3-åring som vill och sedan inte vill....
Småbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2003
    #1

    3-åring som vill och sedan inte vill....

    Jag har en treåring (snart 3,5) som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.... Han vill gärna vara med på en viss aktivitet, ser fram emot aktiviteten och pratar glatt och mycket om den, men när vi sedan väl är där gråter han och vill absolut inte vara med. Likadant varje gång. Ska vi sluta gå dit, eller ska vi fortsätta och se om han till slut vill vara med? Och ska vi prata om det hemma och försöka få reda på om det finns något skäl till beteendet eller är det bäst att låtsas som ingenting?
    Har någon varit med om något liknande?
  2. 1
    3-åring som vill och sedan inte vill.... Jag har en treåring (snart 3,5) som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.... Han vill gärna vara med på en viss aktivitet, ser fram emot aktiviteten och pratar glatt och mycket om den, men när vi sedan väl är där gråter han och vill absolut inte vara med. Likadant varje gång. Ska vi sluta gå dit, eller ska vi fortsätta och se om han till slut vill vara med? Och ska vi prata om det hemma och försöka få reda på om det finns något skäl till beteendet eller är det bäst att låtsas som ingenting?
    Har någon varit med om något liknande?
  3. Medlem sedan
    Jan 2007
    #2
    Lite lagom tvång och överenskommelser brukar få försiktiga barn att åtminstone göra litegrann av det man kommit fram till. Kan vara att han blir stressad av de andra barnen också.
  4. 2
    Lite lagom tvång och överenskommelser brukar få försiktiga barn att åtminstone göra litegrann av det man kommit fram till. Kan vara att han blir stressad av de andra barnen också.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Jag har en tös i samma ålder som alltid varit lite känsligare än andra barn.
    Ska vi på aktivitet så behöver hon 2-3 gånger på sig att bara iakta innan hon ger sig in i "leken"
    Nya människor är livsfarliga i ungefär 3 timmar, sen är de helt ok att vara tillsammans med och dett gälelr då även släktingar som hon träffar relativt mycket.

    Hon har alltid varit sån och lär nog fortsätta vara så framöver så vi tar det lungt med henne.
  6. 3
    Jag har en tös i samma ålder som alltid varit lite känsligare än andra barn.
    Ska vi på aktivitet så behöver hon 2-3 gånger på sig att bara iakta innan hon ger sig in i "leken"
    Nya människor är livsfarliga i ungefär 3 timmar, sen är de helt ok att vara tillsammans med och dett gälelr då även släktingar som hon träffar relativt mycket.

    Hon har alltid varit sån och lär nog fortsätta vara så framöver så vi tar det lungt med henne.

Liknande trådar

  1. 18-åring som inte vill bo hemma?
    By AnonymTS in forum Autismspektrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-02, 21:04
  2. 3 åring vill inte äta vanlig mat
    By Anonym in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-01-09, 01:33
  3. 4-åring vill inte gå till fsk
    By Jenny+fyra kottar in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-29, 08:44
  4. 6-åring som inte vill gå upp
    By KarolinaA in forum _00 Alla barn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-29, 11:38
  5. 2 åring som inte vill åka vagn
    By Anna in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-31, 22:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar