Avgrundsvrål!
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Nov 2006
    #1

    Avgrundsvrål!

    Efter flera bra månader har lilltjejen börjat ha ont, må illa och kräkas igen. Det känns helt hopplöst. Om ett par månader kommer lillebror och nu förstår jag inte hur vi ska fixa detta.

    JAg har ringt vården hur mycket som helst men alla är på semester och till sist fick jag tag i en läkare som inte ville justera medicinen (lilltjejen har ökat 1,5 klio) för han kunde ingenting om Prepulsid. Han skulle lägga en lapp... Så nu ska hon lida och vi gå på knäna. Tydligen skulle vi ha varit på läkarbesök direkt när hon började äta medicinen , men de har inte kallat oss och det har gått 3-4 månader!

    Jag orkar inte med det här.
  2. 1
    Avgrundsvrål! Efter flera bra månader har lilltjejen börjat ha ont, må illa och kräkas igen. Det känns helt hopplöst. Om ett par månader kommer lillebror och nu förstår jag inte hur vi ska fixa detta.

    JAg har ringt vården hur mycket som helst men alla är på semester och till sist fick jag tag i en läkare som inte ville justera medicinen (lilltjejen har ökat 1,5 klio) för han kunde ingenting om Prepulsid. Han skulle lägga en lapp... Så nu ska hon lida och vi gå på knäna. Tydligen skulle vi ha varit på läkarbesök direkt när hon började äta medicinen , men de har inte kallat oss och det har gått 3-4 månader!

    Jag orkar inte med det här.
  3. anonymt namn
    #2

    Nonchigt

    Vadå lägga lapp? Vet man inte får man ta reda på hur man ska göra.När får ni besked?Det är helt otroligt att ni inte blivit kallade på läkarbesök efter 3-4mån när ni skulle bli kallade efter 1mån.. Jag tycker att Ni ska göra en anmälan till patientnämnden - så här får det inte gå till. Får ni ingen hjälp sätt er på akuten. I vilket fall skulle jag ta kontakt med patientnämnden. Det är inte ok att plåga barn gnm att inte göra ngt.
  4. 2
    Nonchigt Vadå lägga lapp? Vet man inte får man ta reda på hur man ska göra.När får ni besked?Det är helt otroligt att ni inte blivit kallade på läkarbesök efter 3-4mån när ni skulle bli kallade efter 1mån.. Jag tycker att Ni ska göra en anmälan till patientnämnden - så här får det inte gå till. Får ni ingen hjälp sätt er på akuten. I vilket fall skulle jag ta kontakt med patientnämnden. Det är inte ok att plåga barn gnm att inte göra ngt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Stannar helaSverige när det är sommar??
    Helt otroligt att man inte får hjälp för att folk är på semester....Våra barn har ingen semester och behöver hjälp iallafall.
    Även vi har råkat ut för detta fenomen.
    Tänker på er! Varför ska det vara såhär?
    Kram
  6. 3
    Stannar helaSverige när det är sommar??
    Helt otroligt att man inte får hjälp för att folk är på semester....Våra barn har ingen semester och behöver hjälp iallafall.
    Även vi har råkat ut för detta fenomen.
    Tänker på er! Varför ska det vara såhär?
    Kram
  7. Medlem sedan
    Nov 2001
    #4
    Japp, hela sverige stannar!
  8. 4
    Japp, hela sverige stannar!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Jättetråkigt! Hur kan man noncha ett barns illamående på det sättet? Fattar inte! Som tur är har vi haft det ganska bra med bra kontakt och hållna löften men visst har jag fått bli en bitch i vissa sammanhang och KRÄVA saker. Men det är ju också jobbigt i längden... Men jag säger än en gång, okunskapen den värsta är! Ett barns och familjs förhållanden och livskvalitet går inte att läsa sej till i böcker och många saknar tyvärr förmågan till att leva sej in i någon annans situation hur tjusiga titlar man än har på papper. Skickar massa massa peppning så du ska orka vara på dem! för tyvärr verkar det vara så det är... Använd dina erfarenheter och acceptera inte ett nej igen! Vet att det är skitjobbigt, man får tjata, förklara och hota men man gör det ju för sitt barns skull.
  10. 5
    Jättetråkigt! Hur kan man noncha ett barns illamående på det sättet? Fattar inte! Som tur är har vi haft det ganska bra med bra kontakt och hållna löften men visst har jag fått bli en bitch i vissa sammanhang och KRÄVA saker. Men det är ju också jobbigt i längden... Men jag säger än en gång, okunskapen den värsta är! Ett barns och familjs förhållanden och livskvalitet går inte att läsa sej till i böcker och många saknar tyvärr förmågan till att leva sej in i någon annans situation hur tjusiga titlar man än har på papper. Skickar massa massa peppning så du ska orka vara på dem! för tyvärr verkar det vara så det är... Använd dina erfarenheter och acceptera inte ett nej igen! Vet att det är skitjobbigt, man får tjata, förklara och hota men man gör det ju för sitt barns skull.

Liknande trådar

  1. *avgrundsvrål*
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-02-15, 19:34
  2. Den vite mannens avgrundsvrål
    By missy in forum Feminism & jämställdhet
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2006-02-21, 23:24
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar