Ansökan
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Jan 2008
    #1

    Ansökan

    När de vill att man ska skicka in ansökan per post ska man då skicka utskrivet cv eller kan man skriva ett brev o typ skriva av cv?
  2. 1
    Ansökan När de vill att man ska skicka in ansökan per post ska man då skicka utskrivet cv eller kan man skriva ett brev o typ skriva av cv?
  3. Medlem sedan
    May 2002
    #2

    För hand menar du?

    Nej, det skulle jag inte göra, det känns i mitt tycke rysligt oproffsigt...
    ~ sprengja of fucking everything ~
  4. 2
    För hand menar du? Nej, det skulle jag inte göra, det känns i mitt tycke rysligt oproffsigt...
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Nä, skriv ut om du har möjlighet, det ser mer proffesionellt ut.
  6. 3
    Nä, skriv ut om du har möjlighet, det ser mer proffesionellt ut.
  7. Medlem sedan
    May 2005
    #4
    Om du undrar om du kan skicka en handskriven ansökan så beror det på vad det är för jobb du söker. Om jag gissar vad du jobbar med utifrån vad du skrev igår (uska eller ssk eller liknande) så tycker jag att det är ganska okej att göra det för hand. Om det är snyggt och prydligt och bra i övrigt.
  8. 4
    Om du undrar om du kan skicka en handskriven ansökan så beror det på vad det är för jobb du söker. Om jag gissar vad du jobbar med utifrån vad du skrev igår (uska eller ssk eller liknande) så tycker jag att det är ganska okej att göra det för hand. Om det är snyggt och prydligt och bra i övrigt.
  9. Medlem sedan
    Jan 2008
    #5
    Gäller timvik på skola.
  10. 5
    Gäller timvik på skola.
  11. Medlem sedan
    Jan 2008
    #6
    Har lediga dagar på nuv jobb så jag vill söka ett extrajobb.
  12. 6
    Har lediga dagar på nuv jobb så jag vill söka ett extrajobb.
  13. Medlem sedan
    May 2005
    #7
    Då är jag mer tveksam. Som lärare förutsätts du kunna skriva på dator och få ut det på papper. Jag gissade på något inom vården och det är ju inte samma sak.

    För övrigt kan jag passa på att säga, att om du inte är behörig lärare så är det nog inget bra jobb att satsa på.
  14. 7
    Då är jag mer tveksam. Som lärare förutsätts du kunna skriva på dator och få ut det på papper. Jag gissade på något inom vården och det är ju inte samma sak.

    För övrigt kan jag passa på att säga, att om du inte är behörig lärare så är det nog inget bra jobb att satsa på.
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Läste nästa inlägg också. Som extrajobb kan det vara helt okej, men inte som huvudsakligt jobb.
  16. 8
    Läste nästa inlägg också. Som extrajobb kan det vara helt okej, men inte som huvudsakligt jobb.
  17. Medlem sedan
    Jan 2008
    #9
    Det är som elevassistent på särskola
  18. 9
    Det är som elevassistent på särskola
  19. Medlem sedan
    May 2005
    #10
    Det handlar ju om mottagaren förstås...men hm...jag skulle faktiskt acceptera en handskriven ansökan. Jag har aldrig ratat dem så länge de varit bra för övrigt och en anställde jag faktiskt när jag drar mig till minnes. Det var dessutom en person som jobbade med layout. Minns att denne sökte jobb på sommaren (som nu) och skrev att "Jag är i sommarstugan på semester och har inte tillgång till dator och skrivaren, men såg det här jobbet och blev väldigt intresserad.) Sant eller inte så köpte jag det och personen var väldigt duktig.
  20. 10
    Det handlar ju om mottagaren förstås...men hm...jag skulle faktiskt acceptera en handskriven ansökan. Jag har aldrig ratat dem så länge de varit bra för övrigt och en anställde jag faktiskt när jag drar mig till minnes. Det var dessutom en person som jobbade med layout. Minns att denne sökte jobb på sommaren (som nu) och skrev att "Jag är i sommarstugan på semester och har inte tillgång till dator och skrivaren, men såg det här jobbet och blev väldigt intresserad.) Sant eller inte så köpte jag det och personen var väldigt duktig.

Liknande trådar

  1. Lss-ansökan.
    By Maja Gräddnos in forum Autismspektrum
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 13:00
  2. Ansökan
    By allimaca in forum Ordet är fritt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-05-29, 11:11
  3. LSS-ansökan?
    By -sl- in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-09, 20:20
  4. vb ansökan
    By lotten242 in forum Vårdbidrag/försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 09:03
  5. Ansökan
    By Mammadoc in forum Språk- och talstörningar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-07, 08:14
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar