Idag gick en förväntansfull tjej till dagis för första dagen sen innan sommaren. Hon var det enda barnet på vår avdelning.... Hennes två fröknar var där iaf, och barn på andra avdelningen. Trode hon skulle vara mycket blyg, och inte vilja stanna där själv utan syrran, men icke då, hon skuttade in glad och stolt! Jag följde med Tilda till hennes första fritidsdag, jag var med hela tiden. Äldsta syrran fick oxå vara på det fritidset, hon skulle egentligen börja på nytt, men i två dagara får hon vara på sitt gamla (samma som T) då det inte är några barn på hennes nya än. 1 1/2 timma blev det bara idag för tjejerna. Imorgon blir det dock från 9-12, Tildas andra inskolningsdag. Sedan kommer de gå vanliga dagar, då jag sommarjobbar än.

Så skönt är det iaf. att Ellen fått ha Tilda på dagis i ett år, nu är hon så trygg där, och älskar att vara där. Nu kommer det ju massa nya småttingar som ska börja, men det går nog bra ändå.

Det var den sommaren det! Snart börjar jag skolan, min sista termin!! Sen är jag minsann färdig, och ska veta vad jag vill jobba med... Tjohoo!! Eller...

Vädret slog ju om i snabb fart, det känns verkligen som höst. Tråkigt. Men jag hoppas solen letar sig fram, och vi får lite värme innan den långa tråkiga vintern.

Håller på med operation rensning i barnens garderober, samt källar invetering av höst/vinterkläder. Endel som behösv inhandlas kan jag säga... Tur vi har vår bytardag i september!

Vad har era barn för str. på kläder? Hur långa är de, och hur mycket väder dom?? Ellen ska på 2 1/2 års kontroll nästa vecka, vi missade tiden innan sommaren. Men jag tror hon är ca. 97 cm. och väger kring 14.5 kilo. Hon har 98-104 på kläder, och i vinteroverall blir det nog 104.