jag kommer att vara ny här
Omhändertagna barn
  1. Medlem sedan
    Jul 2008
    #1

    jag kommer att vara ny här

    jag vill att mina barn ska bli fosterhemsplacerade på frivillig väg innan det blir lvu
    jag och barnens far kan definitivt inte sammarbeta och barnen har det inte bra hemma hos honom och jag kan tyvärr inte ta hand om dem själv i dagsläget pga sjukdom
  2. 1
    jag kommer att vara ny här jag vill att mina barn ska bli fosterhemsplacerade på frivillig väg innan det blir lvu
    jag och barnens far kan definitivt inte sammarbeta och barnen har det inte bra hemma hos honom och jag kan tyvärr inte ta hand om dem själv i dagsläget pga sjukdom
  3. anonymt namn
    #2
    Hur små är barnen?
    Har du inte rätt till hjälp om du är sjuk?
    Att lämna bort barnen frivilligt skulle jag aldrig kunna göra!

    Det borde ju finnas hjälp i stället!
    Vad har du för sjukdom? Kronisk eller tillfällig?

    Lycka till
  4. 2
    Hur små är barnen?
    Har du inte rätt till hjälp om du är sjuk?
    Att lämna bort barnen frivilligt skulle jag aldrig kunna göra!

    Det borde ju finnas hjälp i stället!
    Vad har du för sjukdom? Kronisk eller tillfällig?

    Lycka till
  5. Medlem sedan
    Feb 2006
    #3
    På vilket sätt kan ni inte samarbeta? Varför har barnen det inte bra hemma hos hos sin pappa? Hur kan du veta det så säkert förresten? Helt otroligt att man hellre väljer att familjehemsplacera sina barn än att de ska vara hos sin pappa..
  6. 3
    På vilket sätt kan ni inte samarbeta? Varför har barnen det inte bra hemma hos hos sin pappa? Hur kan du veta det så säkert förresten? Helt otroligt att man hellre väljer att familjehemsplacera sina barn än att de ska vara hos sin pappa..
  7. Medlem sedan
    Nov 2006
    #4
    Jag kan se mängder av orsaker, men jag vill helst inte tänka på dem...
  8. 4
    Jag kan se mängder av orsaker, men jag vill helst inte tänka på dem...
  9. Medlem sedan
    Feb 2006
    #5
    Nä,hä, ja då blir det ju svårt att kunna komma med några riktigt synpunkter. Vad jag bara inte kan fatta är alltså hur man hellre vill ha sina barn i familjehem än hos deras pappa.
  10. 5
    Nä,hä, ja då blir det ju svårt att kunna komma med några riktigt synpunkter. Vad jag bara inte kan fatta är alltså hur man hellre vill ha sina barn i familjehem än hos deras pappa.
  11. anonymt namn
    #6

    Jag förstår precis

    Om jag dör, ser jag hellre att barnen är i fosterfamilj än hos sin pappa. Han misshandlade dem.
  12. 6
    Jag förstår precis Om jag dör, ser jag hellre att barnen är i fosterfamilj än hos sin pappa. Han misshandlade dem.
  13. Medlem sedan
    Nov 2006
    #7
    Typ så, ja. Ibland behöver barn räddas undan mamma eller pappa eller båda. Det gör ont att tänka på, men det är nte mindre sant för det. Alldeles för sällan finns det någon som ser och vågar och kan rädda.
  14. 7
    Typ så, ja. Ibland behöver barn räddas undan mamma eller pappa eller båda. Det gör ont att tänka på, men det är nte mindre sant för det. Alldeles för sällan finns det någon som ser och vågar och kan rädda.
  15. Medlem sedan
    Nov 2004
    #8
    Det beror ju vilken pappa det handlar om. Det finns tyvärr altför många människor som inte borde ha barn
  16. 8
    Det beror ju vilken pappa det handlar om. Det finns tyvärr altför många människor som inte borde ha barn
  17. Annan anonym
    #9
    Men snälla du. Det är väl inte så otroligt att man hellre ser att barnen blir familjehemsplacerade än att de ska vara hos sin pappa om de nu exempelvis far illa där.
  18. 9
    Men snälla du. Det är väl inte så otroligt att man hellre ser att barnen blir familjehemsplacerade än att de ska vara hos sin pappa om de nu exempelvis far illa där.
  19. Medlem sedan
    Feb 2006
    #10
    Visst, men då kan väl ts kanske förklara mer. Hon skriver ju bara att "barnen inte har det bra där" och det ju lika gärna vara hennes version, att hon inte tycker att de har det bra hos pappan. Och om barnen ska familjehemsplaceras istället för att vara hos pappan, måste det ju vara jätteproblem.
  20. 10
    Visst, men då kan väl ts kanske förklara mer. Hon skriver ju bara att "barnen inte har det bra där" och det ju lika gärna vara hennes version, att hon inte tycker att de har det bra hos pappan. Och om barnen ska familjehemsplaceras istället för att vara hos pappan, måste det ju vara jätteproblem.
  21. Medlem sedan
    Nov 2003
    #11
    Jag kan ärligt säga att jag hellre skulle se att min dotter familjehemsplacerades än hamnade hos sin far. Men jag har löst det på annat sätt om så skulle vara fallet. Jag ser hellre att barnen har det bra i ett familjehem än lite halvtaskigt någon annanstans.
  22. 11
    Jag kan ärligt säga att jag hellre skulle se att min dotter familjehemsplacerades än hamnade hos sin far. Men jag har löst det på annat sätt om så skulle vara fallet. Jag ser hellre att barnen har det bra i ett familjehem än lite halvtaskigt någon annanstans.
  23. Medlem sedan
    Jul 2008
    #12
    barnen är 4 och 5 år gammla
    det handlar altså om en kortare period
    jag får ingen hjälp via komunen
    och barnen far illa hemma hos pappa
    dem får mat som dem inte tåler plus han ger dem inte deras mediciner varje dag som dem ska ha
  24. 12
    barnen är 4 och 5 år gammla
    det handlar altså om en kortare period
    jag får ingen hjälp via komunen
    och barnen far illa hemma hos pappa
    dem får mat som dem inte tåler plus han ger dem inte deras mediciner varje dag som dem ska ha
  25. Anonym
    #13
    Hur kan du veta det så säkert då? Vad menar du att du skulle få för hjälp av kommunen? Kanske det beror på att de inte har något att anmärka på hos dina barns pappa. Varför tar du inte hand om dem själv istället för att vilja fosterhemsplacera dom?
  26. 13
    Hur kan du veta det så säkert då? Vad menar du att du skulle få för hjälp av kommunen? Kanske det beror på att de inte har något att anmärka på hos dina barns pappa. Varför tar du inte hand om dem själv istället för att vilja fosterhemsplacera dom?
  27. Medlem sedan
    Sep 2009
    #14
    Vi håller på att skapa ett parti för föräldrar och barn där barn har tagits på felaktiga grunder. Så det vi vill är att du ska ge din röst till oss med ditt namn eller om du känner någon som deras barn har blivit omhändertagna så vill vi gärna ha deras röster också. Allt detta är sekretess, vi kommer att vara
    två stycken som håller i era röster och det är bara vi som har tillgång till er
    och ingen annan. När vi väl har fått tillräckligt med röster så kommer vi att
    bilda ett politiskt parti för föräldrar och barn som vi sen ska utveckla vidare.
    Men som sagt så måste vi få in så många röster som möjligt för att gör detta
    här. Man vet ungefär hur många som är omhändertagna, men vi vet inte hur
    man kan få tag på alla föräldrar som deras barn är omhändertagna, så då måste vi samla information på det här viset till alla er.

    Maila oss på [email protected] om ni är

    intresserade att lämna era röster
    Vi själva har omhändertagna barn på felaktiga grunder så vi förstår allas problem.

    Hälsningar

    M.G
  28. 14
    Vi håller på att skapa ett parti för föräldrar och barn där barn har tagits på felaktiga grunder. Så det vi vill är att du ska ge din röst till oss med ditt namn eller om du känner någon som deras barn har blivit omhändertagna så vill vi gärna ha deras röster också. Allt detta är sekretess, vi kommer att vara
    två stycken som håller i era röster och det är bara vi som har tillgång till er
    och ingen annan. När vi väl har fått tillräckligt med röster så kommer vi att
    bilda ett politiskt parti för föräldrar och barn som vi sen ska utveckla vidare.
    Men som sagt så måste vi få in så många röster som möjligt för att gör detta
    här. Man vet ungefär hur många som är omhändertagna, men vi vet inte hur
    man kan få tag på alla föräldrar som deras barn är omhändertagna, så då måste vi samla information på det här viset till alla er.

    Maila oss på [email protected] om ni är

    intresserade att lämna era röster
    Vi själva har omhändertagna barn på felaktiga grunder så vi förstår allas problem.

    Hälsningar

    M.G

Liknande trådar

  1. Kommer det vara
    By Sparv in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 10:52
  2. Är det så här det kommer vara?
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 10:26
  3. Vi kommer vara på väg mot
    By JaCal in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 04:09
  4. När kommer det att vara rea
    By Camilla m Henrik o Philip in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 14:04
  5. Kommer att vara i 17+5 på ul
    By -mea- in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-18, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar