mer om operationer
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    mer om operationer

    Jag blir så trött på denna perfektionism som kommit iom plastikindustrin!

    Jag blev både arg och besviken på en kompis som förstorade sina bröst - eftersom hon innan operationen hade en kropp och ett utseende som _många_ avundades henne.

    Om varje liten "egenhet" i utseendet ska opereras bort gör det ju att man får komplex för mindre och mindre skönhets"fel" och när tar det stopp då?
    När alla ser ut som Barbie o Ken?

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  2. 1
    mer om operationer Jag blir så trött på denna perfektionism som kommit iom plastikindustrin!

    Jag blev både arg och besviken på en kompis som förstorade sina bröst - eftersom hon innan operationen hade en kropp och ett utseende som _många_ avundades henne.

    Om varje liten "egenhet" i utseendet ska opereras bort gör det ju att man får komplex för mindre och mindre skönhets"fel" och när tar det stopp då?
    När alla ser ut som Barbie o Ken?
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #2
    Det absolut fulaste är alla tandfasader, jag tycker en sned tand kan höja hela intrycket.
    jag kan förstå fasader när man skadat tanden svårt eller har svåra missbildningar.
    Men detta oerhört trista vita dussinleendet som man ser på många filmstjärnor...... så tråkigt
  4. 2
    Det absolut fulaste är alla tandfasader, jag tycker en sned tand kan höja hela intrycket.
    jag kan förstå fasader när man skadat tanden svårt eller har svåra missbildningar.
    Men detta oerhört trista vita dussinleendet som man ser på många filmstjärnor...... så tråkigt
  5. Medlem sedan
    Feb 2008
    #3
    Ja, det är sannerligen sjukt. Undrar också när det tar stopp och fattar ärligt talat inte varför plastighet är så eftersträvansvärt? För ett tag sen hamnade jag brevid en dam på tunnelbanan och hon var helt plastig hela hon. Tyckte nog att hon var skitpiffig men hon såg mest läskig ut. Hon hade nog varit mycket snyggare utan allt konstigt hon implanterat och behandlat med överallt...
  6. 3
    Ja, det är sannerligen sjukt. Undrar också när det tar stopp och fattar ärligt talat inte varför plastighet är så eftersträvansvärt? För ett tag sen hamnade jag brevid en dam på tunnelbanan och hon var helt plastig hela hon. Tyckte nog att hon var skitpiffig men hon såg mest läskig ut. Hon hade nog varit mycket snyggare utan allt konstigt hon implanterat och behandlat med överallt...
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Varför blev du arg och besviken? Bara för att andra avundades hennes kropp..... vad är det som säger att hon mådde bra av den?
  8. 4
    Varför blev du arg och besviken? Bara för att andra avundades hennes kropp..... vad är det som säger att hon mådde bra av den?
  9. Medlem sedan
    Dec 2007
    #5

    Jag tror att dom flesta...

    som opererar sig har noga tänkt igenom saken och att det verkligen varit något dom mår dåligt av. Jag kan bara relatera till mina bröst. En av mina väninnor tyckte jag var jättelöjlig när jag sa att jag skulle förstora brösten. Jag tog då av mig tröjan och då sa hon: "jag förstår dig". Samma kompis opererade nyss sina hängande ögonlock och jag måste säga att jäklar vad finare hon blev, så mycket piggare utseende.

    Det som är fel tycker jag är att det går till överdrift och att en del kvinnor opererar sig för att uppnå ett ideal som porrindustrin skapat (plutmun, E-kupa och platinablont hår).
    Ett par uppnosiga A-kupor blir E-kupor och en fin mun blir en stor plutmun och så en stor blaffig svanktatuering och platinahår. Jag har svårt att tänka mig att detta ideal är ngt en kvinna skulle komma på själv!
  10. 5
    Jag tror att dom flesta... som opererar sig har noga tänkt igenom saken och att det verkligen varit något dom mår dåligt av. Jag kan bara relatera till mina bröst. En av mina väninnor tyckte jag var jättelöjlig när jag sa att jag skulle förstora brösten. Jag tog då av mig tröjan och då sa hon: "jag förstår dig". Samma kompis opererade nyss sina hängande ögonlock och jag måste säga att jäklar vad finare hon blev, så mycket piggare utseende.

    Det som är fel tycker jag är att det går till överdrift och att en del kvinnor opererar sig för att uppnå ett ideal som porrindustrin skapat (plutmun, E-kupa och platinablont hår).
    Ett par uppnosiga A-kupor blir E-kupor och en fin mun blir en stor plutmun och så en stor blaffig svanktatuering och platinahår. Jag har svårt att tänka mig att detta ideal är ngt en kvinna skulle komma på själv!
  11. Medlem sedan
    Dec 2007
    #6

    Men varför alltid...

    ta upp dom groteska fallen i sådana här diskussioner. Dom flesta som opererar sig har bara opererat en enstaka liten sak och ser inte ut som någon staty eller barbiedocka. Dom flesta som opererat sig märker du inte ens.
  12. 6
    Men varför alltid... ta upp dom groteska fallen i sådana här diskussioner. Dom flesta som opererar sig har bara opererat en enstaka liten sak och ser inte ut som någon staty eller barbiedocka. Dom flesta som opererat sig märker du inte ens.
  13. Medlem sedan
    Aug 2004
    #7

    Jag kan

    tycka att i viss afall skadar det inte att operera om kroppsdelar. Men de som gör ansiktslyftning på ansiktslyftning för att förhindra en naturlig åldring, så det tillsist ser konstigt ut. De blir inte vackrare och då kan jag fundera på omde själva inte ser att det ser konstigt ut.
  14. 7
    Jag kan tycka att i viss afall skadar det inte att operera om kroppsdelar. Men de som gör ansiktslyftning på ansiktslyftning för att förhindra en naturlig åldring, så det tillsist ser konstigt ut. De blir inte vackrare och då kan jag fundera på omde själva inte ser att det ser konstigt ut.
  15. Medlem sedan
    Feb 2008
    #8
    Min mamma gjorde en plastikoperation och det syntes inte, så det vet jag. Men nu skrev ju AT om plastighet så jag svarade gällande det, inte om icke-plastighet.
  16. 8
    Min mamma gjorde en plastikoperation och det syntes inte, så det vet jag. Men nu skrev ju AT om plastighet så jag svarade gällande det, inte om icke-plastighet.
  17. Medlem sedan
    Oct 2000
    #9

    om man inte mår bra

    så får man väl söka psykologisk hjälp - tror du på allvar att en människa blir lyckligare av större bröst?

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  18. 9
    om man inte mår bra så får man väl söka psykologisk hjälp - tror du på allvar att en människa blir lyckligare av större bröst?
  19. Medlem sedan
    Oct 2000
    #10

    i detta fall

    vet jag att det inte behövdes - vi spelade fotboll ihop och jag har sett hur hon såg ut innan - mycket smal och med därför naturligt små (men absolut inte obefintliga) bröst

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  20. 10
    i detta fall vet jag att det inte behövdes - vi spelade fotboll ihop och jag har sett hur hon såg ut innan - mycket smal och med därför naturligt små (men absolut inte obefintliga) bröst
  21. Medlem sedan
    Oct 2000
    #11

    jag kan inte heller säga

    att denna operation gjorde "skada" - men den behövdes inte heller. Till hennes smala kropp passade en liten b-kupa, men det finns såklart de som naturligt har såna bröst som hon opererade sig till även med hennes smala kropp.
    Men det är (eller _var_ iaf) vanligare med mindre bröst till smalare figur.

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  22. 11
    jag kan inte heller säga att denna operation gjorde "skada" - men den behövdes inte heller. Till hennes smala kropp passade en liten b-kupa, men det finns såklart de som naturligt har såna bröst som hon opererade sig till även med hennes smala kropp.
    Men det är (eller _var_ iaf) vanligare med mindre bröst till smalare figur.
  23. Medlem sedan
    Oct 2000
    #12

    vill bara förtydliga

    att kompisen inte på något sätt ser plastig ut efter sin bröstoperation - men jag menar att det är åt det hållet vi går om mer och mer ska korrigeras!

    lycklig mamma till Theo -01, Tuva -04 och Elliot -07

    "Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den"
  24. 12
    vill bara förtydliga att kompisen inte på något sätt ser plastig ut efter sin bröstoperation - men jag menar att det är åt det hållet vi går om mer och mer ska korrigeras!
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13
    Då kunde väll du som vän stöttat din kompis att söka hjälp om du såg att hon inte mådde bra Psykiskt.
    Låter i mina öron mer logiskt än att bli arg och besviken......
  26. 13
    Då kunde väll du som vän stöttat din kompis att söka hjälp om du såg att hon inte mådde bra Psykiskt.
    Låter i mina öron mer logiskt än att bli arg och besviken......
  27. Medlem sedan
    Nov 2004
    #14
    Jag vill bara poängtera att operationer INTE är kul.
    Speciellt om man inte tål morfin.

    *en tarmvred i debatten*
  28. 14
    Jag vill bara poängtera att operationer INTE är kul.
    Speciellt om man inte tål morfin.

    *en tarmvred i debatten*
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15

    Bra synpunkt

    hade jag inte tålt bedövningen hade jag nog inte opererat mig. Aj aj aj :-)
  30. 15
    Bra synpunkt hade jag inte tålt bedövningen hade jag nog inte opererat mig. Aj aj aj :-)
  31. Medlem sedan
    Nov 2004
    #16
    Det är en upplevelse av satan kan jag säga.
  32. 16
    Det är en upplevelse av satan kan jag säga.
  33. Medlem sedan
    Oct 2007
    #17
    Och jag törs lova att jag hade inte svarat som din kompis. För min (och min systers) mardröm var att få stora bröst. Så när vi var i yngre vuxenåldern med våra a-kupor, så var ju lyckan på topp... Men det grusades senare, för arvet fanns där iaf. *jävlars*
    Och det har _inte_ med barnafödandet att göra, för syrran var som du när hon fick sin första, och hon har inte heller gått upp i vikt som jag har gjort. Men nu sitter vi här med våra E-kupor och _svär_ och är apsura på att det finns ett genetiskt arv.

    Och operera för att förminska? No way, har inte hittat en enda snygg operation för det. Så den tanken är helt borta.

    Så jag törs ju säga att jag har ju haft både platt och large som vuxen, och jag föredrar helt klart platt. Alla gånger!!!
  34. 17
    Och jag törs lova att jag hade inte svarat som din kompis. För min (och min systers) mardröm var att få stora bröst. Så när vi var i yngre vuxenåldern med våra a-kupor, så var ju lyckan på topp... Men det grusades senare, för arvet fanns där iaf. *jävlars*
    Och det har _inte_ med barnafödandet att göra, för syrran var som du när hon fick sin första, och hon har inte heller gått upp i vikt som jag har gjort. Men nu sitter vi här med våra E-kupor och _svär_ och är apsura på att det finns ett genetiskt arv.

    Och operera för att förminska? No way, har inte hittat en enda snygg operation för det. Så den tanken är helt borta.

    Så jag törs ju säga att jag har ju haft både platt och large som vuxen, och jag föredrar helt klart platt. Alla gånger!!!

Liknande trådar

  1. Fler operationer
    By Hydrocefalus87 in forum Shuntar och hydrocefalus
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-18, 18:36
  2. På tal om operationer...
    By S-JJ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-31, 21:08
  3. Operationer
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2011-04-12, 20:05
  4. Ang GBP-operationer
    By Cherinne in forum Ordet är fritt
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 15:59
  5. Ang GBP-operationer
    By AnKar in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-03-27, 15:32
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar