Detta med infektioner...
Sond- & knappmatning
  1. Medlem sedan
    Jul 2005
    #1

    Detta med infektioner...

    Visst borde väl en infektion runt knappen kunna dyka upp fastän knappen suttit där länge? Var nämligen till läkaren med E förra veckan pga svullna lymfkörtlar, blodprov togs och de konstaterade förhöjda lymfocyter. Med all sannolikhet nån infektion i kroppen. Läkaren tjatade om att hon varit förkyld, hon MÅSTE varit förkyld? NEJ, sa jag hon HAR inte varit det, däremot är hon ful runt knappen men detta avfärdade han ganska bestämt... Varför skulle det inte kunna vara sannolikt??? Vi har ju badat och allt möjligt i kombination med ful hud, varför skulle det inte kunna vara en möjlig inkörsport? Nytt blodprov ska tas i slutet av denna vecka. Är det inte bra då ska jag be om en odling runt knappen. Är jag hönsig då tro...?
    ~~~Katarina med Emma & *Elin* & Emelie ~~~

    "En helt ny karriär..."
  2. 1
    Detta med infektioner... Visst borde väl en infektion runt knappen kunna dyka upp fastän knappen suttit där länge? Var nämligen till läkaren med E förra veckan pga svullna lymfkörtlar, blodprov togs och de konstaterade förhöjda lymfocyter. Med all sannolikhet nån infektion i kroppen. Läkaren tjatade om att hon varit förkyld, hon MÅSTE varit förkyld? NEJ, sa jag hon HAR inte varit det, däremot är hon ful runt knappen men detta avfärdade han ganska bestämt... Varför skulle det inte kunna vara sannolikt??? Vi har ju badat och allt möjligt i kombination med ful hud, varför skulle det inte kunna vara en möjlig inkörsport? Nytt blodprov ska tas i slutet av denna vecka. Är det inte bra då ska jag be om en odling runt knappen. Är jag hönsig då tro...?
  3. Medlem sedan
    Nov 2006
    #2
    Klart att det kan bli infektioner runt knappen. Om barnet är förkylt så blir det geggigt runt knappen, men det kan ju vara något med knappen också. Tjata om en odling, urinprov och snabbsänka.
  4. 2
    Klart att det kan bli infektioner runt knappen. Om barnet är förkylt så blir det geggigt runt knappen, men det kan ju vara något med knappen också. Tjata om en odling, urinprov och snabbsänka.
  5. Medlem sedan
    Aug 2006
    #3
    Är det inte så att om man har en infektion i kroppen så blev det ofta det runt knappen också, om jag inte minns fel. Så jag tror nog att man närmare bestämt kan få infektion där också som på alla andra ställen i kroppen, varför skulle området runt knappen vara ett undantag??? Stå på dig och prata med någon annan om denna läkare inte vill lyssna.
  6. 3
    Är det inte så att om man har en infektion i kroppen så blev det ofta det runt knappen också, om jag inte minns fel. Så jag tror nog att man närmare bestämt kan få infektion där också som på alla andra ställen i kroppen, varför skulle området runt knappen vara ett undantag??? Stå på dig och prata med någon annan om denna läkare inte vill lyssna.
  7. Medlem sedan
    Apr 2007
    #4
    Jag har fått förklarat för mig att det blir som en slemhinna runt pegen och att det visst kan bli infekterat...
    Vi har också jätteproblem nu.. Det läcker som bara den. Tristan hade stått upp en stund nu och hans dress var genomsur ca 15 cm i diameter runt pegen.
    Jag har nu försökt spänna åt den lite och får se om det hjälper. Verkar som han nästan blivit alergisk mot plasten också för han har stora röda fläckar där plastplattan suttit mot huden.
    Förra veckan hade han lätt feber så det är säkert någon infektion på gång skulle jag tro.

    Tråkigt att inte bli trodd utan att man ska bli emottjatat, det är inte direkt vad man behöver. Verkar ibland som man inte får komma med egna förslag utan att då triggar det något hos läkarna och sköterskorna att de måste visa sig på styva linan och veta bättre.

    Tycker inte du alls är hönsig utan en klok mor som kämpar för sitt barns hälsa. På dem bara!
  8. 4
    Jag har fått förklarat för mig att det blir som en slemhinna runt pegen och att det visst kan bli infekterat...
    Vi har också jätteproblem nu.. Det läcker som bara den. Tristan hade stått upp en stund nu och hans dress var genomsur ca 15 cm i diameter runt pegen.
    Jag har nu försökt spänna åt den lite och får se om det hjälper. Verkar som han nästan blivit alergisk mot plasten också för han har stora röda fläckar där plastplattan suttit mot huden.
    Förra veckan hade han lätt feber så det är säkert någon infektion på gång skulle jag tro.

    Tråkigt att inte bli trodd utan att man ska bli emottjatat, det är inte direkt vad man behöver. Verkar ibland som man inte får komma med egna förslag utan att då triggar det något hos läkarna och sköterskorna att de måste visa sig på styva linan och veta bättre.

    Tycker inte du alls är hönsig utan en klok mor som kämpar för sitt barns hälsa. På dem bara!
  9. Medlem sedan
    Jul 2005
    #5
    Tack hörrni! Vi var på BVC i går och tanten kollade lite på värderna och på knappen. Hon sa att det såg lite irriterat ut men inte infekterat och att såna svängningar i värdena och div oförklarliga svullnader i körtlarna och feber är mycket vanliga hos barn. Antar att jag är en sån som lägger märke till allt bara Hon var med på att iallafall göra en odling om de nya proverna visade på nåt!

    Den läkare vi var till, för det första hörde han väldigt dåligt så jag vet inte om han tog min information rätt. Sedan var han inte den mest pedagogiska typen så hade jag resonerat med en annan så kanske vi hade förstått varandra bättre...

    Annars har vi ju också sett att huden blir fulare vid förkylning etc. så visst är det möjligt att hon haft någon mindre förkylning, typ ont i halsen utan att vi lagt märke till det.
  10. 5
    Tack hörrni! Vi var på BVC i går och tanten kollade lite på värderna och på knappen. Hon sa att det såg lite irriterat ut men inte infekterat och att såna svängningar i värdena och div oförklarliga svullnader i körtlarna och feber är mycket vanliga hos barn. Antar att jag är en sån som lägger märke till allt bara Hon var med på att iallafall göra en odling om de nya proverna visade på nåt!

    Den läkare vi var till, för det första hörde han väldigt dåligt så jag vet inte om han tog min information rätt. Sedan var han inte den mest pedagogiska typen så hade jag resonerat med en annan så kanske vi hade förstått varandra bättre...

    Annars har vi ju också sett att huden blir fulare vid förkylning etc. så visst är det möjligt att hon haft någon mindre förkylning, typ ont i halsen utan att vi lagt märke till det.

Liknande trådar

  1. Långdragna infektioner
    By MrsHyde in forum Vikt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 14:14
  2. Infektioner och intryck
    By Glupp in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 19:44
  3. Dagis och infektioner `??
    By Lisa770 in forum Barnsjukdomar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-30, 20:56
  4. alltid infektioner
    By kattan1 in forum Känsliga snack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-17, 15:33
  5. Sex och infektioner
    By anonym in forum _0602 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 16:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar