Fler som INTE går än?
_0707 Julibarn
  1. Medlem sedan
    May 2000
    #1

    Fler som INTE går än?

    Ella vågar absolut inte gå själv än. För tillfället vill hon inte ens gå när man håller henne i handen, utan enbart bäras.
    Hon har ju gått stabilt med bara stöd av en hand i nästan 3 mån nu
    Känns som det är ganska långt borta innan hon vågar släppa taget.
    Finns det fler barn här som inte går än?

    Kanske inte så konstigt att Ella tar tid på sig, hon har ju en pappa som var 17 mån innan han gick.
    Matilda med Nora 25/12 -99, August 4/10 -03 och Ella 16/7 -07.
  2. 1
    Fler som INTE går än? Ella vågar absolut inte gå själv än. För tillfället vill hon inte ens gå när man håller henne i handen, utan enbart bäras.
    Hon har ju gått stabilt med bara stöd av en hand i nästan 3 mån nu
    Känns som det är ganska långt borta innan hon vågar släppa taget.
    Finns det fler barn här som inte går än?

    Kanske inte så konstigt att Ella tar tid på sig, hon har ju en pappa som var 17 mån innan han gick.
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2
    Nej inte Darius heller! Han går runt bord osv. men vill inte släppa, kryper mycket hellre och det går sjukt snabbt. Mina pojkar har börjat gå rätt sent så jag är inte förvånad, Casper gick när han 17 1/2 månad, Tiam var 15 månader och det lutar nog åt att Darius kommer vara en 14-15 månader när han börjar gå! Han vill inte heller "träna" på det, utan bara viker benen när man försöker, han vill hellre krypa för det går så mycket snabbare!!

    Kramizar
    Alexandra md bröderna bus
  4. 2
    Nej inte Darius heller! Han går runt bord osv. men vill inte släppa, kryper mycket hellre och det går sjukt snabbt. Mina pojkar har börjat gå rätt sent så jag är inte förvånad, Casper gick när han 17 1/2 månad, Tiam var 15 månader och det lutar nog åt att Darius kommer vara en 14-15 månader när han börjar gå! Han vill inte heller "träna" på det, utan bara viker benen när man försöker, han vill hellre krypa för det går så mycket snabbare!!

    Kramizar
    Alexandra md bröderna bus
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3
    Plutten går inte, han blev 1 år förra veckan. Han går utmed saker, men så fort han inte når fr grej t nästa grej så kryper han. Har inte ens balans att stå utan stöd, så jag tror inte han kommer gå på säkert en månad än.
    Men han klättrar gärna upp på köksbordet istället
  6. 3
    Plutten går inte, han blev 1 år förra veckan. Han går utmed saker, men så fort han inte når fr grej t nästa grej så kryper han. Har inte ens balans att stå utan stöd, så jag tror inte han kommer gå på säkert en månad än.
    Men han klättrar gärna upp på köksbordet istället
  7. Medlem sedan
    May 2000
    #4
    Samma som här då
    Köksbordet är ingen match
  8. 4
    Samma som här då
    Köksbordet är ingen match
  9. Medlem sedan
    Oct 1998
    #5
    Svea går inte heller! Hon står mycket och gärna men gå, det gör hon inte. Lockar man på henne så sätter hon sig ner och kryper.
  10. 5
    Svea går inte heller! Hon står mycket och gärna men gå, det gör hon inte. Lockar man på henne så sätter hon sig ner och kryper.
  11. Medlem sedan
    Dec 2003
    #6
    En till här som inte går, Malva törs inte släppa taget och stå själv ännu ens. Verkar som om mina tjejer följer varandra, storasyster var 17 månader nä rhon gick. Sonen var dock bara 10 månader.
  12. 6
    En till här som inte går, Malva törs inte släppa taget och stå själv ännu ens. Verkar som om mina tjejer följer varandra, storasyster var 17 månader nä rhon gick. Sonen var dock bara 10 månader.
  13. Medlem sedan
    Jun 2005
    #7
    Oliver går inte heller..
    Tidigare har han gått med en hands grepp men det vill han inte nu, dom få gånger han gör det så blir det jätte vinglit istället jämfört med stabilt innan.

    Han har tagit 2 steg häromdagen och två gånger har han tagit 1 steg vardera. Så mer än så har han inte försökt än.
    Enda han vill göra är att stå och fiffla med grejer (stå själv) i närheten av bordet så han kan ta tag när han vill.

    Förövrigt så kryper han snabbare än någonsin..man kan nästan se fartränder bakom honom när han är på språng..
  14. 7
    Oliver går inte heller..
    Tidigare har han gått med en hands grepp men det vill han inte nu, dom få gånger han gör det så blir det jätte vinglit istället jämfört med stabilt innan.

    Han har tagit 2 steg häromdagen och två gånger har han tagit 1 steg vardera. Så mer än så har han inte försökt än.
    Enda han vill göra är att stå och fiffla med grejer (stå själv) i närheten av bordet så han kan ta tag när han vill.

    Förövrigt så kryper han snabbare än någonsin..man kan nästan se fartränder bakom honom när han är på språng..
  15. Medlem sedan
    Jan 2007
    #8
    Min dotter går längs möbler och om man håller henne i handen eller helst i båda händerna. Vi har prövat lära-gå-vagnen men jag följer henne tätt eftersom hon vinglar lite bakåt ibland. Hon vill verkligen men balansen är inte redo än. Hon har släppt taget några sekunder ibland men sedan vinglar hon till och sätter sig på rumpan.
  16. 8
    Min dotter går längs möbler och om man håller henne i handen eller helst i båda händerna. Vi har prövat lära-gå-vagnen men jag följer henne tätt eftersom hon vinglar lite bakåt ibland. Hon vill verkligen men balansen är inte redo än. Hon har släppt taget några sekunder ibland men sedan vinglar hon till och sätter sig på rumpan.

Liknande trådar

  1. Är det fler här som INTE
    By Trollmor in forum _1103 Marsbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 11:05
  2. Fler som inte går?
    By ~Emma~ in forum _0607 Julibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 11:16
  3. Nån fler som inte
    By Ebba & kidsen in forum _0407 Julibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 00:42
  4. Ska jag inte ha fler nu...:(
    By Mamma till fyra in forum Många barn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-05, 21:47
  5. Är det fler som inte
    By wilburs mamma in forum _0505 Majbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-06, 20:08
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar