Han simmar!!!
Autismspektrum
  1. Medlem sedan
    Aug 2003
    #1

    Han simmar!!!

    Alexander lärde sig simma i dag! UNDER vattnet. Över vattenytan med huvudet är det inte lika lätt. Han var så stolt och jag med. Han bara visade mig. "Kom mamma får du se" Så simmade han! Jag är alldeles till mig!
    Mitt första barn har lärt sig simma. Jag förstår din känsla ännu mer nu än när jag svarade dig, Sopheia.
    Värd på AFF.

    Gulden i mitt liv:
    ** Alexander, 11 år (991027)
    ** Oliver, 8 år (021119)
    ** Alicia, 7 år (040402)

    Hemsida: http://www.famlille.se/
    Min blogg, både sorglig & glad: http://mariemedfamilj.bloggagratis.se/
    Min juliga blogg: http://misjul.bloggplatsen.se/
    Vårt egenstartade Autismforum: http://autismforum.egetforum.se/
  2. 1
    Han simmar!!! Alexander lärde sig simma i dag! UNDER vattnet. Över vattenytan med huvudet är det inte lika lätt. Han var så stolt och jag med. Han bara visade mig. "Kom mamma får du se" Så simmade han! Jag är alldeles till mig!
    Mitt första barn har lärt sig simma. Jag förstår din känsla ännu mer nu än när jag svarade dig, Sopheia.
  3. Medlem sedan
    Apr 2007
    #2
    Bara MÅSTE ju svara...när en mamma till går i lyckorus av samma anledning Visst är det helt otroligt häftgt! Läste din fråga om armpuffarna...och måste vara ärlig och säga att just DE aldrig varit något problem. Vi babysimmade med Theo och han var kanske runt halvåret när vi beställde armpuffar från "småbarnssimmet Linnéa" (tror jag det hette) sen dess blev han van...antar jag. Finns ju speciella badkläder som ger flythjälp...har ni testat? Om han verkar tycka det är obehagligt med något som sitter fast runt armen så testa frigolitflytplattor. Finns också ringar som är öppningsbara så barnet kan halvhänga lite över en rak "tub", lagom att kila in vid armhålorna. Lite svårt att förklara...du kanske redan har testat allt annat..och vet vad jag menar?
    Lycka till med simningen
  4. 2
    Bara MÅSTE ju svara...när en mamma till går i lyckorus av samma anledning Visst är det helt otroligt häftgt! Läste din fråga om armpuffarna...och måste vara ärlig och säga att just DE aldrig varit något problem. Vi babysimmade med Theo och han var kanske runt halvåret när vi beställde armpuffar från "småbarnssimmet Linnéa" (tror jag det hette) sen dess blev han van...antar jag. Finns ju speciella badkläder som ger flythjälp...har ni testat? Om han verkar tycka det är obehagligt med något som sitter fast runt armen så testa frigolitflytplattor. Finns också ringar som är öppningsbara så barnet kan halvhänga lite över en rak "tub", lagom att kila in vid armhålorna. Lite svårt att förklara...du kanske redan har testat allt annat..och vet vad jag menar?
    Lycka till med simningen
  5. Medlem sedan
    Feb 2003
    #3
    Förstår precis hur häftigt det måste vara, vad kul! Vår son som hatar att bli blöt i håret har under en vecka i Italien varit mer under vatten än över. Han simmar dock inte men håller andan med hjälp av cyklop, flyter i lilla poolen och höll i kantan i stora och stoppa ner huvudet!
  6. 3
    Förstår precis hur häftigt det måste vara, vad kul! Vår son som hatar att bli blöt i håret har under en vecka i Italien varit mer under vatten än över. Han simmar dock inte men håller andan med hjälp av cyklop, flyter i lilla poolen och höll i kantan i stora och stoppa ner huvudet!
  7. Medlem sedan
    May 2007
    #4
    Härligt!
    Ni ska väl skaffa en märkessköld där han kan sätta upp alla simmärken som han kan ta inom kort?
  8. 4
    Härligt!
    Ni ska väl skaffa en märkessköld där han kan sätta upp alla simmärken som han kan ta inom kort?

Liknande trådar

  1. Simmar era 02 :or?
    By Piilla in forum _02 Vårbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-18, 20:23
  2. Juni simmar!
    By Sanna med tjejerna in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 19:24
  3. han simmar!
    By -jenna- in forum _01 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 21:48
  4. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 11:06
  5. Ni som simmar
    By Mia m Iza& Klara in forum Vikt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 08:48
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar