jätteledsen!
_0901 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    jätteledsen!

    Åkte in till gynakuten igen i lördags eftermiddag eftersom jag mistänkte urinvägsifektion. Dessutom hade en del smärtsamma sammandragningar som jag inte tyckte att jag skulle ha. Fick komma in snabbt denhär gången. Vi behövde bara vänta 2 timmar innan jag fick träffa läkare och det konstaterades att jag hade en ordentlig urinvägsifektion men bebisen måde bra och vispade runt som bara den. Allt såg bra ut. Mina värkar kunde läkaren tyvärr inte göra ngt åt. Åkte hem tog min första pencilindos och gick och la mig.

    Vaknade massor med gånger på natten utav smärtsamma sammandragningar. Bestämmer mig kl nio för att gå upp och ta ett bad, lägger mig i badet och då smäller det till. Smärtsamma sammandragnigar som går i varandra utan paus försökar i panik göra allt som jag kan komma på för att stoppa det som håller på att hända. Då går vattnet och jag förstår att allt är försent. Jag åker i ilfart in till akuten igen och blir omedelbart intagen på att akutrum där jag börjar blöda kraftigt. Missfall konstateras! Sen får jag värkmedicin och blir inskriven på att enkelrum (tack och lov). När värkmadicinen börjar verka så stannar allt upp och jag får lite tid att tänka. Ingenting händer så vid två bestämmer jag mig för att ta saken i egna händer sätter mig upp i sängen och krystar utan värkar ut en liten kille, som utan problem får plats i min handflata.. Ringer på sköterskan som ger mig ngt placenta lösande och säger att om moderkakan inte lossnat inom två timmar så blir det skrapning. Skrapning vet jag av tidigare erfarenhet att jag absolut inte vill. Halv fyra släpper placentan och den ser hel ut så jag slipper skrapning.
    Eftersom jag absolut vill åka hem så får jag det kl 19:30, då det konstateras att jag inte blöder så mycket och att allt ser normalt ut.

    Är jätte jätte jätteledsen och har inte riktigt kopplat tror jag. Mitt lilla pyre levde ju i lördags.
    Sara med Axel + en ängel
  2. 1
    jätteledsen! Åkte in till gynakuten igen i lördags eftermiddag eftersom jag mistänkte urinvägsifektion. Dessutom hade en del smärtsamma sammandragningar som jag inte tyckte att jag skulle ha. Fick komma in snabbt denhär gången. Vi behövde bara vänta 2 timmar innan jag fick träffa läkare och det konstaterades att jag hade en ordentlig urinvägsifektion men bebisen måde bra och vispade runt som bara den. Allt såg bra ut. Mina värkar kunde läkaren tyvärr inte göra ngt åt. Åkte hem tog min första pencilindos och gick och la mig.

    Vaknade massor med gånger på natten utav smärtsamma sammandragningar. Bestämmer mig kl nio för att gå upp och ta ett bad, lägger mig i badet och då smäller det till. Smärtsamma sammandragnigar som går i varandra utan paus försökar i panik göra allt som jag kan komma på för att stoppa det som håller på att hända. Då går vattnet och jag förstår att allt är försent. Jag åker i ilfart in till akuten igen och blir omedelbart intagen på att akutrum där jag börjar blöda kraftigt. Missfall konstateras! Sen får jag värkmedicin och blir inskriven på att enkelrum (tack och lov). När värkmadicinen börjar verka så stannar allt upp och jag får lite tid att tänka. Ingenting händer så vid två bestämmer jag mig för att ta saken i egna händer sätter mig upp i sängen och krystar utan värkar ut en liten kille, som utan problem får plats i min handflata.. Ringer på sköterskan som ger mig ngt placenta lösande och säger att om moderkakan inte lossnat inom två timmar så blir det skrapning. Skrapning vet jag av tidigare erfarenhet att jag absolut inte vill. Halv fyra släpper placentan och den ser hel ut så jag slipper skrapning.
    Eftersom jag absolut vill åka hem så får jag det kl 19:30, då det konstateras att jag inte blöder så mycket och att allt ser normalt ut.

    Är jätte jätte jätteledsen och har inte riktigt kopplat tror jag. Mitt lilla pyre levde ju i lördags.
  3. Medlem sedan
    Jul 2006
    #2
    Men gumman då.... fy vad tragiskt. Jag blir så ledsen över att läsa om vad du gått igenom. Jag önskar jag kunde göra nåt för dig.
    Sänder en stor stor kram till dig och din lilla fina kille...

    Susanne
  4. 2
    Men gumman då.... fy vad tragiskt. Jag blir så ledsen över att läsa om vad du gått igenom. Jag önskar jag kunde göra nåt för dig.
    Sänder en stor stor kram till dig och din lilla fina kille...

    Susanne
  5. Medlem sedan
    Aug 2000
    #3
    Nej, nej, nej! Åh, vad ledsen jag blir för din skull. Vad fruktansvärt det som har hänt. Jag önskar att det fanns nåt jag kunde säga för att trösta, men jag vet inte vad det skulle kunna vara.

    Mina tankar är med dig och jag önskar från djupet av mitt hjärta att du snart ska få må bättre.

    Din lilla pojke...
  6. 3
    Nej, nej, nej! Åh, vad ledsen jag blir för din skull. Vad fruktansvärt det som har hänt. Jag önskar att det fanns nåt jag kunde säga för att trösta, men jag vet inte vad det skulle kunna vara.

    Mina tankar är med dig och jag önskar från djupet av mitt hjärta att du snart ska få må bättre.

    Din lilla pojke...
  7. Medlem sedan
    Apr 2008
    #4
    Åh så hemskt och sorgligt! Tänker på dig. Så fort det kan gå fel.
  8. 4
    Åh så hemskt och sorgligt! Tänker på dig. Så fort det kan gå fel.
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5
    så hemskt! Vilken sorg.
    många kramar
  10. 5
    så hemskt! Vilken sorg.
    många kramar
  11. Medlem sedan
    Feb 2003
    #6
    Nej så trist.. Jag är jätteledsen för er skull... Massor av styrkekramar till dig och din familj.
  12. 6
    Nej så trist.. Jag är jätteledsen för er skull... Massor av styrkekramar till dig och din familj.
  13. Medlem sedan
    Oct 2006
    #7
    fy så hemskt sänder mina tankr till er.
  14. 7
    fy så hemskt sänder mina tankr till er.
  15. Medlem sedan
    Jun 2008
    #8
    Mina varmaste tankar
    går till dig nu. Jag vet ungefär vad du går igenom eftersom jag varit med om en liknad förlorad graviditet år 2002, något som jag ännu bär med mig.

    Kan tro att inga ord hjälper dig just nu men jag hoppas innerligt att du snart finner styrka att orka vidare. Hoppas du kan få någon att prata med i din sorg, det behöver man.
    Var rädd om dig/er
  16. 8
    Mina varmaste tankar
    går till dig nu. Jag vet ungefär vad du går igenom eftersom jag varit med om en liknad förlorad graviditet år 2002, något som jag ännu bär med mig.

    Kan tro att inga ord hjälper dig just nu men jag hoppas innerligt att du snart finner styrka att orka vidare. Hoppas du kan få någon att prata med i din sorg, det behöver man.
    Var rädd om dig/er
  17. Pionen75
    #9

    Kramar

    Skickar många kramar!! Vad sorgligt att det blev så... Jag är jätte ledsen för er skull.
    Kramar!
  18. 9
    Kramar Skickar många kramar!! Vad sorgligt att det blev så... Jag är jätte ledsen för er skull.
    Kramar!
  19. Medlem sedan
    Dec 2007
    #10
    Nej vad sorgligt så ledsen för er skull. Skickar massor av styrke och tröstekramar.

    Kram/Jehia
  20. 10
    Nej vad sorgligt så ledsen för er skull. Skickar massor av styrke och tröstekramar.

    Kram/Jehia
  21. Medlem sedan
    Jun 2008
    #11
    NEJ vad hemskt! Stackars lilla du. Vad orättvist... Tänker på dig och din familj! Kram Hanna
  22. 11
    NEJ vad hemskt! Stackars lilla du. Vad orättvist... Tänker på dig och din familj! Kram Hanna
  23. Medlem sedan
    Aug 2003
    #12
    Men åh fy!!!
    Stackars stackars dig/er!
    Jag kan inte änns sätta mig in i din situation.
    men jag sänder alla tankar jag kan till er för att du snart ska må bättre!
    Är så otorligt ledsen för din skull! *gråter en skvätt*
    Ta hand om dig massor!!
    Många varma kramar
  24. 12
    Men åh fy!!!
    Stackars stackars dig/er!
    Jag kan inte änns sätta mig in i din situation.
    men jag sänder alla tankar jag kan till er för att du snart ska må bättre!
    Är så otorligt ledsen för din skull! *gråter en skvätt*
    Ta hand om dig massor!!
    Många varma kramar
  25. Medlem sedan
    Sep 2006
    #13
    De allra varmaste tröst kramisar till dig/er.
    Vilken mardröm
    ~*~Under sker medan vi väntar. Mirakel tar lite längre tid~*~
  26. 13
    De allra varmaste tröst kramisar till dig/er.
    Vilken mardröm
  27. Medlem sedan
    Oct 2006
    #14
    Lider verkligen med dig. Måste vara en hemsk sak att behöva gå igenom.
    Skickar mängder med tröstkramar och hoppas på att du snart ska kunna få må lite bättre i alla fall.
  28. 14
    Lider verkligen med dig. Måste vara en hemsk sak att behöva gå igenom.
    Skickar mängder med tröstkramar och hoppas på att du snart ska kunna få må lite bättre i alla fall.
  29. Medlem sedan
    Dec 2007
    #15

    Inga ord räcker

    för den traumatiska upplevelse du gått igenom. Stackars dig och din familj! Hoppas att du snart kan få krafterna tillbaka och livsglädjen kommer smygande igen. Det kan vara väldigt skönt att få prata om en sån här sak om och om igen, så tveka inte att kontakta en kurator via MVC, tror det skulle vara bra för dig. Stor kram!
    Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det!
  30. 15
    Inga ord räcker för den traumatiska upplevelse du gått igenom. Stackars dig och din familj! Hoppas att du snart kan få krafterna tillbaka och livsglädjen kommer smygande igen. Det kan vara väldigt skönt att få prata om en sån här sak om och om igen, så tveka inte att kontakta en kurator via MVC, tror det skulle vara bra för dig. Stor kram!
  31. Medlem sedan
    Jun 2005
    #16
    NEj! Vilken fruktansvärd upplevelse. Går inte ens att greppa och jag känner med dig i din sorg. Hoppas att du har stöd omkring dig och att du när du har läkt ut den här sorgen kan få en chans till. Många många många kramar från mig.
  32. 16
    NEj! Vilken fruktansvärd upplevelse. Går inte ens att greppa och jag känner med dig i din sorg. Hoppas att du har stöd omkring dig och att du när du har läkt ut den här sorgen kan få en chans till. Många många många kramar från mig.
  33. Medlem sedan
    Mar 2004
    #17

    Åhh nej, vad fruktansvärt!

    Sänder mina varmaste tankar till dig. Starkt av dig att orka dela med dig. Jag hoppas verkligen att ni kan ta er igenom det här och komma välbehållna ur det.
    Tänder ett ljus för din lille son.
    Kram!
  34. 17
    Åhh nej, vad fruktansvärt! Sänder mina varmaste tankar till dig. Starkt av dig att orka dela med dig. Jag hoppas verkligen att ni kan ta er igenom det här och komma välbehållna ur det.
    Tänder ett ljus för din lille son.
    Kram!
  35. Medlem sedan
    Dec 2004
    #18
    Jag ger dig en styrkekram. Jag är så ledsen för din skull. Kram
  36. 18
    Jag ger dig en styrkekram. Jag är så ledsen för din skull. Kram
  37. Medlem sedan
    Oct 2002
    #19
    Så fruktansvärt. Så himla vidrigt. Tårarna sprutar när jag läser. Många, många kramar.
  38. 19
    Så fruktansvärt. Så himla vidrigt. Tårarna sprutar när jag läser. Många, många kramar.
  39. Medlem sedan
    May 2006
    #20
    Fy vad hemskt! Det är sånt som bara inte får hända!
  40. 20
    Fy vad hemskt! Det är sånt som bara inte får hända!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Jätteledsen
    By Smurfan79/78 in forum _1110 Oktoberbarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-11, 15:31
  2. jätteledsen
    By Studentmorsan in forum Försöker bli med barn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 07:35
  3. Jätteledsen
    By Maria3453 in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-15, 17:26
  4. Jätteledsen
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-02-29, 07:25
  5. Jätteledsen.. :(
    By Sandra -83 in forum _0804 Aprilbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar