UL i vecka 14+0kan man se flicka/pojke?
_0902 Februaribarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2008
    #1

    UL i vecka 14+0kan man se flicka/pojke?

    Hej alla härliga Mammor!
    Jag kikar in här och läser och det är så skönt att alla finns för varandra. Jag tänker mycker på dem som mist sin lille i magen och hoppas de snart får ett plus igen.

    Tänkte bara fråga om någon av er ( många har ju barn sen tidigare) vet om det är för tidigt att verkligen se könet i vecka 14+0? Imorgon går jag in i vecka 15 men det kan ju vara felräknat någon dag och det står här att man ska kunna se men jag tycker det känns tidigt? Vore kul att se om någon annan vet! Jag är så förvirrad då jag sist var bombsäker på en kille men nu velar fram och tillbaka och det hade varit så kul att kunna säga han eller hon istället för den, bebisen osv.

    KRAM och lycka till med magarna. Jag är just nu TOKhungrig och äter hela tiden, kanske fler?
  2. 1
    UL i vecka 14+0kan man se flicka/pojke? Hej alla härliga Mammor!
    Jag kikar in här och läser och det är så skönt att alla finns för varandra. Jag tänker mycker på dem som mist sin lille i magen och hoppas de snart får ett plus igen.

    Tänkte bara fråga om någon av er ( många har ju barn sen tidigare) vet om det är för tidigt att verkligen se könet i vecka 14+0? Imorgon går jag in i vecka 15 men det kan ju vara felräknat någon dag och det står här att man ska kunna se men jag tycker det känns tidigt? Vore kul att se om någon annan vet! Jag är så förvirrad då jag sist var bombsäker på en kille men nu velar fram och tillbaka och det hade varit så kul att kunna säga han eller hon istället för den, bebisen osv.

    KRAM och lycka till med magarna. Jag är just nu TOKhungrig och äter hela tiden, kanske fler?
  3. Medlem sedan
    Feb 2008
    #2
    Har läst någonstans att man ska kunna se från v14 men vet inte hur säkert det är att de ser blir nog lättare senare.

    Hungrig... nä typ aldrig och när jag väl äter så kan jag typ äta hälften av vad jag brukar. Var likadant sist gick ner ca 10kg i vikt då skulle nog inte skada om jag går ner lite nu med... vägde alldeles för mycket vid inskrivningen så min största fasa är att passera 100kg strecket!
  4. 2
    Har läst någonstans att man ska kunna se från v14 men vet inte hur säkert det är att de ser blir nog lättare senare.

    Hungrig... nä typ aldrig och när jag väl äter så kan jag typ äta hälften av vad jag brukar. Var likadant sist gick ner ca 10kg i vikt då skulle nog inte skada om jag går ner lite nu med... vägde alldeles för mycket vid inskrivningen så min största fasa är att passera 100kg strecket!
  5. Medlem sedan
    Mar 2008
    #3
    Jag tror också man evt kan få veta längre fram, man vill ju gärna veta massor =)

    Så jobbigt att inte kunna äta tycker jag då men om du känner så så är det kanske skönt? Men oavsett så ska du äta om du är hungrig, en Mamma som mår bra är det allra viktigaste =)
    kram
  6. 3
    Jag tror också man evt kan få veta längre fram, man vill ju gärna veta massor =)

    Så jobbigt att inte kunna äta tycker jag då men om du känner så så är det kanske skönt? Men oavsett så ska du äta om du är hungrig, en Mamma som mår bra är det allra viktigaste =)
    kram
  7. Medlem sedan
    May 2006
    #4
    Visste att jag sett de nånstans.. :-)
    så här står de inne på vårdguiden..

    V 14

    Barnet
    Fostret kan hicka. Kroppsdelarna är nu så tydliga att man till och med kan se vilket kön det har.
    Fostret rör på sig i fostervattnet
  8. 4
    Visste att jag sett de nånstans.. :-)
    så här står de inne på vårdguiden..

    V 14

    Barnet
    Fostret kan hicka. Kroppsdelarna är nu så tydliga att man till och med kan se vilket kön det har.
    Fostret rör på sig i fostervattnet
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5

    Jag gjorde Nupp i förrgår

    och var då i v. 13 (12+5) och frågade av ren nyfikenhet om man kunde se könet och det kunde man. BM som gjorde ultraljudet sa att de ofta övar på just Nuppet att se om det går att fastställa könet, men visst är det betydligt mer osäkert än om man gör det senare. På både pojkar och flickor är det "saker som hänger ut" men det ser lite olika ut. För en otränad ser dock alla ut som pojkar. BM hade en misstanke om vad vi väntar men jag frågade inte närmare.
    Galotta, mamma till Axel (sept-03), Alma (aug-06) och Elsa (14/2-09)
  10. 5
    Jag gjorde Nupp i förrgår och var då i v. 13 (12+5) och frågade av ren nyfikenhet om man kunde se könet och det kunde man. BM som gjorde ultraljudet sa att de ofta övar på just Nuppet att se om det går att fastställa könet, men visst är det betydligt mer osäkert än om man gör det senare. På både pojkar och flickor är det "saker som hänger ut" men det ser lite olika ut. För en otränad ser dock alla ut som pojkar. BM hade en misstanke om vad vi väntar men jag frågade inte närmare.
  11. Medlem sedan
    Mar 2008
    #6
    ÅÅå så spännande ändå, att det skett så mkt på de första veckorna. Tiden flyger tycker jag =)
    Lycka till vidare!
    Kram
  12. 6
    ÅÅå så spännande ändå, att det skett så mkt på de första veckorna. Tiden flyger tycker jag =)
    Lycka till vidare!
    Kram

Liknande trådar

  1. Kön? Pojke lr flicka...
    By Fritz in forum _1006 Junibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-09, 23:15
  2. Pojke, flicka, flicka
    By 3-barnsmorsan in forum Många barn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-07, 11:41
  3. **Pojke/Flicka**
    By annzan in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 15:24
  4. ***Pojke-flicka?***
    By kajsus in forum _0706 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-10, 05:24
  5. **Pojke/Flicka**
    By Leeia in forum _0707 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 23:44
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar