Svullen i ansiktet
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    May 2005
    #1

    Svullen i ansiktet

    är jag, alltså ögonen ser ut som två korvar. Varför blir det så? Det händer mig ganska ofta, särskilt om jag går och lägger mig i tid (vilket ju är helt ologiskt, jag borde väl se snygg ut jag sovit ut?).

    Och hur får man ner det? Jag är på jobbet och har liksom tillgång till.. tja vatten. Och läsk och så, men jag får ont i magen av för mkt kolsyra.

    Gnäll gnäll, jag vet.
  2. 1
    Svullen i ansiktet är jag, alltså ögonen ser ut som två korvar. Varför blir det så? Det händer mig ganska ofta, särskilt om jag går och lägger mig i tid (vilket ju är helt ologiskt, jag borde väl se snygg ut jag sovit ut?).

    Och hur får man ner det? Jag är på jobbet och har liksom tillgång till.. tja vatten. Och läsk och så, men jag får ont i magen av för mkt kolsyra.

    Gnäll gnäll, jag vet.
  3. Medlem sedan
    Oct 2007
    #2
    Allergisk mot kvalster kanske. Annars finns det ju vatten _utan_ bubblor.
    Läsk innehåller ju socker, och jag har för mig att det är lite som salt, att det binder vätska.
  4. 2
    Allergisk mot kvalster kanske. Annars finns det ju vatten _utan_ bubblor.
    Läsk innehåller ju socker, och jag har för mig att det är lite som salt, att det binder vätska.
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3
    Ja, det var så jag tänkte med med lärreblarren också. Plus att jag är faktiskt lite trött på socker. Faktiskt.

    Jag vill byta kuddar nu, fyyy vad äckligt!
  6. 3
    Ja, det var så jag tänkte med med lärreblarren också. Plus att jag är faktiskt lite trött på socker. Faktiskt.

    Jag vill byta kuddar nu, fyyy vad äckligt!
  7. Medlem sedan
    Oct 2007
    #4
    Hehe, kvalster kan man ju ta kål på med att frysa kuddarna 2 dygn, har jag för mig.

    Jag är lite halvallergisk mot damm å sånt. Så när jag sover ut eller städar där det är dammigt, så kan jag svälla upp.

    Testa att köpa allergidroppar för ögonen, så droppar du på kvällen och på morgonen ett tag.
  8. 4
    Hehe, kvalster kan man ju ta kål på med att frysa kuddarna 2 dygn, har jag för mig.

    Jag är lite halvallergisk mot damm å sånt. Så när jag sover ut eller städar där det är dammigt, så kan jag svälla upp.

    Testa att köpa allergidroppar för ögonen, så droppar du på kvällen och på morgonen ett tag.
  9. Medlem sedan
    May 2005
    #5
    De får inte plats i frysen.
    Jag skulle vilja köpa nya kuddar typ en gång i halvåret, men så blir det definitivt inte.
  10. 5
    De får inte plats i frysen.
    Jag skulle vilja köpa nya kuddar typ en gång i halvåret, men så blir det definitivt inte.
  11. Medlem sedan
    Jun 2007
    #6
    Köp kuddar av latex - det gillar inte kvalstren
  12. 6
    Köp kuddar av latex - det gillar inte kvalstren
  13. Smultronblomma värd
    #7
    Kan tipsa om IKEAs kuddar De är bekvämare än man tror. Sonen får nya kuddar ofta pga kvalster och brist på plats i frysen.
  14. 7
    Kan tipsa om IKEAs kuddar De är bekvämare än man tror. Sonen får nya kuddar ofta pga kvalster och brist på plats i frysen.
  15. Medlem sedan
    Oct 2007
    #8
    Ja IKEAs kuddar köper min mamma med jämna mellanrum. Hon har slutat tvätta kuddar och köper nya istället numera. Hehe, hon skyller på att hon är pensionär.
  16. 8
    Ja IKEAs kuddar köper min mamma med jämna mellanrum. Hon har slutat tvätta kuddar och köper nya istället numera. Hehe, hon skyller på att hon är pensionär.
  17. Smultronblomma värd
    #9
    Och jag som inte är pensionär skyller på att jag är trött på knöliga urtvättade kuddar.
  18. 9
    Och jag som inte är pensionär skyller på att jag är trött på knöliga urtvättade kuddar.
  19. Medlem sedan
    Oct 2007
    #10
    Du som ickepensionär förväntas ju _orka_ tvätta... *asg*
  20. 10
    Du som ickepensionär förväntas ju _orka_ tvätta... *asg*
  21. Medlem sedan
    May 2005
    #11
    Tack! Jag ska ge mig dit imorgon och se vad de har att erbjuda.
  22. 11
    Tack! Jag ska ge mig dit imorgon och se vad de har att erbjuda.
  23. Smultronblomma värd
    #12
    Nej, nej, nej....
    Sen blir alltid kuddarna knöliga och hemska efter några tvättar.
  24. 12
    Nej, nej, nej....
    Sen blir alltid kuddarna knöliga och hemska efter några tvättar.
  25. Smultronblomma värd
    #13
    Jag minns inte vad jag betalda sist, men det var under en 100ring. De allra billigaste köper jag dock inte, tror det var 19kr eller något i stil med det.
  26. 13
    Jag minns inte vad jag betalda sist, men det var under en 100ring. De allra billigaste köper jag dock inte, tror det var 19kr eller något i stil med det.
  27. Medlem sedan
    Oct 2007
    #14
    Ja jag vet, det blir mina kuddar också. Så jag har faktiskt gett upp och lagt ner att slänga med tennisbollar. Speciellt som man kan hitta kuddar för ett ganska lågt pris.
  28. 14
    Ja jag vet, det blir mina kuddar också. Så jag har faktiskt gett upp och lagt ner att slänga med tennisbollar. Speciellt som man kan hitta kuddar för ett ganska lågt pris.
  29. Medlem sedan
    May 2005
    #15
    Finns det? Var?
  30. 15
    Finns det? Var?
  31. Medlem sedan
    Jun 2007
    #16
    Jag har nog köpt mina på Jysk. De är lite dyrare, men å andra sidan försvinner aldrig något av innehållet De håller antagligen i 10 år utan att få försämrade egenskaper.
  32. 16
    Jag har nog köpt mina på Jysk. De är lite dyrare, men å andra sidan försvinner aldrig något av innehållet De håller antagligen i 10 år utan att få försämrade egenskaper.

Liknande trådar

  1. svullen i ansiktet
    By xaramia in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-01-07, 13:46
  2. Nässelutslag samt svullen i ansiktet
    By fiia in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-27, 19:37
  3. Svullen i ansiktet & Klåda
    By Persikan in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-03-04, 09:56
  4. ont i magen och svullen i ansiktet
    By sarben in forum Kropp & hälsa
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-10-03, 07:15
  5. Ont i ansiktet
    By cajo in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-05, 11:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar