By Kulturkoftan in forum _1108 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-09-03, 09:59
  2. är det bara jag kvar?
    By kajsa m O-04 & W-06 in forum _0605 Majbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 21:28
  3. Bara en dag kvar!
    By cia76 in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-11, 19:00
  4. Nu har jag bara ETT rim kvar =)
    By Triss in forum Hem & fritid
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 14:41
  5. Är det bara jag kvar nu????
    By Målaren in forum Singelmingel
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 00:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar