När kan man ha sex igen efter aborten?
Abort
  1. anonymt namn
    #1

    När kan man ha sex igen efter aborten?

    Vill bli gravid så snart som möjligt. Hur länge ska vi vänta med sex efter den kirurgiska aborten? Kan det vara så att fostret "fäster" sämre efter en abort?
  2. 1
    När kan man ha sex igen efter aborten? Vill bli gravid så snart som möjligt. Hur länge ska vi vänta med sex efter den kirurgiska aborten? Kan det vara så att fostret "fäster" sämre efter en abort?
  3. Anonym
    #2
    Nu måste jag få fråga. Varför gjorde du en abort om du nu planerar en ny graviditet direkt?

    Jag tycker att du kontaktar en kurator på kvinnokliniken, så du inte ersätter aborten med ett nytt barn. Det kan gå väldigt galet i så fall.
  4. 2
    Nu måste jag få fråga. Varför gjorde du en abort om du nu planerar en ny graviditet direkt?

    Jag tycker att du kontaktar en kurator på kvinnokliniken, så du inte ersätter aborten med ett nytt barn. Det kan gå väldigt galet i så fall.
  5. demi1
    #3

    svar

    jag utgår ifrån att du fått missfall och skall skrapas? annars förstår jag inte frågan.

    du skall inte ha sex så länge du blöder efter en kirurgisk abort, det kan ta lite olika länge.

    från vårdguiden:


    Efter ingreppet kan du få mensliknande smärtor under några timmar. Under operationsdagen ska du vila och inte räkna med att arbeta. Du kommer att få blödningar efter operationen som kan variera i mängd och färg och hålla i sig några dagar upp till en vecka. De tre närmaste veckorna efter ingreppet ska du avstå från samlag på grund av infektionsrisken.
  6. 3
    svar jag utgår ifrån att du fått missfall och skall skrapas? annars förstår jag inte frågan.

    du skall inte ha sex så länge du blöder efter en kirurgisk abort, det kan ta lite olika länge.

    från vårdguiden:


    Efter ingreppet kan du få mensliknande smärtor under några timmar. Under operationsdagen ska du vila och inte räkna med att arbeta. Du kommer att få blödningar efter operationen som kan variera i mängd och färg och hålla i sig några dagar upp till en vecka. De tre närmaste veckorna efter ingreppet ska du avstå från samlag på grund av infektionsrisken.

Liknande trådar

  1. Någon mer?Andra aborten
    By anonymt namn in forum Gravidsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-05-10, 04:23
  2. Aborten
    By anonymt namn in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-17, 22:28
  3. En vecka sedan aborten =(
    By F.d. Bebismagen in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 19:50
  4. Sex efter aborten?
    By anonymt namn in forum Abort
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-12, 21:36
  5. Nu har jag påbörjat aborten
    By Anonym in forum Abort
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 20:57
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar