Badning
_0804 Aprilbarn
  1. Medlem sedan
    Aug 2007
    #1

    Badning

    Är alla bebisar här inne lika glada i att bada? Alice hatar att bada! I början var det ju inte så farligt för då badade vi henne inte så ofta men nu är det så jobbigt att se hur ledsen hon blir. Eftersom hon kräks en del och har gott om veck överallt är det svårt att bara tvätta av henne, ett bad är enklare för att få henne ren.

    Men hon blir hysterisk när hon kommer i vattnet. Vi har provat att bada henne innan läggdags, strax innan mat och strax efter mat. Men det spelar ingen roll hur vi gör. Båda bröderna älskade att bada så jag har ingen erfarenhet av vattenrädda barn. Någon som har något bra tips eller råd så att vi inte gör henne ännu räddare?
  2. 1
    Badning Är alla bebisar här inne lika glada i att bada? Alice hatar att bada! I början var det ju inte så farligt för då badade vi henne inte så ofta men nu är det så jobbigt att se hur ledsen hon blir. Eftersom hon kräks en del och har gott om veck överallt är det svårt att bara tvätta av henne, ett bad är enklare för att få henne ren.

    Men hon blir hysterisk när hon kommer i vattnet. Vi har provat att bada henne innan läggdags, strax innan mat och strax efter mat. Men det spelar ingen roll hur vi gör. Båda bröderna älskade att bada så jag har ingen erfarenhet av vattenrädda barn. Någon som har något bra tips eller råd så att vi inte gör henne ännu räddare?
  3. Medlem sedan
    Aug 2003
    #2

    rätt temp?

    37 grader är varmare än man tror, Jennie skrek varje bad tills vi köpte en termometer. Jag är helt enkelt urkass på att känna efter själv utan måste fuska
    Ida med Jennie född mars -04, Pontus född maj -06, Kasper född mars -08 och Sandra född 11/7 -10
  4. 2
    rätt temp? 37 grader är varmare än man tror, Jennie skrek varje bad tills vi köpte en termometer. Jag är helt enkelt urkass på att känna efter själv utan måste fuska
  5. Medlem sedan
    Dec 1999
    #3

    Min

    Frìða vill helst ha ganska varmt, i allafall inte under 37...Hon gillar att bada med mamma. Ligga på mammas mage i vattnet är skönt.
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  6. 3
    Min Frìða vill helst ha ganska varmt, i allafall inte under 37...Hon gillar att bada med mamma. Ligga på mammas mage i vattnet är skönt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2003
    #4

    Äh, bada i balja är överskatta

    överskattat! Skulle det ju ha stått, om rubrikraden varit längre...
    Lovis har badat max tre gånger. Det är ju BARA meckigt! Duscha med nn ab oss däremot tycker hon är jättemysigt. Och så att bli insmord med olja efteråt.

    Nä, badandet väntar vi med tills babysimmet. Hade vi haft badkar kan jag tänka mig att hon fått bada där med nån av oss...
    //A
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  8. 4
    Äh, bada i balja är överskatta överskattat! Skulle det ju ha stått, om rubrikraden varit längre...
    Lovis har badat max tre gånger. Det är ju BARA meckigt! Duscha med nn ab oss däremot tycker hon är jättemysigt. Och så att bli insmord med olja efteråt.

    Nä, badandet väntar vi med tills babysimmet. Hade vi haft badkar kan jag tänka mig att hon fått bada där med nån av oss...
    //A
  9. Medlem sedan
    Aug 2007
    #5
    Angelina hatade att bada tills vi testade höja tempraturen till 37,2 upp till 37,4. Nu bara älskar hon det. Jag badar alltid med henne numera, vilket hon med tycker är roligare. Sen är det ju ganska mysig med =)
  10. 5
    Angelina hatade att bada tills vi testade höja tempraturen till 37,2 upp till 37,4. Nu bara älskar hon det. Jag badar alltid med henne numera, vilket hon med tycker är roligare. Sen är det ju ganska mysig med =)
  11. Medlem sedan
    Dec 1999
    #6

    Kan ju tillägga

    att på Island badade hon ute i vatten runt 38-39 grader......Det gillade hon skarpt men blev ganska snabbt trött. Sen var det gott med en svalkand dusch och sen en badbalja att sova i inlindad i handduken.....
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  12. 6
    Kan ju tillägga att på Island badade hon ute i vatten runt 38-39 grader......Det gillade hon skarpt men blev ganska snabbt trött. Sen var det gott med en svalkand dusch och sen en badbalja att sova i inlindad i handduken.....
  13. Medlem sedan
    Dec 1999
    #7

    Badbild i mitt album *lite ot*

    från just Norra Islands Blå Lagun "Jarðböðin"Kolla skylten bakom...Det var väldigt varmt på vissa ställen där det varma underjordiska vattnet kommer upp men där vi badade var det 38grader. Blev ett lustigt kort med varningskylten i bakgrunden...
    ♥ (¯`°•.¸ ♥ Jost med Busfröna ♥ ¸.•°´¯) ♥
  14. 7
    Badbild i mitt album *lite ot* från just Norra Islands Blå Lagun "Jarðböðin"Kolla skylten bakom...Det var väldigt varmt på vissa ställen där det varma underjordiska vattnet kommer upp men där vi badade var det 38grader. Blev ett lustigt kort med varningskylten i bakgrunden...
  15. Medlem sedan
    Sep 2007
    #8
    Min lilla flicka gråter också så fort det är bad dags. Det gick bra i början men inte längre och nu är hon 3 månader och 10 dagr..
  16. 8
    Min lilla flicka gråter också så fort det är bad dags. Det gick bra i början men inte längre och nu är hon 3 månader och 10 dagr..
  17. Medlem sedan
    Aug 2007
    #9
    Jag ska prova att höja temperaturen i vattnet och se om det hjälper. Hade vi haft badkar hade jag gärna badat med henne men det är lite svårt för mig att få plats i baljan också..=)
  18. 9
    Jag ska prova att höja temperaturen i vattnet och se om det hjälper. Hade vi haft badkar hade jag gärna badat med henne men det är lite svårt för mig att få plats i baljan också..=)

Liknande trådar

  1. Badning
    By helen_riyo in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 22:01
  2. Badning!
    By Emma o Novalie in forum _0810 Oktoberbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-26, 09:46
  3. Badning
    By Bappy in forum _0710 Oktoberbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-01-22, 22:15
  4. Badning
    By Mia m Jesper o lille in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2007-03-28, 21:06
  5. badning
    By liskari in forum _05/06 Vinterbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-18, 08:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar